• MarieClaesson

Planerad fet i jan/feb

Hejsan
    Startar ännu en tråd för oss som planerar att göra en frysåterföring inom kort!
    Själv har jag precis idag börjat med ägglossningstester. När jag får Glad borde det dröja 5-6 dagar tills vi får tillbaka vår lilla frysböna som ligger och väntar! Samma omgång med ägg gav oss vår dotter som nu är 1 1/2 år. om inte detta fungerar nu får vi söka oss till en privat klinik för att göra en ny IVF behandling. Vi har manlig faktor.
    Fler som är på samma nervösa,spända,peppande,jobbiga bana?

• Svar på tråden Planerad fet i jan/feb
  • Anonym (M81)
    MarieClaesson skrev 2017-02-08 09:08:23 följande:

Hurra M81!! Vad härligt! När gjorde du din fet? Eller alltså från vilket datum räknar du din äl? Jag har också testdatum på söndag nämligen men tror nästan de räknade fel för det är bara 8 dagar efter insättning, eller man kanske har td så pass nära inpå jag minns inte från förra gången ;)

Jag gjorde FET lö 28/1. Ja, det låter som lite för kort tid.
  • Anonym (M81)
    CML skrev 2017-02-08 09:07:24 följande:
    Wohoo va roligt! Grattis! Försök att hitta på något så du har något annat att tänka på annars kommer tiden att sega sig fram!

Grattis igen
    Grattis till oss ja! Hur mår du CML? Symptom?
    Jag fick lätt molvärk/mensvärk redan andra dagen efter FET och det har hållt i sig hela tiden. Värst är det på nätterna. Brösten är ömma också. Förutom det har jag inga andra symptom.
    Jag pratade med läkaren och jag ska få IL-dropp redan till helgen. Får du ditt första dropp efter plus om två veckor? 
    Hur länge ska man fortsätta med de andra medicinerna (trombyl, Fragmin och prednisolon)?
  • CML
    MarieClaesson skrev 2017-02-08 09:11:57 följande:

Två veckor vad spännande! CML! Jag vill ändå tänka att när man väl plussat så är det större chans att det går vägen än att det inte gör det!, jag är lite av en optimist kan man säga, men det är det som håller mig på banan! :)

Jag tänker lika. Jag är gravid nu och jag tar det för givet att ingenting kommer att hända. Orkar inte gå å tro att jag ska få missfall! Visst tänker jag så ibland men jag tror att det skadar mer att jag går runt och är orolig. Jag ska ju bli Mamma<3
  • CML
    Anonym (M81) skrev 2017-02-08 09:37:53 följande:

Grattis till oss ja! Hur mår du CML? Symptom?

Jag fick lätt molvärk/mensvärk redan andra dagen efter FET och det har hållt i sig hela tiden. Värst är det på nätterna. Brösten är ömma också. Förutom det har jag inga andra symptom.

Jag pratade med läkaren och jag ska få IL-dropp redan till helgen. Får du ditt första dropp efter plus om två veckor? 

Hur länge ska man fortsätta med de andra medicinerna (trombyl, Fragmin och prednisolon)?

Just idag mår jag piss! Jag har dragit på mig någon form av rejäl förkylning eller influensa :( hoppas det ger sig men just nu är jag däckad. Det positiva i kråksången är väl att immunförsvaret får jobba med något annat ;)

I övrigt så har konstant molvärk, ganska kraftig, ibland går den ner i benen och ända ut i tårna. Jag känner av svanken lite, men det är ett bra tecken på att bebisen växer. I övrigt mår jag ganska bra, inget direkt illamående men jag är inte så sugen på att äta riktig mat. Baguetter med leverpastej är det som går här hemma nu????

Jag har fått många doser intralipid redan, under detta FET har jag redan fått 3 gånger och jag vet inte hur många till det blir, minst en gång till vid ultrajudet iaf.

Mina andra mediciner vet jag inte riktigt hur länge jag ska ta. Minst till V8 sen ska vi ha en dialog med läkaren om fortsatt medicinering. Misstänker att jag får fortsätta länge pga mina höga NK-celler

Fick du betala för ditt dropp själv? Det är ju inte direkt billigt :(
  • Anonym (M81)
    CML skrev 2017-02-08 12:31:02 följande:
    Just idag mår jag piss! Jag har dragit på mig någon form av rejäl förkylning eller influensa :( hoppas det ger sig men just nu är jag däckad. Det positiva i kråksången är väl att immunförsvaret får jobba med något annat ;)

I övrigt så har konstant molvärk, ganska kraftig, ibland går den ner i benen och ända ut i tårna. Jag känner av svanken lite, men det är ett bra tecken på att bebisen växer. I övrigt mår jag ganska bra, inget direkt illamående men jag är inte så sugen på att äta riktig mat. Baguetter med leverpastej är det som går här hemma nu????

Jag har fått många doser intralipid redan, under detta FET har jag redan fått 3 gånger och jag vet inte hur många till det blir, minst en gång till vid ultrajudet iaf.

Mina andra mediciner vet jag inte riktigt hur länge jag ska ta. Minst till V8 sen ska vi ha en dialog med läkaren om fortsatt medicinering. Misstänker att jag får fortsätta länge pga mina höga NK-celler

Fick du betala för ditt dropp själv? Det är ju inte direkt billigt :(
    Vad sjukt, exakt så känner jag också, att molvärken kan stråla ut i benen och tårna ibland.
    Är också lite hängig, ont i halsen och så men jag hoppas som du att det håller immunförsvaret borta.
    Ska ringa kliniken på må om det fortfarande är positivt då för att bestämma hur vid går vidare.
    Jag går på ett annat ställe och får dropp, det betalar jag för själv ja.
    När plusade du?
  • CML
    Anonym (M81) skrev 2017-02-08 13:09:10 följande:

Vad sjukt, exakt så känner jag också, att molvärken kan stråla ut i benen och tårna ibland.

Är också lite hängig, ont i halsen och så men jag hoppas som du att det håller immunförsvaret borta.

Ska ringa kliniken på må om det fortfarande är positivt då för att bestämma hur vid går vidare.

Jag går på ett annat ställe och får dropp, det betalar jag för själv ja.

När plusade du?

Jag hade oficielll testdag 2/2 men jag testade plus ca en vecka tidigare.

Var spännande att se plusset växa sig starkare och starkare.
  • CML

Jag är så sjuk! Inte läge att få influensa nu! Vill bara gråta.

• MarieClaesson

Men usch är det säkert att det är influensa eller kan det vara "gravidsjuka" som endel upplever? Hoppas det går över fort!

Testade negativt idag på rd5 men hoppet är på topp ändå, känner mig supergravid! Inte illamående eller så men i magtrakten, känner att det är något där!

• CML
    MarieClaesson skrev 2017-02-09 11:29:02 följande:

Men usch är det säkert att det är influensa eller kan det vara "gravidsjuka" som endel upplever? Hoppas det går över fort!

Testade negativt idag på rd5 men hoppet är på topp ändå, känner mig supergravid! Inte illamående eller så men i magtrakten, känner att det är något där!

Nej det är helt klart influensa. Har varit i kontakt med min IVF läkare och fått tidigarelägga mitt VUL, blir på torsdag om en vecka istället. Fokus nu är att hålla febern nere och dricka mycket.

RD 5 då är ju verkligen hoppet kvar <3 mitt var ju rätt svagt på RD 7. Ska du testa varje dag?
  • MarieClaesson

Åh vad INTE passande med sjukdom nu!! Vila vila vila är väl det man kan göra, och dricka som sagt.

Jag testar nog varje morgon nu framöver, kan inte hålla mig;)

Svar på tråden Planerad fet i jan/feb