• MarieClaesson

Planerad fet i jan/feb

Hejsan
    Startar ännu en tråd för oss som planerar att göra en frysåterföring inom kort!
    Själv har jag precis idag börjat med ägglossningstester. När jag får Glad borde det dröja 5-6 dagar tills vi får tillbaka vår lilla frysböna som ligger och väntar! Samma omgång med ägg gav oss vår dotter som nu är 1 1/2 år. om inte detta fungerar nu får vi söka oss till en privat klinik för att göra en ny IVF behandling. Vi har manlig faktor.
    Fler som är på samma nervösa,spända,peppande,jobbiga bana?

• Svar på tråden Planerad fet i jan/feb
  • CML

Idag har vi gjort VUL, läkaren blev tyst och såg allmänt ihopbiten ut. Sen sa hon att hon knappt vågade säga vad hon såg MEN det var TRE! Alla tre hjärtan pickade på fint. Vi är just nu lite förvånade men glada, inte konstigt att jag mår dåligt.

• Ztella

Men CML herregud vilken grej!!
    Wow!! Vet inte om jag läst allt men satte dom in 3?

• CML
    Ztella skrev 2017-02-16 14:05:00 följande:

Men CML herregud vilken grej!!

Wow!! Vet inte om jag läst allt men satte dom in 3?

Hej och välkommen ;)

Ja det är helt sjukt och fantastiskt! Och skrämmande!

Nej de har bara satt in två men troligtvis så har ett ägg delat sig så vi väntar ett par enägg och en från ett eget ägg. Oddsen för detta är minimala, det hade hänt en gång på 25 år på vår klinik. Blir spännande detta!
  • MarieClaesson

Men whaat!?! Hur fantastiskt är inte det här!? Stort grattis CML! Bara tiden kan utvisa om det verkligen blir TRE till i familjen <3<3<3

• Ztella

Alltså det är SÅ häftigt!!
    Alla goda ting kommer i TRE!!!

• MarieClaesson

Det var verkligen inte meningen att låta så negativ.., såg nu att det såg himla deppigt ut mitt förra inlägg! Klart att det ska gå vägen :) CML!

• CML

Tack tjejer!

Känner mig väldigt ego just nu som bara skriver om mig själv men jag är lite "uppe i det" just nu.

Tog det inte negativt Marie :). Ingen vet än om det faktiskt blir tre men det är det troligaste.

Vill berätta för allt och alla NU! Speciellt för den blivande storasystern<3 kommer nog vara tvungen att berätta det ganska tidigt eftersom magen redan börjat växa. Jag trodde att jag inbillade mig men så var det inte ;) ser lite lönnfet ut över magen!

Kram

• MarieClaesson

Så härligt! Man får lov att vara lite ego, det är ju lixom det största i livet som vi pratar om! :)

Välkommen in Ztella!

• KattenH81
    CML skrev 2017-02-16 14:27:10 följande:
    Hej och välkommen ;)

Ja det är helt sjukt och fantastiskt! Och skrämmande!

Nej de har bara satt in två men troligtvis så har ett ägg delat sig så vi väntar ett par enägg och en från ett eget ägg. Oddsen för detta är minimala, det hade hänt en gång på 25 år på vår klinik. Blir spännande detta!
    Wow!!! Vilken grej!!!

Faktiskt hört om det tidigare gällande ett par som på sitt sista försök med ivf fick två ägg insatta- ett delade sig och det blev trillingar!

En fd kollegas kompis! Maken har dessutom trilling-sysslingar (dock på naturlig väg) Så coolt ju!

Vilken chock o vilken glädje! Grattis!

Själv har jag på cd5 molande vänster äggstock. Ingen utslag på cb's advanced ägglossningstest imorse dock. Hoppas på glad gubbe-utslag tidigast tisdag och senast onsdag :)
  • MarieClaesson

Inget utslag på test idag va KattenH?

Svar på tråden Planerad fet i jan/feb