vad jag än gör så får jag inget jobb.
Saker jag gör för att få jobb.
*Pluggar körkort -problem, den person som var den ende jag kunna övningsköra med fick en stroke. Så jag pluggar enbart teorin.
*Jag är med i en massa grupper på fb gällande jobb inom det jag är utbildad inom men också "enklare" jobb.
*Jag skriver om mina personliga brev(cv:n för varje jobb. Kollar hela tiden efter bättre förlag på nätet.
Jag är högskoleutbildad, social och talförd, Samt är "omtyckt" i sociala sammanhang, jag är snäll, ställer upp utan att vara någon toffel, är ganska självgående och problemlösande samt tekniskt kunnig. Det låter ju som om jag borde få ett jobb snabbt.
Dock har jag lagt av med sånt privat för min arbetslösshetsituation håller på och driver mig till vansinne. Inget ger svar. Jag kommer inte på arbetsintervju och det känns som om jag är helt käpprätt åt helvete värdelös som människa.
Alla är på mig att jag måste ha jobb, hela tiden, som om jag inte vet att jag måste ha jobb. men jag får inget jobb av de jag söker, och jag kan bara söker fler jobb. Ett tag var jag uppe i 100 jobb å månaden, nya pb och cvs för varje ansökan till slut smällde det till i huvudet och jag blev sängliggandes.
Hade ingen ork att göra något längre. Min gärna orkar inte stress på samma sätt som förr, man går runt och är lite små yr och alltid väldigt trött. Så jag var tvungen och trappa ned. Eftersom trots 100 jobb i månaden så fick jag fortfarande inte ens ett:Tack för din ansökan, men vi har valt att gå vidare med annan kandidat.
Nu har jag gått arbetslös så pass länga att varje gång jag letar jobb har en ful sak börja komma fram, jag får ångest. Som blir panikångest.
Nu håller jag på och skall skola om mig tull något yrke jag snabbt kan komma ut och arbeta i. Men det lägsta är ju 1 år. Så ett år till som arbetslös plus mera studielån.
Ångesten bara hopar sig. allt känns bara så krasst, jag vet verkligen inte vad jag skall göra. jag vet inte vad jag för fel. Känner att jag bara bli äldre och äldre och längre arbetslös och stressar för hur jag skall få dessa luckor att låta bra i cv:t.
Vad skall man göra för att få jobb, det känns som om jag är helt och hållet utanför samhället och nästa steg för mig är att bli hemlös. Med csn och alla standard räkningar så landar det på 9000 i månaden jag får ut 8000 så jag måste prioritera bort räknar som kan gå till inkasso.
Jag tänker allt mer på att det skulle vara skönt ifall man dog, då skulle någon mer kvalificerad kunna komma in i samhället och ta min plats och kanske lyckas bättre.
Det skulle vara bättre än att vara en värdelös sunkig arbetslös skit som mig.
Ha en bra dag.