BeckiL skrev 2017-01-23 10:37:28 följande:
Väldigt onödigt uttryckt. Jag har råd, jag har med pengar sparat. Handlar om prioriteringar. Om du tycker att det är onödigt kan du säga det, inte att jag har ett hål i huvudet.
Ledsen om du uppfattade det som om det var riktat mot dig som person. Jag borde ha skrivit ut hela meningen "Det är hål i huvudet att", vilket förhoppningsvis gör det tydligare att det är handlingen att lägga så mycket pengar på lyx när man inte har anställning om några månader som jag tycker är korkad. Din fråga var ju trots allt "Är resan värd priset", och det här var ett sätt att skriva att "NEj, det är jätte-jätte-jätte-INTE värt priset".
Men du har ju en sambo. Hur är hans löneläge? Är han beredd att dra runt dig och dina omkostnader om du blir arbetslös? I så fall är ni ju i ett annat läge. Men ni bör prata igenom det först, och inte bara se det som en mänsklig rättighet att bränna 70 000 kr på en tvåveckorsresa för sol och bad lite längre bort. I din TS är du själv tveksam, men så fort folk antyder att du har rätt, så går du direkt i försvarsställning och argumenterar FÖR den dyra resan.
Så hur ska du ha det? Om du egentligen redan har bestämt dig för att det är värt det och att du inte kommer att bli bitter om du sedan blir arbetslös och fattig efteråt så är det väl bara att boka, eller? Oavsett om det är Lyxfällan nästa eller inte.