Ni med lön över 30k?
Hej! Jag är nyfiken på vad ni tjänar i lön och vad ni arbetar som (gärna vilken arbetsgivaren är). Jag har för några månader sedan börjat arbeta på Försäkringskassan och har en ingångslön på 27.500kr.
Hej! Jag är nyfiken på vad ni tjänar i lön och vad ni arbetar som (gärna vilken arbetsgivaren är). Jag har för några månader sedan börjat arbeta på Försäkringskassan och har en ingångslön på 27.500kr.
Så du tror på fullt allvar att landstingen betalat bättre löner om inte bemanningsföretagen trätt in??
PÅ allvar, varför gjorde de inte det innan den marknaden exploderade? och varför tror du den marknaden exploderade?
Den här sitsen kan du aldrig lägga på andra än ledning och politiker, definitivt inte sjuksköterskorna som försöker rädda sig själva genom att ta anställning till de som betalar dem värdiga löner och inte minst även kan erbjuda dem arbetstider som landstingen inte ens vill titta närmare på!
Tjänar mer än 30 k och är tandläkare i privat regi(storstad) med mer än femton års erfarenhet.
33 000 kr, gymnasielärare, kommunalt anställd, liten ort, 1 års yrkeserfarenhet.
det är så otroligt naivt att tro att de kan förbjuda sjuksköterskor och läkare att välja arbetsgivare själva. Det är tillgång och efterfrågan på personal helt enkelt och där sitter inte Landstinget med ess på handen
260.000. Sitter i ledningsgruppen på ett stort svenskt bolag. Började på kundtjänst för 25 år sen.
Så du tror på fullt allvar att landstingen betalat bättre löner om inte bemanningsföretagen trätt in??
PÅ allvar, varför gjorde de inte det innan den marknaden exploderade? och varför tror du den marknaden exploderade?
Den här sitsen kan du aldrig lägga på andra än ledning och politiker, definitivt inte sjuksköterskorna som försöker rädda sig själva genom att ta anställning till de som betalar dem värdiga löner och inte minst även kan erbjuda dem arbetstider som landstingen inte ens vill titta närmare på!
46 000. Systemutvecklare Sveaekonomi
Landstinget/regionen kommer aldrig betala löner som bemanningsföretagen gör eftersom de tycker det är för dyrt nu och därför vill förbjuda det. Nu kan de dessutom ha lägre bemanning, dvs hyra in personal som bara "betar av" patienter och inget kringarbete och slipper arbetsgivaravgifter och sociala avgifter. De löner vissa bemanningsföretag erbjuder är dessutom VÄLDIGT mycket högre.