• West50's

Bf sept 2017

Hejsan! Några mer som vill följas åt om allt går vägen.. om de är rätt beräknad så har ja fått vårat till 6 sep ???? Vi bor i västra Götaland!!

• Svar på tråden Bf sept 2017
  • Fiffi1985

Usch i efm har jag varit deppig, eller kanske mer frustrerad! Jag har känt då o då att d händer mkt i magen, molvärk och han rör sig längre o längre ner...

Men sen nu på kvällen har d nästan avtagit allt, Arrghh!

Jaja, det bör ju hända inom en vecka tycker jag. Födde min dotter 9 dagar efter, så allt innan dess är bonus (men hon vägde 4080 då, stor flicka, får se vad blir nu...

Har du EM och fiansess känt något nu i efm?

• Fiansess
    Fiffi1985 skrev 2017-09-06 20:03:50 följande:

Usch i efm har jag varit deppig, eller kanske mer frustrerad! Jag har känt då o då att d händer mkt i magen, molvärk och han rör sig längre o längre ner...

Jaja, det bör ju hända inom en vecka tycker jag. Födde min dotter 9 dagar efter, så allt innan dess är bonus (men hon vägde 4080 då, stor flicka, får se vad blir nu...

Kände en del sammandragningar kring lunch och ett par enstaka i em men inget mer. Må det snart bli vår tur!!! :)
  • em93
    Fiffi1985 skrev 2017-09-06 20:03:50 följande:

Inte en enda känning här...kommer säkert gå över tiden bara för jag räknas som förstaföderska, blev akutsnitt med första barnet... fast är bara glad om jag får föda normalt denna gång.

Hoppas det kommer igång ordentligt för dig, låter ju verkligen som det är något på gång! :)
  • Fiansess
    em93 skrev 2017-09-07 08:03:07 följande:
    Inte en enda känning här...kommer säkert gå över tiden bara för jag räknas som förstaföderska, blev akutsnitt med första barnet... fast är bara glad om jag får föda normalt denna gång.

Hoppas det kommer igång ordentligt för dig, låter ju verkligen som det är något på gång! :)
    Nej men räknas du som förstföderska för att du fick akutsnitt? Kroppen förbereder sig ju för förlossning oavsett tänker jag.... Men jag hoppas du slipper det denna gången, både snitt och att gå över tiden <3 I vilken vecka fick du sist och varför blev det snitt?
  • em93
    Fiansess skrev 2017-09-07 11:37:16 följande:
    Nej men räknas du som förstföderska för att du fick akutsnitt? Kroppen förbereder sig ju för förlossning oavsett tänker jag.... Men jag hoppas du slipper det denna gången, både snitt och att gå över tiden <3 I vilken vecka fick du sist och varför blev det snitt?
    Ja min bm säger det men vet inte riktigt... läser man på nätet så står de så olika. hon är född i vecka 40+3, så gick ju inte över speciellt mycket haha.

Fick värkar osv öppnade mig 5 cm men sen tog de stopp, stannade av helt trots jätte kraftiga värkar så dottern blev väldigt påverkad i magen så ja lite blandade faktorer som påverkade, kanske tog Eda för tidigt osv.
  • Fiansess

Varit på bedömning idag igen, men inte jättemycket förändring sedan sist :/ Fick 5p denna gången...vet inte exakt för vad men tappen hade mjuknat och dragit sig mer framåt och krympt till 20mm, samt att jag nu är öppen 2,5-3cm.
    Ny kontroll på måndag och är då tappen mindre och jag får ytterligare 2p blir det ev igångsättning.....!

Men jag känner mig inte längre lika orolig - det verkar ju inte som att förlossning nr 3 blir lika snabb som nr 2 då jag vid denna tiden sist (tom en vecka innan!) redan hade utplånad tapp och var 4cm öppen. Så gick jag i 2 veckor innan sonen kom raketsnabbt, i v.40+3.

Så nu hoppas jag på en spontan förlossning istället, det är ju ändå en otroligt häftig upplevelse att inte veta hur var när det smäller :). Som jag längtar nu!!

Fick en ny hinnsvepning idag, men denna bm var inte ens i närheten av det den bm gjorde i tisdags. I tisdags svepte hon som en galning, länge o väl. Nu gick det på ett kick - och inga känningar ännu iaf. Nej det blir nog inte före helgen för mig tyvärr. Nu är hoppet ute :P

Hoppas att ni andra får lite känningar och bebisar snart :).

• em93
    Fiansess skrev 2017-09-07 11:54:23 följande:

Varit på bedömning idag igen, men inte jättemycket förändring sedan sist :/ Fick 5p denna gången...vet inte exakt för vad men tappen hade mjuknat och dragit sig mer framåt och krympt till 20mm, samt att jag nu är öppen 2,5-3cm.
    Ny kontroll på måndag och är då tappen mindre och jag får ytterligare 2p blir det ev igångsättning.....!

Men jag känner mig inte längre lika orolig - det verkar ju inte som att förlossning nr 3 blir lika snabb som nr 2 då jag vid denna tiden sist (tom en vecka innan!) redan hade utplånad tapp och var 4cm öppen. Så gick jag i 2 veckor innan sonen kom raketsnabbt, i v.40+3.

Så nu hoppas jag på en spontan förlossning istället, det är ju ändå en otroligt häftig upplevelse att inte veta hur var när det smäller :). Som jag längtar nu!!

Fick en ny hinnsvepning idag, men denna bm var inte ens i närheten av det den bm gjorde i tisdags. I tisdags svepte hon som en galning, länge o väl. Nu gick det på ett kick - och inga känningar ännu iaf. Nej det blir nog inte före helgen för mig tyvärr. Nu är hoppet ute :P

Tråkigt att det inte hänt mer men kanske som sagt är bra för din del då att det går sakta men säkert framåt så det inte blir en repris på nr 2? :)

Har ni långt till bb?

Ja nu får vi hoppas dom vill komma ut snart!!!
  • Smus81
    Fiansess skrev 2017-09-07 11:54:23 följande:

<3
  • Juliii86
    Smus81 skrev 2017-09-06 05:01:32 följande:

00:45 kom vår Lillefjojs till världen. Nu vet vi maxhastigheten på bilen . 40 min han vi vara inskrivna på förlossningen innan han såg dagens ljus. Fortfarande lite i chock, men alla mår bra.

Stort grattis till dig också :)
  • Juliii86
    Fiansess skrev 2017-09-06 07:00:14 följande:

Låter som en alldeles lagom och bra förlossning. Stort grattis till eran tjej! Har hon fått något namn? :)Men så härligt. Många grattis till er :)!!! Vad blev det för vikt på sötnosen?

Höll värkarna i sig hela dagen sen igår?

Tack så mycket :) Nja inget bestämt än får se vad det blir
Svar på tråden Bf sept 2017