Joss91 skrev 2017-03-18 21:02:29 följande:
Hej tjejer! Jag tar väl ett litet kliv in här nu och slutar att bara smygläsa.. ;) Jag har BIM den 28:e, jag har två små skruttar sen tidigare men jag och sambon har inga gemensamma barn! Första försöker den här månaden, men är redan lite förväntansfullt otålig.. ;)
Har en liten fråga: med båda barnen blev jag flyttad bakåt rätt så ordentligt vid RUL - med dottern var det från den 17/9 till den 11/9 (alltså sex dagar, inte supermycket) och med sonen 9 dagar. Jag förstår att ingen annan kan veta säkert, men det borde väl ha att göra med att jag har tidig ägglossning? För nu har jag liksom bara räknat att ÄL är när min app säger (har haft sex dagarna innan också dock) men tänker att om den inföll när jag började känna av det så är jag helt plötsligt på ÄL+9 och inte ÄL+5.. Men det kanske inte är så vanligt med så tidig ägglossning..? (28-dagars cykel har jag). Jag har verkligen ingen clue om sånt här, och förlåt för novellen.. ????
Hej och välkommen

jag har som du följt min ägglossning via min app, har en cykel på 31 dagar men den månad använde jag mig av ägglossningstest cb digital och min ägglossning flyttades fram 4 dagar och jag kände knappt av min ägglossning. Att man tillbaka flyttad ett par dagar har lite med att göra hur lång tid det tar för ägget att fästa i livmodern, jag har som alltid utgått från min sista mens första dag på ultraljuden och jag blir alltid flyttad minst 5-6 tillbaka i tiden sen som du säger, visst kan ägglossningen skett tidigare eller senare, appen är en ren gissning