• Niaa

Ruvartråd

Tänkte att jag startar upp en tråd för alla oss som ruvar där vi kan diskutera symptom och icke symptom - allt analyseras ju vare sig man vill eller ej :)

Är på rd 3 med en blactocyst. Tredje försöket för oss och andra gången vi får en blactocyst tillbaka. Hoppas på tredje gången gillt för oss:) häng gärna på!

• Svar på tråden Ruvartråd
  • Lullebulle
    GrodanS77 skrev 2017-05-26 07:55:26 följande:

Testet blev svagare idag, knappt synbart alls. Så nej, det blev inget den här gången. Ett kvar i frysen till efter sommaren.

Beklagar. Krama
  • Nallil66

Helloj!!

Ruvar på 5:e dagen nu med ett 5 dagars FET blastocyst .

Andra försöket för oss.

Känns dock som mensen är på väg och om den nu kommer så känns det så dumt att ta gravtest 15 dagar efter insättning.

Nån som vet varför det är så?

Nån som hört talas att man har fått mens men ändå vart gravid inom ivf??

Lycka till alla som ruvar :).

• litetfröimagen
    Nallil66 skrev 2017-05-26 13:31:30 följande:

Helloj!!

Andra försöket för oss.

Känns dock som mensen är på väg och om den nu kommer så känns det så dumt att ta gravtest 15 dagar efter insättning.

Min gynekolog sa att det var okej att ta test tidigare i och med att jag visste när min mens var beräknad, att dom alltid lägger testdatumet senare. Men så tidigt som på ruvardag fem visar nog inte så mycket tyvärr.

Hoppas det inte är nån mens på gång utan en bulle i ugnen.
  • Lullebulle
    Nallil66 skrev 2017-05-26 13:31:30 följande:

Helloj!!

Andra försöket för oss.

Så kan det kännas när man är gravid med fast mensen aldrig kommer.
  • Nallil66
    litetfröimagen skrev 2017-05-26 22:36:00 följande:

Min gynekolog sa att det var okej att ta test tidigare i och med att jag visste när min mens var beräknad, att dom alltid lägger testdatumet senare. Men så tidigt som på ruvardag fem visar nog inte så mycket tyvärr.

Hoppas det inte är nån mens på gång utan en bulle i ugnen.

Hej

Ok jag tycker bara det är konstigt med så sent test för när man sen testar o om det är negativt måste man ju troligen vänta en cykel till innan man kan fortsätta med nästa ivf.

Jag ville bara berätta att jag är på ruvardag 5 inte att jag skall testa, det känns för tidigt.

Vi får hålla tummarna
  • litetfröimagen

Igår var beräknad dag för mens, eller det var fjorton dagar efter ägglossning, men jag brukar ha en cykel på trettio dagar, så nånstans mellan fredag och söndag bör den komma om den nu ska komma. Idag har jag haft en skarp känsla/smärta i vänster äggstock. Har ett par små cystor där, så jag hoppas att det är dom som spökar och inte mensen. Hur går ni andra känt vid mens efter letrozol?

Detta är min första vända med letrozol, så jag vet liksom inte vad jag ska förvänta mig. Upplevde ägglossningen mycket mer smärtsam än normalt sätt. Har endometrios och normalt sätt en hemsk mensvärk, så smärta har jag alltid tid mens. Ska ta ett test i eftermiddag när jag kommer hem från jobbet. Hoppas bara mensen håller sig borta tills jag kommer hem i alla fall, vill inte behöva hantera det på jobbet liksom. Ha en fin dag allihop!

• gammelpysen

Ruvardag 8 idag. Inga symtom mer än lite större bröst. Hur mår ni Andra?

Har gått från att vara hoppfull till att inse att det nog gick åt skogen igen.

• kastrullen

Rd 11 idag och bara två dagar kvar till testdagen. Fick ett starkt plus idag men har inte jättemycket symtom. Blir lite illamående av kaffe och när jag blir hungrig, lite ömma bröst och det sticker/svider lite i livmodern ibland. Börjar faktiskt bli lite glad även om viss oro fortfarande finns kvar :)

• Nallil66
    gammelpysen skrev 2017-05-27 09:33:21 följande:

Ruvardag 8 idag. Inga symtom mer än lite större bröst. Hur mår ni Andra?

Har gått från att vara hoppfull till att inse att det nog gick åt skogen igen.

Ruvardag 6 här nu, har inga symtomet mer än smärta i livmodern som jag är rätt säker på att det är mens.

Men i går va det lite klarrött blod på pappret efter toabesök så hoppas det va en nibblödning för sen har det inte vart nått mer.

Beräknad mens i morgon, du har inte tjuvtestst??
  • Nallil66
    kastrullen skrev 2017-05-27 10:03:54 följande:

Rd 11 idag och bara två dagar kvar till testdagen. Fick ett starkt plus idag men har inte jättemycket symtom. Blir lite illamående av kaffe och när jag blir hungrig, lite ömma bröst och det sticker/svider lite i livmodern ibland. Börjar faktiskt bli lite glad även om viss oro fortfarande finns kvar :)

Du måste ju va gravid

Stort grattis
Svar på tråden Ruvartråd