• Snultan

BIM Mars 2017

Hej, tänkte att jag skulle hoppa in här, kommer från februari tråden. Varit en tung vecka efter att mensen kom och känt mig allmänt vissen. Kände först för att skita i allt men vill ju ha bebis och vill ha koll på kroppen.

Lite info:

Fjärde försöket, andra barnet.

Oregelbunden mens. De två senaste cyklarna har dock legat på 25 dagar (sjukt korta!). Förra cykeln hade jag helt säkert Äl typ dag 16 (positivt test dag 15). Detta är vad jag har att gå på.

ÄL borde inträffa om en vecka ungefär, idag är jag på cd 8 och tänkte börja testa för äl på cd 13. Måndag alltså. Gissningsvis ÄL nångång mellan 7-9 mars kanske.

Fortsättning följer...

Matheus 131002!
  • Snultan
    orzia1 skrev 2017-03-02 10:31:59 följande:

Hoppar in här.

3 barn varav en ängel, de andra två är 9 år och 5 månader. Drabbas av många tidiga mf tyvärr så vi väljer att försöka få syskon snabbt av många olika anledningar.

Äter pergotime (ägglossningtabletter) och har precis tagit första tabletten. Bim ca den 27/3.

Välkommen o hej :) bättre lycka denna gång eller hur :) <3
    Matheus 131002!
  • Snultan
    Skrutt 83 skrev 2017-03-02 10:48:46 följande:

Alltså jag blir tokig... varför får jag såhär starkt när det är negativt..? Har inget minne att det någonsin varit så tidigare mer billiga testers äl-test, sista tiden har jag mest använt testlagret och då blir det bara såhär starkt precis innan äl blir positivt. Är bara på dag 10 idag och äl bör vara först dag 16 dvs positivt först om 4-5 dagar. Inte har jag heller äl-flytningarna som innan äl så ingen indikation att den skulle vara tidig. Och inte är detta väl positivt? Tidigare har verkligen teststrecket blivit mkt starkare än kontroll på dessa när det är positivt men är ändå förvirrande att de är så starka, orolig att det indikerar att det inte kommer bli någon äl då det ju ska stiga ganska snabbt för att äl ska ske.. har haft såhär starkt ett par dagar nu..

Tror inte du ska väga in så mkt i de. De kan se ut sådär under hela perioden o när äl kommer så kommer du oxå märka de. Jag fick åså såna streck så jag typ fick hopp men sen lärde jag mig att de bara va så.. störigt jag vet men fortsätt testa till slut stegrar det
    Matheus 131002!
  • Snultan
    Ulrika34 skrev 2017-03-02 19:42:04 följande:

Hur ofta har ni sex under ägglossning? Enligt min app har jag aktiv ägglossning i ca 7 dagar där själva ägglossningrn sker på den 6:e dagen. Under dessa dagar har vi sex ca varannan dag, ibland har det hänt varje dag. Nu har jag ganska stora barn och det är inte lätt att få till det när suget väl faller in. Hur ser det ut hemma hos er? Och hur ofta bör man ha samlag vid ägglossningen för att öka chanserna?

Jag har läst t ex att ha sex varannan dag hela cykeln är bra. Eller åtminstone ha sex på äl och dagen efter, då är man som mest fertil. Även om spermier kan överleva i upp till 5 dygn men de där vågar jag inte riktigt lita på.

Har oxå barn en treåring vi har tid å få till det på kvällarna men tycker tröttheten ställer till de. Jag jobbar kvällar o helger oxå å kommer jag hem kl 22 eller har jobbat på helgen så e man rätt slut på kvällen. Vi brukar få till det i perioder typ, ofta en period o typ nada i en annan. Knepigt de där.. denna äl tänker vi satsa på sex på äl och dagen efter först o främst (missade dagen efter förra gången eller rättare sagt orkade inte för vi hade sexat typ 3-4 dagar på raken haha)
    Matheus 131002!
  • Snultan

Jag tycker väntan på äl går trögt. Nån vecka kvar, vet inte riktigt. Tänkte börja testa på måndag. Tur man har en treåring och heltidsjobb så man inte hinner tänka så mkt på de här haha :P

Matheus 131002!
  • Snultan

Någon som kollar sina flytningar i jakt på äl?

Äckligt men ja.. de är ju en metod de med. Igår hade jag lotion flytning som är icke fertilt och idag vattniga flytningar som är fertilt.

Ni som kollar detta.. ändrar de sig mkt under cyleln eller är de väldigt tydligt? Jag tror aldrig jag haft de kända äl sekretet men inte direkt testat heller. Tänkte de kunde va kul o kolla denna gången... cd 9 by the way..

Matheus 131002!
  • Snultan

Ja men de är intressant med alla dessa metoder å att lära känna kroppen är jätteviktigt tycker jag. Skriver oxå upp allt sånt i min app. :)

Matheus 131002!
  • Snultan

Cd 11 idag. Dagarna går ju av bara farten.. förra månaden började jag testa äl betydligt tidigare, känner mig mycket lugnare nu. Jag tänkte börja testa på måndag cd 13 men kanske smart att börja testa imorgon. Om nu äl inträffar på cd 14. De va cd 16 förra cykeln nämligen så därför jag drar ut lite på det, men man vet ju inte.. kanske inte skulle chansa.. jag vet inte, hur skulle ni gjort? Jag har 5 test.

Igår fick jag föresten som mensvärk det var ganska tydligt. Höll i sig nån minut bara. Knäppt.

Matheus 131002!
  • Snultan

Nä jag börjar testa imorgon, då testar jag cd12 till 16. Så hoppas jag att jag hittar stegringen.

Matheus 131002!
  • Snultan
    Starlights skrev 2017-03-04 10:23:59 följande:

På vilken cykeldag brukar ni ha äl? Och hur lång menscykel har ni?

Oregelbundet och inte mätt äl så länge men de senaste två cyklarna har varit 25 dagar och äl inträffade dag 16 förra cykeln. Sj då?
    Matheus 131002!
Svar på tråden BIM Mars 2017