• West50's

Bf sept 2017

Hejsan! Några mer som vill följas åt om allt går vägen.. om de är rätt beräknad så har ja fått vårat till 6 sep ???? Vi bor i västra Götaland!!

• Svar på tråden Bf sept 2017
  • Juliii86
    josefiina skrev 2017-09-06 07:40:19 följande:

Aah nä jag tänkte fel Nils föddes den 30 aug kl 02.43. Mitt vatten gick den 29 kl 02.00 så tänkte tokigt.

Jag sprack väldigt lite 3 stygn på ytliga grad 1 sprickor så det blev lindrigt. (Obs! För er andra som läser om att man spricker för mig kändes det inte och det behöver alltså inte vara hela världen. Jag själv hade nämligen en rädsla för att spricka det kommer jag inte ha om vi lyckas få fler barn).

Men va skönt att det gick så smidigt det är ju ett riktigt stort plus! :D hur mkt vägde hon och längd? Ammar du? Har går det isåfall? Själv börjar det ta sig. Han är en snuttare och blir sömnig så fort han läggs vid bröstet. Efter en lång dag med amning orkar han inte mer så brukar komplettera med ersättning på kvällskvisten för att få en harmonisk pojke inför natten.

Jaha hehe det är ingen fara. Det är lätt hänt :) Vad skönt att höra att du inte sprack så mycket. Jag hade ju samma räddsla över att spricka mycket och att det skulle bli jobbigt efteråt men så slapp jag det och sen köndes det inte heller att jag sprack.

Ja verkligen men är fortfarande lite i chock att det gick så smidigt. Hade jag inte åkt iväg snabbt så hade min dotter fötts hemma så den räddslan har jag nu inför nästa barn.

När hon kom ut vägde hon på grejen för litet, 2640g och var 48 cm lång. Hon gick ner i vikt vid andra dagen till 2520 tror jag det var så det blev att vi fick stanna 4 dagar på bb för att få upp vikten på henne då var så trött och orkade inte äta. Försökte amma henne men min mjölk kom aldrig igång så tidigt så det blev att vi fick ge henne ersättning och pumpa brösten för att stimulera dem. Jag provade att hand mjölka men det var för jobbigt så jag valde pumpa istället med maskin. Så nu försöker jag amma och ger ersättning. Jag producerar inte tillräckligt med mjölk ännu, det kommer allt från 50 till 110 ml (110ml om jag väntar för länge att pumpa). Min önskan var ju amma min dotter och jag hoppas att brösten kommer igång mer snart. Var så deppad och grät nör jag var på bb hotellet för att jag inte lyckades få igång mjölken men när dagarna gick så såg jag skillnaden från första dagen att det började komma igång. Hon matades 10 ml i första början sen steg det 10 ml för varje dag vid andra dagen. Så om jag har bröstmjölk i kylen tar jag av det och resten ersättning. Idag väger hon mycket mer 2790g så vi har lyckts få i henne mycket mat :) och blivit allt mer piggare o vaknar av sig själv att hon är hungrig förut fick vi mata när hon sov.

Ok då ger ni också både och :) Skönt att höra att din lille pojk mår bra och att det går bra för er med amning och ersättning.
  • Fiffi1985
    em93 skrev 2017-09-07 15:26:02 följande:

Tråkigt att det inte hänt mer men kanske som sagt är bra för din del då att det går sakta men säkert framåt så det inte blir en repris på nr 2? :)

Har ni långt till bb?

Ja nu får vi hoppas dom vill komma ut snart!!!

Vi har bara 15 min (om det går fort så det är skönt, men med min dotter så va vi bara inne 2 1/2h innan hon föddes så är lite orolig att det kommer gå fort... sen vill man inte skaffa barnvakt när det är falskt larm.. jaja..

inga känningar, så har inga förhoppningar om helgen så d blir väl till bm på mån kl 10 för ny bedömning och bokning av ul för att se om lillebror är stor och jag behöver igångsättning. Hoppas jag slipper detta... till o med sambon börjar bli otålig

Så skönt med fredag dock! Ska gå på väla (köpcentrum) hela dagen ev Ikea, men har helt gått ifrån att jag själv kan föra något för att sätta igång d...

Hur känner ni andra som ff har bebis i magen!

Hoppas ni som fått ut era bebisar njuter ordentligt även om det är jobbigt i början, tiden går ju så fort och de är bara så pyttesmå så liten tid
  • Fiansess

Min tur att få skriva :)!!

Igårkväll 22.42 kom finaste tjejen till världen efter 2.5 timme från första känning. Vi hann in en hel timme - tom lite mer. Så skönt!

Strax efter 20 startade värkarna och bara en kort stund senare var det väldigt intensivt och barnvakten ringdes hem samtidigt som vi förberedde oss för att åka och kom iväg samtidigt som barnen åkte till mormor.

Väl inne blev det direkt förlossningsrum där jag undersöktes och för första gången var jag "bara" öppen 6cm. Med de andra har jag varit fullvidgad vid ankomst...

45 min senare öppen 8cm och då togs hinnorna och efter ytterligare 20min kom hon efter 4min krystvärkar. Tacksam att vi även denna gång åkte direkt;).

2 stygn blev det och nu kämpar vi med amningen och bara myser <3.

• erijon
    Fiansess skrev 2017-09-08 18:22:33 följande:

Igårkväll 22.42 kom finaste tjejen till världen efter 2.5 timme från första känning. Vi hann in en hel timme - tom lite mer. Så skönt!

Strax efter 20 startade värkarna och bara en kort stund senare var det väldigt intensivt och barnvakten ringdes hem samtidigt som vi förberedde oss för att åka och kom iväg samtidigt som barnen åkte till mormor.

Väl inne blev det direkt förlossningsrum där jag undersöktes och för första gången var jag "bara" öppen 6cm. Med de andra har jag varit fullvidgad vid ankomst...

45 min senare öppen 8cm och då togs hinnorna och efter ytterligare 20min kom hon efter 4min krystvärkar. Tacksam att vi även denna gång åkte direkt;).

Wow!

Grattis till bebisen! <3
  • Fiffi1985

Stort grattis till er tjej! Åh så skönt att ni äntligen fick träffa henne! Som man längtar nu!

Skönt att ni åkte in direkt!

Bara njut i bebisbubblan!
  • Juliii86

Åh stort grattis till lilla tjejen :D Skönt att höra att allt har gått bra för er.
  • erijon

Nu har det kommit blod två gånger efter sex. Vet att man kan vara extra känslig, men det var endast hänt en enda gång förut precis i början av graviditeten. Men nu två dagar i rad.. har inte ringt in. Bör jag göra det tro? Rätt osugen på att ligga på förlossningen med ctg för att få höra "det är helt normalt med en blödning från slemhinnan under grav" för det känns som ALLT är normalt..

Vad tror ni? Tänker väl att jag ska ringa förlossningen och rådfråga men..

• Fiffi1985
    erijon skrev 2017-09-09 09:28:44 följande:

Nu har det kommit blod två gånger efter sex. Vet att man kan vara extra känslig, men det var endast hänt en enda gång förut precis i början av graviditeten. Men nu två dagar i rad.. har inte ringt in. Bör jag göra det tro? Rätt osugen på att ligga på förlossningen med ctg för att få höra "det är helt normalt med en blödning från slemhinnan under grav" för det känns som ALLT är normalt..

Vad tror ni? Tänker väl att jag ska ringa förlossningen och rådfråga men..

Det är väl alltid skönt att ringa in om d är ngt som avviker, det är kanske beroende på mängden och färgen, kanske?

Jag va väldigt yr och hade huvudvärk så jag ringde in till FL och jag fick komma in o då konstatera att allt såg bra ut. Det är väldigt skönt att få höra att det är bra med bebis i magen. Det är lika bra att ringa skulle mitt råd vara, de kanske säger i telefon att allt är bra eller så får du komma in. Men bättre att åka in en fång för mkt än en gång för lite

Jag har ff inga känningar alls! Blir väl att jag ska till bm på mån kl 10 för ev ny hinnsvepning. Hade hoppats att jag sluppit men men...
  • erijon
    Fiffi1985 skrev 2017-09-09 10:59:52 följande:
    Det är väl alltid skönt att ringa in om d är ngt som avviker, det är kanske beroende på mängden och färgen, kanske?

Jag va väldigt yr och hade huvudvärk så jag ringde in till FL och jag fick komma in o då konstatera att allt såg bra ut. Det är väldigt skönt att få höra att det är bra med bebis i magen. Det är lika bra att ringa skulle mitt råd vara, de kanske säger i telefon att allt är bra eller så får du komma in. Men bättre att åka in en fång för mkt än en gång för lite

Jag har ff inga känningar alls! Blir väl att jag ska till bm på mån kl 10 för ev ny hinnsvepning. Hade hoppats att jag sluppit men men...
    Ringde in varpå dem sa att antingen är det (på min beskrivning) sköra slemhinnor, vilket vi alla vet är ofarligt och lugnt. Eller så är det på g. Hon sa i telefonen att vi an fortsätta ha sex precis som vi vill sålänge jag inte har ont eller blir orolig, så kanske vi hjälper på traven. :) skönt och kul att höra!

Hon sa "ni behöver absolut inte avstå! Det kan snarare hjälpa till om det är på gång nu"
  • Smus81

Hipp hipp hurra!!!
Svar på tråden Bf sept 2017