• BeckiL

Är resan värt priset?

Jag har kollat resor länge, och det som lockar nu är en två veckors all-inclusive till Mauritius. Problemet är bara att det kostar skjortan. 70 000 för två personer. Jag har verkligen inte pengar i överflöd, vet ej om jag kommer ha jobb efter mars i år och det finns en del grejer som egentligen är viktigare att köpa än resor. Men jag har pengar till min del av resan. Känner bara att det är slöseri, efter två veckor så har man bränt så mycket pengar. Är om det är värt det? Jag vill väldigt gärna resa dit, och jag tänker att det är bäst att passa på innan jag och sambon skaffar barn. Men vad tycker ni... är det slöseri med pengar eller värt det?

• Svar på tråden Är resan värt priset?
  • Anonym (Tjejkompisen)

Vi hade sparade pengar ca 60k och dålig ekonomi, en student och en med låg lön. Vi åkte på drömresan till Tokyo i 10 dagar och har aldrig ångrat det :) Ett av våra intressantaste minnen.

• BeckiL
    Anonym (Tjejkompisen) skrev 2017-01-23 11:48:43 följande:

Vi hade sparade pengar ca 60k och dålig ekonomi, en student och en med låg lön. Vi åkte på drömresan till Tokyo i 10 dagar och har aldrig ångrat det :) Ett av våra intressantaste minnen.

Okej! Tack för att du delar med dig :D Låter som en väldigt bra resa!
  • Dementoria
    BeckiL skrev 2017-01-23 11:29:43 följande:

Dock hittar jag inte rum för det priset på det hotellet. Vilka datum tog du? Testade lite olika i maj, och det blev 53676 kr för 2 pers 2 veckor. Och då blir det ju inte så mkt billigare än ex TUI...

Tror det var 8-22 maj, jag bara tog datum ur luften. Sedan får du scrolla neråt och kika på de olika alternativ som finns.
  • Anonym (Resglad)
    Holma skrev 2017-01-23 11:11:29 följande:
    Jo det går att åka mycket billigare om man inte har all inklusive så det har med ts fråga att göra
    Fast nu vill ju ts ha just all inclusive.
  • Anonym (Resglad)
    BeckiL skrev 2017-01-23 11:14:17 följande:
    Ok, förstår, men är beredd att ta den risken. Det var inte detta jag bekymrade mig över :)
    Jag har bott på all inc på ALLA ina resor och det måste var minst 35-40 stycken. Folk petar inte i maten, jag har aldrig sett en vuxen peta i maten och den står så pass högt upp att småkidsen inte når att gräva runt i den.

Fast vill man försäkra sig lite extra så väljer men vuxenhotell.

På alla mina resor har jag blivit magsjuk EN enda gång och det berodde på en "återvunnen" gratäng på attiraljer från förra måltiden. På ett illa valt hotell med två (starkt ifrågasatta) stjärnor, i början på min tid som resenär. Det har aldrig hänt efter den gången.
  • Anonym (Resglad)
    Holma skrev 2017-01-23 11:14:58 följande:
    Var har jag skrivit att den står framme hela dagar ?
    Den står framme länge , ja det gör den för att den ställs fram så alla människor ska kunna gå o äta när dom vill .
    Du är inte så berest va?
    Eller bor på billiga hotell med en eller två stjärnor?

Maten serveras från fat/behållare som inte rymmer så väldigt mycket och byts ut  kontinuerligt!
  • Holma
    Anonym (Resglad) skrev 2017-01-23 12:27:57 följande:
    Du är inte så berest va?
    Eller bor på billiga hotell med en eller två stjärnor?

Maten serveras från fat/behållare som inte rymmer så väldigt mycket och byts ut  kontinuerligt!
    Om du har läst mina inlägg så har du inte behövt frågat , berest är jag då vi åker utomlands 2 ggr per år men jag har jobbat på ett flertal hotell under några år som jag skrev innan
  • elyse

Att åka på en längre resa innan man skaffar barn rekommenderar jag verkligen. All Inclusive i Europa och t.ex. Egypten kan inte jämföras med lyxresorter. Har man inte själv rest så så vet man inte vad man snackar om. Bufféer finns alltid, men också 3-4 riktiga restauranger där man beställer från en meny. När jag reste till Mexiko fanns åtta restauranger på hotellområdet. På kryssning ca tio stycken.

• BeckiL
    elyse skrev 2017-01-23 12:45:20 följande:

Att åka på en längre resa innan man skaffar barn rekommenderar jag verkligen. All Inclusive i Europa och t.ex. Egypten kan inte jämföras med lyxresorter. Har man inte själv rest så så vet man inte vad man snackar om. Bufféer finns alltid, men också 3-4 riktiga restauranger där man beställer från en meny. När jag reste till Mexiko fanns åtta restauranger på hotellområdet. På kryssning ca tio stycken.

Precis, så är det på hotellet jag ska till också! Håller med om att det är väldigt stor skillnad på buffé och buffé beroende på var man åker och hotellets standard. Är intresserad av just detta hotell bland annat för att maten ska vara något utöver det vanliga där.
  • BeckiL
    elyse skrev 2017-01-23 12:45:20 följande:

Vad är de främsta anledningarna till att det är bättre att göra dessa resor innan man skaffar barn? :)
Svar på tråden Är resan värt priset?