• Niaa

Ruvartråd

Tänkte att jag startar upp en tråd för alla oss som ruvar där vi kan diskutera symptom och icke symptom - allt analyseras ju vare sig man vill eller ej :)

Är på rd 3 med en blactocyst. Tredje försöket för oss och andra gången vi får en blactocyst tillbaka. Hoppas på tredje gången gillt för oss:) häng gärna på!

• Svar på tråden Ruvartråd
  • kastrullen
    Nallil66 skrev 2017-05-27 10:40:19 följande:

Du måste ju va gravid

Stort grattis

Tack så mycket! :)
  • Lills2015
    kastrullen skrev 2017-05-27 10:03:54 följande:

Rd 11 idag och bara två dagar kvar till testdagen. Fick ett starkt plus idag men har inte jättemycket symtom. Blir lite illamående av kaffe och när jag blir hungrig, lite ömma bröst och det sticker/svider lite i livmodern ibland. Börjar faktiskt bli lite glad även om viss oro fortfarande finns kvar :)

Samma här kastrullen! Ruvardag 11 här med, fick Gravid 2-3 i morse så det går ju framåt, men jag har knappt några symptom! Inga ömma bröst eller molvärk direkt. Möjligtvis trött och lite varm. Jag har inte testdag förrän om 5 dagar! Konstigt att det kan skilja så....
  • gammelpysen
    Nallil66 skrev 2017-05-27 10:39:44 följande:

Ruvardag 6 här nu, har inga symtomet mer än smärta i livmodern som jag är rätt säker på att det är mens.

Men i går va det lite klarrött blod på pappret efter toabesök så hoppas det va en nibblödning för sen har det inte vart nått mer.

Beräknad mens i morgon, du har inte tjuvtestst??

Nej, det här jag inte. Har faktiskt aldrig gjort det trots att jag ruvat tre gånger tidigare. Tror jag kommer att göra det den här gången, främst för att jag förmodligen fick en kemisk graviditet förra gången och vill veta om det upprepas. Beräknad mens tidigast onsdag så lite tidigt än. Tror dock att det är kört. Tyvärr.
  • kastrullen
    Lills2015 skrev 2017-05-27 11:59:32 följande:

Samma här kastrullen! Ruvardag 11 här med, fick Gravid 2-3 i morse så det går ju framåt, men jag har knappt några symptom! Inga ömma bröst eller molvärk direkt. Möjligtvis trött och lite varm. Jag har inte testdag förrän om 5 dagar! Konstigt att det kan skilja så....

Grattis! Fick ni en blastocyst eller hur länge odlades embryot? Vi ska testa 18 dagar efter äggplock och fick en 5-dagars blastocyst. Hur långt efter äggplock ska ni testa?
  • gammelpysen
    kastrullen skrev 2017-05-27 10:03:54 följande:

Rd 11 idag och bara två dagar kvar till testdagen. Fick ett starkt plus idag men har inte jättemycket symtom. Blir lite illamående av kaffe och när jag blir hungrig, lite ömma bröst och det sticker/svider lite i livmodern ibland. Börjar faktiskt bli lite glad även om viss oro fortfarande finns kvar :)

Gratis!
  • Lills2015
    kastrullen skrev 2017-05-27 13:31:01 följande:

Grattis! Fick ni en blastocyst eller hur länge odlades embryot? Vi ska testa 18 dagar efter äggplock och fick en 5-dagars blastocyst. Hur långt efter äggplock ska ni testa?

Ja det var en 5-dagars blastocyst. Men detta var ett FET i ostimulerad cykel så jag har inte tagit några mediciner alls, tror kanske det skiljer beroende på vilken klinik man har?
  • kastrullen
    Lills2015 skrev 2017-05-27 13:50:06 följande:

Ja det var en 5-dagars blastocyst. Men detta var ett FET i ostimulerad cykel så jag har inte tagit några mediciner alls, tror kanske det skiljer beroende på vilken klinik man har?

Aha! Ja det verkar vara så!
  • Nallil66
    gammelpysen skrev 2017-05-27 13:21:45 följande:

Nej, det här jag inte. Har faktiskt aldrig gjort det trots att jag ruvat tre gånger tidigare. Tror jag kommer att göra det den här gången, främst för att jag förmodligen fick en kemisk graviditet förra gången och vill veta om det upprepas. Beräknad mens tidigast onsdag så lite tidigt än. Tror dock att det är kört. Tyvärr.

Hej, har du gjort nått test?

Jag gjorde ett i dag, clearblue, Ruvardag 6 visade ej gravid :(.

Vet att det är tidigt men man hoppas ju.

En av mina bästa vänner går igenom exakt samma och vi satte nästan in samtidigt denna gången och på dom har det nog lyckats.

Känner mig som en hemsk person som känner mig avundsjuk, självklart är jag otroligt glad för deras skull.

Ja ni förstår säkert känslan.
  • litetfröimagen

Ruvardag 10 idag, tog ett test som såklart visade negativt. Så trött på det här nu alltså! Just nu känns det helt meningslöst att ens försöka flera ggr. precis innan jag vaknade idag drömde jag att jag hade fått ett plus, så jag vaknade med ett lyckorus och känslan av att det var en sanndröm. Så jag antar att mensen kommer idag, jag har säkert fördröjt den med mina förhoppningar.

• gammelpysen
    Nallil66 skrev 2017-05-28 07:58:30 följande:

Hej, har du gjort nått test?

Jag gjorde ett i dag, clearblue, Ruvardag 6 visade ej gravid :(.

Vet att det är tidigt men man hoppas ju.

En av mina bästa vänner går igenom exakt samma och vi satte nästan in samtidigt denna gången och på dom har det nog lyckats.

Känner mig som en hemsk person som känner mig avundsjuk, självklart är jag otroligt glad för deras skull.

Ja ni förstår säkert känslan.

Jag har inte gjort något test. Mensen är beräknad tidigast på onsdag så jag antar att det skulle vara missvisande. Graviditetshormornerna behöver komma upp i en viss nivå för att ge utslag.

Ruvardag 9 idag och enda trevligheten är större bröst. Provade ny bh häromdagen och den här biverkningen kan man ju leva med, hehe.

Tror jag kommer att testa på torsdag men vet inte om jag vågar. Förra gången (fet) testade vi negativt på testdagen och mensen kom ett dygn senare. Jag grät floder.

Jag har också två bekanta varav en nära vän som blivit gravida. De har båda gått igenom fertilitetsbehandlingar och blivit gravida på egen hand. Ena tjejen gjorde två ivf och blev sen spontant gravid. Då vårt problem ligger på den manliga faktorn är det i princip omöjligt för oss att lyckas på egen hand. Jag har dessutom åldern emot mig (35+) och har börjat inse att det nog aldrig kommer att gå vägen.
Svar på tråden Ruvartråd