• Ulrika34

BIM Mars 2017

Skrutt 83 skrev 2017-03-09 12:09:28 följande:
    Japp det kan stegras fort! Din äl kommer kanske några dagar tidigt bara. Testet visar att äl kommer ske om ungefär 12-48 h så kanske är äl 2 dafar tidigare, appen går ju bara på en beräkning, därför det är så bra men äl-test då de kan visa att man har äl tidigare eller senare än genomsnittet. Kör så det ryker nu!! Lycka till!!

Kul att vi är så många med äl/bim ungefär samtidigt
    Jag kan INGENTING om dessa tester, första gången jag använder cb digital och vad fascinerande det är att se hur kroppen fungerar. Ja nu jäklar blir det att jobba på använder du cb digital? 
  • Ulrika34
    Skrutt 83 skrev 2017-03-09 12:36:29 följande:
    Nej men jag har gjort tidigare så har lärt mig väldigt mkt om kroppen under resans gång. Både när vi försökt med de tidigare barnen och sen under den tid vi kört naturlig familjeplanering genom att ha koll på säkra perioder och kört avbrutet. Hade även cb Advanced fertilitetsmonitor en period. Jag har använt mig av vanliga billiga stickor nu.

Ja visst är det häftigt vad man lär sig om kroppen?! Så skönt att kunna tyda den. Många följer ju inte standarden som apparna går utefter innan dem lär sig sitt mönster. Standard är ju 28 dagars cykel, äl dag 14. Jag har 28-29 dagars cykel, äl dag 16-17 och sen bara 12-13 dagars luteralfas. Får tydliga äl-flytningar 5 dagar innan äl-testet blir positivt, dvs 7 dagar innan äl ungefär, sen brukar tempen stiga och brösten börja ömma direkt när äl varit! Så häftigt att kroppen går att läsa av så tydligt!! Nu har min app Fertility friend lärt sig min cykel och visar rätt på äl med spann på en dag. Men är nog många som missar äl för att dem går efter standard på app utan att veta hur deras kropp beter sig! Stort lycka till nu!!
    Om inte jag hade använt cb digital hade jag stirrat mig blint på min app, vilken tur att jag kollade upp med ÄL-test... misstänker att det är därför jag inte blivit gravid tidigare dessa månader, jag har ju missat Ägglossningen helt!
  • Ulrika34
    Milou3 skrev 2017-03-09 12:40:11 följande:
    Jag har blivit gravid när jag hade sex på kvällen efter en fast glad gubbe, hade även sex 2 dagar efter på morgonen. Men det var allt den veckan och det gav jackpot den gången så kör på! Strunta i din app :)

Äl-test och temp är nog bättre att följa.
    Ja jag tänkte försöka få till det ikväll sen i morgonbitti sen lördag kväll, planering deluxe nu
  • Ulrika34
    Skrutt 83 skrev 2017-03-09 13:50:31 följande:
    Ja det är nog många som kanske missar sin äl för att man litar på appen! Vilken tur du kollade, håller tummarna stenhårt för ett fint plus denna månad när ni kommer ha prickat rätt!
    Ja vi får hoppas känns lika spännande varje månad hur går det för er? vilket försök är ni inne på? 
  • Ulrika34
    Skrutt 83 skrev 2017-03-09 15:24:32 följande:

Ja visst gör det. Man lever verkligen i cykler om 2 v ungefär, först väntan på äl, sedan väntan på bim och sen börjar det om igen. Detta blir vårt andra försök till en liten 3:a! Vi blev oplanerat gravida i december som tyvärr slutade i ett mf eller utomkveds som kroppen tog hand om själv men det tog lite tid. Plussade den 15 dec och vi blev så chockade men så glada. Misstänkte dock från början att något var fel då testerna ökade i stryka men så långsamt. Den 28 dec börjar jag blöda och sen följde en jobbig tid, mitt hcg sjönk och steg om vartannat men man kunde inte se något på vul, därför misstänktes utomkveds. Testade positivt på gravtest och blodprov fram till 25 januari.. Så första försöket efter det var förra månaden men osäker om äl inträffade då. Så nu hoppas vi massor på denna månad. Har ätit borago denna månad, har ätit det 3 ggr förut och blivit gravid samtliga gånger, så vore för bra för att vara sant att det skulle fungera igen..

Är det första barnet för er?

missfall är tufft och det känns som en evighet när man väntar på svar, jag fick ett x efter mitt andra barn, jag fick som tur va tydliga tecken på att något var fel och fick åka in och ta tabletter för att avbryta den gradiviteten i vecka 6, 4 veckor efter blev jag gravid igen vilket resulterade i min dotter som idag är 7 år, detta blir vårt 5:e barn om det vill ta sig, har 4 kids i åldern 13,10,7,5....... vad är borago och varför tar man det?
  • Ulrika34
    Skrutt 83 skrev 2017-03-10 06:33:13 följande:
    Åh vad härligt med så många barn! Vad skönt att du kunde känna så tydligt att något var fel och att de kunde avbryta så äggledaren slapp ta stryk. Borago är ett tillskott i kapslar som innehåller gurkfröolja, EPA-glandin, hjälper huden och hormonerna, rikt på E -vitamin. Sägs att den gör slemhinnan i livmodern tjockare och därmed att den lättare ska kunna ta emot ett befruktat ägg.
    Ja under mina år som jag fått mina barn har jag haft 1 x och 1 vanligt tidigt missfall, sen har jag fått alla mina 4 barn under min 20 års ålder, jag har blivit gravid på 1 försöket med alla barnen men nu efter 30 så är det märkbart segare. Jag äter vitamin d-c-folsyra och känner mig faktiskt piggare. Det är första gången jag använder ägglossnings stickor och detta med vitaminer och tillskott är helt nytt för mig, otroligt kul att få ta del av.Hur gammal är du? 
  • Ulrika34
    becca90 skrev 2017-03-10 08:28:15 följande:

Bim + 4 men sååå ont i bröstvårtorna att de knappt går att ta på plus en trevlig förstoppning med illamående!! Negativt test igår... kan inte låta bli att hoppas på att jah är en av de som plussar sent men antagligen kommer mensen i helgen..

Jag är en som testar positivt sent. under alla mina gradiviteter har jag fått ett plus nästan en vecka efter BIM. Jag är en riktig låghormonare.... så hopp finns 
  • Ulrika34
    becca90 skrev 2017-03-10 12:14:29 följande:

Åh tack, håller alla tummar och tår att jag är likadan! Tack för hoppet!! Testade du negativt innan plusset då?

Jag testade tok blankt fram till bim +4, då började jag ana något svagt sen stegrade det snabbt
  • Ulrika34
    Mimipig skrev 2017-03-10 14:06:34 följande:

Hur resonerar ni kring alkohol mellan ÄL och BIM? Håller ni igen eller lever som vanligt?

Jag lever precis som vanligt men om jag dricker blir det ett glas vin till maten, Max 2, är inte så förtjust i alkohol ;-/
  • Ulrika34

Berättar ni för era män att ni har ägglossning och att det är dags för bebisverkstad?? Vi bestämde från början att jag inte ska avslöja vilka dagar jag har ägglossning utan vi kör på som vanligt. Han trodde han skulle få prestationsångest och bli stressad. Nu har jag lyckats få till det 3 dagar på raken och ägglossning skedde igår *håller tummarna* mannen är helt i det blå och är allmänt nöjd med att jag är så på haha

Svar på tråden BIM Mars 2017