Ni med lön över 30k?
Hej! Jag är nyfiken på vad ni tjänar i lön och vad ni arbetar som (gärna vilken arbetsgivaren är). Jag har för några månader sedan börjat arbeta på Försäkringskassan och har en ingångslön på 27.500kr.
Hej! Jag är nyfiken på vad ni tjänar i lön och vad ni arbetar som (gärna vilken arbetsgivaren är). Jag har för några månader sedan börjat arbeta på Försäkringskassan och har en ingångslön på 27.500kr.
Låter inte bra, du är värd mer i lön.
Men jag vill göra dig uppmärksam på ett problem ni i er grupp själva gör er skyldiga till, och det är att ta "anställning" hos ett bemanningsföretag.
För de pengar ni kunde fått mer i lön, den tvingas nu istället betalas till bemanningsföretagen, för mellanhänder betyder alltid en merkostnad, för den ni gör arbetet åt.
Det här varnades det redan i början för, när bemanningsföretagen gjorde sin entré på Sveriges arbetsmarknad, och nu är vi där.
Där bemanningsföretagen gått från att vara ett bra komplement, när en akut brist på personal uppstår, till att ha blivit en maktfaktor som vi alla tvingas betala med av våra välfärdspengar/skattepengar.
Pengar som enbart ska gå till dig som arbetstagare och och de behov vi alla har som lever i Sverige, och de krav vi har att ställa på en välfärdsstat.
Men som nu i stora summor hamnar i helt fel fickor, och det måste vi ändra på, och för det behöver vi er hjälp.
260.000. Sitter i ledningsgruppen på ett stort svenskt bolag. Började på kundtjänst för 25 år sen.
Hur ska jag kunna göra det, när du inte ens talar om vad du tycker är fel.
Samtidigt som du talar om vad som är fel, kan du passa på att förklara varför en avsaknad av fast personal att tillgå, ska behöva anlitas via ett bemanningspersonal, och därmed fråntas pengar som istället kunnat gå till mer i lön, för den fasta personalen.
Jag har en stark känsla på att du får väldigt svårt att motivera det så, att du får fast anställda med på tåget att dom frivilligt vill avsätta pengar till de som driver bemanningsföretag., för det är konsekvensen av det som nu sker.
Distriktssköterska inom kommunal äldreomsorg, 33 000 kr/månad.
Landstinget/regionen kommer aldrig betala löner som bemanningsföretagen gör eftersom de tycker det är för dyrt nu och därför vill förbjuda det. Nu kan de dessutom ha lägre bemanning, dvs hyra in personal som bara "betar av" patienter och inget kringarbete och slipper arbetsgivaravgifter och sociala avgifter. De löner vissa bemanningsföretag erbjuder är dessutom VÄLDIGT mycket högre.
Kanske inte räknas som 30k+ då jag har exakt 30 000. Arbetar som studie- och yrkesvägledare och började nu i år efter att ha tagit examen. Är 23år så innan har jag haft lite olika korta jobb.
Landstinget/regionen kommer aldrig betala löner som bemanningsföretagen gör eftersom de tycker det är för dyrt nu och därför vill förbjuda det. Nu kan de dessutom ha lägre bemanning, dvs hyra in personal som bara "betar av" patienter och inget kringarbete och slipper arbetsgivaravgifter och sociala avgifter. De löner vissa bemanningsföretag erbjuder är dessutom VÄLDIGT mycket högre.
Tjänar 30600 före skatt. Konservator på ett länsmuseum.