• MarieClaesson

Planerad fet i jan/feb

Hejsan
    Startar ännu en tråd för oss som planerar att göra en frysåterföring inom kort!
    Själv har jag precis idag börjat med ägglossningstester. När jag får Glad borde det dröja 5-6 dagar tills vi får tillbaka vår lilla frysböna som ligger och väntar! Samma omgång med ägg gav oss vår dotter som nu är 1 1/2 år. om inte detta fungerar nu får vi söka oss till en privat klinik för att göra en ny IVF behandling. Vi har manlig faktor.
    Fler som är på samma nervösa,spända,peppande,jobbiga bana?

• Svar på tråden Planerad fet i jan/feb
  • CML

Jag testade enbart med testlagrets. Vanliga CB slutade jag helt med för längesedan eftersom de ofta visar spökstreck. Men hur det är när de inte visar något vet jag inte.

Men det är ju positivt att mensen inte kommit iaf, kan ju som sagt ta ett tag att få upp hcg nivån ibland. Vi fortsätter hoppas!!!

• CML
    KattenH81 skrev 2017-02-12 19:17:36 följande:

Idag kom min mens! Så hade ägglossning extremt tidigt denna cykel (elr om kroppen hoppade över denna månad). Cykeln blev bara 19 dar.

Nästa ägglossning borde vara runt 21-25 och kommer den den 23/2 (en torsdag) så får vi hoppa över ännu en månad...

Så nu är det bara att vänta och se- har köpt på mig ett stort lager av ägglossningstester iaf :)

Då är det inte länge kvar tills det är dags! Hoppas verkligen att du inte prickar fel dag bara!
  • KattenH81

CML - tack! Lite orolig för att det skulle bli ännu en kort cykel men då får jag väl ringa och propsa på en stimulerad FET helt enkelt!! Huvudsaken är att försöken i år blir bra! (Är inställd på en del får i år ska det bara bli pluss!!!)

• Anonym (M81)
    MarieClaesson skrev 2017-02-14 19:53:00 följande:

Har testdag på lördag två veckor efter fet. Än har väl inte hoppet lämnat men det känns konstigt att det inte händer något alls just nu

Avvakta lite till. Det är absolut inte kört än tror jag. Jag fick världens svagaste streck med rfsu dagen innan testdag.
  • Anonym (M81)
    CML skrev 2017-02-14 20:36:08 följande:

Jag testade enbart med testlagrets. Vanliga CB slutade jag helt med för längesedan eftersom de ofta visar spökstreck. Men hur det är när de inte visar något vet jag inte.

Men det är ju positivt att mensen inte kommit iaf, kan ju som sagt ta ett tag att få upp hcg nivån ibland. Vi fortsätter hoppas!!!

Hur går det för dig? Meddelat kliniken? Fått tid för VUL?
  • CML
    Anonym (M81) skrev 2017-02-15 08:37:49 följande:

Hur går det för dig? Meddelat kliniken? Fått tid för VUL?

Jag har fått tid för VUL i morgon! Är med skräckblandad förtjusning. Har inte känt någon molvärk alls efter jag låg sjuk i influensa, det känns lite dåligt. Men jag mår illa så det är ju positivt. Märkligt att få veta om den/de lever där inne i morgon <3
  • MarieClaesson

CML Åå jag håller alla tummar att det ser finfint ut imorgon! <3

• MarieClaesson

Jag står inte ut! Negativt idag igen på rd 12. Mensen är minst 3 dagar sen, ständigt svag molvärk i ryggslutet, lite yrsel ibland när jag reser mig hastigt det känner jag igen från förra graviditeten, men annars inga särskilda tecken på varken mens eller grav.. vad gör jag om inget visar på lördag heller? Blodprov borde ge ett klart svar tänker jag

• Ztella

Hej allihop och grattis till er som det blivit plus för.
    Tänkte jag hoppar in här.
    2013 gjorde vi ivf och fick en son okt -13
    Efter sonen så blev jag spontant gravid 4 gånger, första 2 graviditeterna slutade i tidiga mf. Senaste 2 graviditeterna slutade i utomkveds och bortopererade äggledare. Hade alltså 1 utomkveds i juni och 1 i september.
    Efter våran ivf -13 så har vi 3 2 dagars i frysen och är nu på gång med syskonförsök.
    Jag har ätit letrozole och väntar nu på stegring på äl test, imorgon har jag tid på cvl kliniken för undersökning, hoppas på att allt ser bra ut och att jag har någon äggblåsa på gång!
    Dagarna går så sjukt sakta!!!

• CML
    MarieClaesson skrev 2017-02-16 08:19:24 följande:

Jag står inte ut! Negativt idag igen på rd 12. Mensen är minst 3 dagar sen, ständigt svag molvärk i ryggslutet, lite yrsel ibland när jag reser mig hastigt det känner jag igen från förra graviditeten, men annars inga särskilda tecken på varken mens eller grav.. vad gör jag om inget visar på lördag heller? Blodprov borde ge ett klart svar tänker jag

Håll ut! Några dagar kvar till TD. Jag hoppas så länge inte din mens kommit!
Svar på tråden Planerad fet i jan/feb