• Ulrika34

BIM Mars 2017

Lifl skrev 2017-03-18 08:09:04 följande:

Bim idag enligt appen, men jag tror att ÄL var något senare den här cykeln. Har mensvärk och lite känningar i brösten. Upplever att jag har liiite "sammandragningar". ÄNDÅ var det jävliga testet negativt idag.... får väl se om mensen är på intågande... börjar ge upp.

Meeen detta var första försöket med nr två. Jag är SÅ otålig i och med att första barnet gick så otroligt lätt. Sexade -> ont i bröst/mensvärk utan en tanke på att jag kunde vara gravid -> positivt test efter stt jag köpte ett test tillsammans med taco-grejer på bim-8....

Ja man tar lätt för givet att det ska bli lätt andra gången....jag har också blivit gravid jätte lätt men nu tar det sig inte alls...
  • Ulrika34
    Joss91 skrev 2017-03-18 21:02:29 följande:

Hej tjejer! Jag tar väl ett litet kliv in här nu och slutar att bara smygläsa.. ;) Jag har BIM den 28:e, jag har två små skruttar sen tidigare men jag och sambon har inga gemensamma barn! Första försöker den här månaden, men är redan lite förväntansfullt otålig.. ;)

Har en liten fråga: med båda barnen blev jag flyttad bakåt rätt så ordentligt vid RUL - med dottern var det från den 17/9 till den 11/9 (alltså sex dagar, inte supermycket) och med sonen 9 dagar. Jag förstår att ingen annan kan veta säkert, men det borde väl ha att göra med att jag har tidig ägglossning? För nu har jag liksom bara räknat att ÄL är när min app säger (har haft sex dagarna innan också dock) men tänker att om den inföll när jag började känna av det så är jag helt plötsligt på ÄL+9 och inte ÄL+5.. Men det kanske inte är så vanligt med så tidig ägglossning..? (28-dagars cykel har jag). Jag har verkligen ingen clue om sånt här, och förlåt för novellen.. ????

Hej och välkommen jag har som du följt min ägglossning via min app, har en cykel på 31 dagar men den månad använde jag mig av ägglossningstest cb digital och min ägglossning flyttades fram 4 dagar och jag kände knappt av min ägglossning. Att man tillbaka flyttad ett par dagar har lite med att göra hur lång tid det tar för ägget att fästa i livmodern, jag har som alltid utgått från min sista mens första dag på ultraljuden och jag blir alltid flyttad minst 5-6 tillbaka i tiden sen som du säger, visst kan ägglossningen skett tidigare eller senare, appen är en ren gissning
  • Ulrika34
    Joss91 skrev 2017-03-18 21:05:29 följande:

..och ja, främst undrar jag ju för att jag vill börja testa snart och se om tuttarna värker av någon trevligare anledning än att dom bara tycker det är en lämplig sak att göra.. ;)

Jag har bim den 26, jag kommer testa tidigast på torsdag!
  • Ulrika34
    Skrutt 83 skrev 2017-03-20 09:45:51 följande:

Åhh så trist att läsa att det är så många som testat negativt denna månad, Mars tråden skulle ju bli supermånga plus ju!

Testade också negativt idag igen på äl+12 Bim imorgon. Inte en gnutta hopp kvar utan hoppas nu att mensen kommer punktligt imorgon så att det inte blir förskjutningar i cykeln för då kommer vi missa äl i maj då sambon är bortrest, om den kommer som den ska bör äl vara dagen efter han åker så då finns iallafall en liiiiiten chans.

Stort lycka till ni som fortfarande har chansen till plus här i mars!

Jag har bim på söndag men jag känner mig precis som vanligt och inga symptom överhuvudtaget så jag känner inget hopp inför veckans test. Suck å stön!!!
  • Ulrika34
    Lifl skrev 2017-03-20 11:23:17 följande:

Clearblue early, vad betyder detta? Strecket i själva testrutan går åt fel håll. Någon som fått såhär?

Hmm måste ju vara fel på testen eller att dom lagt fel test i förpackningen. Jag förstår vad du menar, med CB early ska strecken gå uppifrån och ner och inte från sidan...
  • Ulrika34

Jag kunde inte hålla mig och jag tog ett test, BIM om 6 dagar, tog ett CB plus som ska kunna spåra HCG upp till 5 dagar tidigare, tycker jag anar något svagt + men jag är ju synskadad på RIKTIGT och har svårt att fokusera blicken eller så inbillar sig hjärnan ett svagt + haha vilken jäkla karusell ! beställde 2 stycken CB early så får vi se imorrn

• Ulrika34
    Lifl skrev 2017-03-20 12:09:28 följande:

Här är mitt "knepiga test".

Grät en skvätt nyss eftersom jag gett upp nu. Nu väntar jag ett par månader, och dessutom är det slut med "galen-testningen".

Känner mig så less,

Ska sätta mig och pussa min son nu. Vabbar idag...

Ja det måste ju vara något fel med testen, cb early ska visa ett rakt streck ner om man är gravid, inte ett streck åt sidan högt upp, har aldrig sett detta tidigare !
  • Ulrika34

Här kommer min spökbild! Har gjort det grå/ jag har så svårt att se kontraster. Inbillar jag mig eller är det något?
  • Ulrika34
    typ89 skrev 2017-03-20 13:37:11 följande:

Det syns nåt:) hur ser original bilden ut? Tänkte om det är färg i det

Jag ska ta en ny bild med dagsljus, återkommer
Svar på tråden BIM Mars 2017