• BeckiL

Är resan värt priset?

Jag har kollat resor länge, och det som lockar nu är en två veckors all-inclusive till Mauritius. Problemet är bara att det kostar skjortan. 70 000 för två personer. Jag har verkligen inte pengar i överflöd, vet ej om jag kommer ha jobb efter mars i år och det finns en del grejer som egentligen är viktigare att köpa än resor. Men jag har pengar till min del av resan. Känner bara att det är slöseri, efter två veckor så har man bränt så mycket pengar. Är om det är värt det? Jag vill väldigt gärna resa dit, och jag tänker att det är bäst att passa på innan jag och sambon skaffar barn. Men vad tycker ni... är det slöseri med pengar eller värt det?

• Svar på tråden Är resan värt priset?
  • BeckiL
    Holma skrev 2017-01-23 11:12:24 följande:
    På en resturang är det inte 100 tals människor som petar i maten , möjligen dom som jobbar i köket .
    Ok, förstår, men är beredd att ta den risken. Det var inte detta jag bekymrade mig över :)
  • Anonym (S)
    Holma skrev 2017-01-23 11:10:15 följande:

Jo det klart att det är mitt fel att det ser ut som det gör i världen för att jag skiter i om restauranger får kunder i turistorter

Ja då du tyvärr inte är ensam om att ha det tänket så bidrar du såklart till det. Många bäckar små.. Utgick ifrån att du förstod det.
  • Holma
    Dixie skrev 2017-01-23 10:30:21 följande:
    All - inclusive betyder inte att maten står framme hela dagen - varför skulle den göra det?!
    Var har jag skrivit att den står framme hela dagar ?
    Den står framme länge , ja det gör den för att den ställs fram så alla människor ska kunna gå o äta när dom vill .
  • Dementoria
    BeckiL skrev 2017-01-23 11:13:13 följande:
    Oj, ja det kanske kan vara värt att kika närmare på det som sagt! Det där i maj för drygt 54 000 lät ju mycket bättre! Kan du inte hjälpa mig att boka, hehe... ;)
    Haha, det är verkligen inte svårt. Du kan göra provbokningar, så länge du inte petar in dina kortuppgifter kan de inte dra några pengar. Klicka dig runt, det är absolut inte svårare än att boka en resa på TUI.

Håll reda på datumen bara och tänk på att flygresan kan göra så du landar en dag senare så du slipper betala för en hotellnatt i onödan.
  • Holma
    Anonym (S) skrev 2017-01-23 11:14:28 följande:
    Ja då du tyvärr inte är ensam om att ha det tänket så bidrar du såklart till det. Många bäckar små.. Utgick ifrån att du förstod det.
    Jag åker aldrig på all inklusive vilken framgår tidigt i tråden men jag har inte med andras val att göra o lider inte om dom väljer att ta all inklusive heller . Jag talar för mig Själv , har sett män Skå o Klia sig i kalsongerna o sen ta i maten , även människor som gräver i arselet innan dom går o plockar mat . Man ser mycket när man jobbar utomlands på hotell .
  • BeckiL
    Holma skrev 2017-01-23 11:14:58 följande:
    Den står framme länge , ja det gör den för att den ställs fram så alla människor ska kunna gå o äta när dom vill .
    "Äta när dom vill" stämmer inte riktigt. Åkte till Gran Canaria för ett tag sen, valde halvpension. Då fanns det 2 sittningar, en sittning var i 1,5-2 timmar. Och maten lagades precis bakom "diskarna" och fylldes på hela tiden. Och jag blev inte sjuk. Tror att det finns väldigt mycket som är värre än det. Som att inte noggrant tvätta av mobiltelefonen varje gång man kommer hem... men det är en helt annan diskussion.
  • Dixie
    Holma skrev 2017-01-23 11:14:58 följande:

Vet inte vad för typ av all incl du varit på - vi var precis iväg på en all incl och en del mat var buffé - men den stod inte framme länge, man valde mellan två olika sittningar och det togs fram ny mat. Lunch gjordes på beställning och det blir ju samma sak som att gå på restaurang.
  • BeckiL
    Dementoria skrev 2017-01-23 11:04:15 följande:
    2 veckor i oktober, 2 vuxna.

Flyg (Emirates) 15182 kr
    Hotell (ditt valda, med AI) 48480 kr
    Summa 63662 kr

Samma hotell finns med halvpension för 37293 kr under samma period. 

2 veckor i maj, 2 vuxna

Flyg (Emirates) 14782 kr
    Hotell (ditt valda, med AI) 39557 kr
    Summa 54339 kr

Samma hotell finns med halvpension för 28369 kr och med helpension för 32098 kr under samma period. 

Detta var snabba sökningar utan minsta försök till att leta rabatter el dyl.
    Dock hittar jag inte rum för det priset på det hotellet. Vilka datum tog du? Testade lite olika i maj, och det blev 53676 kr för 2 pers 2 veckor. Och då blir det ju inte så mkt billigare än ex TUI...
  • Holma
    Dixie skrev 2017-01-23 11:23:47 följande:
    Vet inte vad för typ av all incl du varit på - vi var precis iväg på en all incl och en del mat var buffé - men den stod inte framme länge, man valde mellan två olika sittningar och det togs fram ny mat. Lunch gjordes på beställning och det blir ju samma sak som att gå på restaurang.
    Har jobbar på flera hotell o sett detta många gånger , maten står 3-4 Tim i värmen på dom flesta ställen
  • Holma
    BeckiL skrev 2017-01-23 11:22:29 följande:
    "Äta när dom vill" stämmer inte riktigt. Åkte till Gran Canaria för ett tag sen, valde halvpension. Då fanns det 2 sittningar, en sittning var i 1,5-2 timmar. Och maten lagades precis bakom "diskarna" och fylldes på hela tiden. Och jag blev inte sjuk. Tror att det finns väldigt mycket som är värre än det. Som att inte noggrant tvätta av mobiltelefonen varje gång man kommer hem... men det är en helt annan diskussion.
    Tro vad ni vill , jag har sett baksidan av detta . 2-3 Tim framme i det klimatet är för mycket
Svar på tråden Är resan värt priset?