• Ulrika34

BIM Mars 2017

EmilyTh skrev 2017-03-12 11:00:06 följande:

Plussade igår :) helt oväntat. Fortfarande BIM-4 men fick ett väldigt tydligt plus på CB early.

Grattis
  • Ulrika34
    Stardust skrev 2017-03-12 14:33:17 följande:

Jag fick en ljusrosa flytning precis. Jag har inte BIM förän om 8 dagar. Erfarenheter någon? Kan det vara nidblödning? Jag har en cysta som kan strulat lite med mensen också men 8 dagar innan är ju så många dagar?

Så fick jag under förra månaden, 10 dagar före bim började det komma rosa flytningar, har upplevt en nidblödning när jag väntade mitt 3:e barn men förra månaden var en ren bluff och båg, hade småblödningar ända fram till min mens startade på utsatt datum, fatta ingenting
  • Ulrika34
    Stardust skrev 2017-03-12 21:41:56 följande:

Åh vad tråkigt jag har inte några större förhoppningar då cystan förmodligen ställer till det. Har du kollat med gyn vad det kan bero på?

Nej jag har inte kollat upp det, dels för att det endast hände en gång och då trodde jag faktiskt det var en nidblödning men händer det igen nu under våren så kollar jag nog upp det.
  • Ulrika34

LUTENSFAS? Kan nån förklara för mig vad det betyder och innebär? När jag googlar på det får man ingen riktig info. Som jag har förstått det har jag en lutensfas på 16 dagar, vad innebär det med fördelar/ nackdelar för mig?

• Ulrika34
    Mila skrev 2017-03-13 08:35:01 följande:

Det ä fasen mellan ägglossning och mens. Om du får mens på äl+17 så har du en luthelfas på 16 dagar.

16 är nog väldigt bra :) vet inte om det finns nackdelar med lite längre luthelfas.

Ok tack! Jag räknade nu från ägglossning till beräknad mens och det var 14 dagar i mellan. Tack gör hjälpen
  • Ulrika34
    Viktoria82 skrev 2017-03-13 13:00:32 följande:

Hej!

Hoppar gärna med i tråden! ????

Hade mens 21.2 och ÄL 8-9.3

Detta är vårt första försök efter en riktig mens. Mina bröst är sjuka men så har de även annars varit efter ÄL och det river till i magen men även det är vanligt för mig mellan ÄL o mens...så det är nästintill omöjligt att veta om jag den här gången lyckats bli gravid...

BIM ca.21.3 (lite oregelbundet...)

Välkommen
  • Ulrika34
    Klabben skrev 2017-03-13 18:04:59 följande:

Jag hade en första miniblödning igår morse, inget mer på hela dagen, kvällen och natten. Inte heller något denna morgon eller fm. Men sedan en miniblödning till nu på em. Hela tiden känningar i magen. Men detta är ju ingen mens. Hoppas så att det är en nidblödning och att ingen riktig mens dundrar igång! Och om hormonet börjar att produceras först då ägget har fäst (?) så är det väl inte konstigt om det inte syns på gravtest innan nidblödningen är klar eftersom det är när ägget fäster som den blödningen kan uppstå? Eller tänker jag helt fel? Sist testade jag först ca 1 vecka efter blödningen och fick då positivt.     

Låter rätt, när ägget fäst börjas hormonet öka och fördubblas i rask takt.
  • Ulrika34
    becca90 skrev 2017-03-14 10:12:23 följande:

Aldrig på 14 år haft oregelbunden eller någon mellanblödning och jag hade en blödning på äl + 5.

Förhoppningsvis är det en nidblödning, råkade ut för samma som dig, har haft regelbunden mens i 5 år och nu förra månaden började jag få småblödningar 10 dagar innan bim men mensen kom som vanligt på utsatt datum, fattade nada!
  • Ulrika34
    Provence1 skrev 2017-03-14 10:54:45 följande:
    Samma här o har aldrig haft mellanblödning eller nidblödning förut så måste ju varit att ägget försökt fästa men att det inte lyckades...
    Det tror jag är full möjligt! för 2 år sedan blev jag gravid, knappt så att det syntes på stickan men man såg ett svagt streck sen hände något och det tog 5 veckor innan min kropp rensade ut och började om...
  • Ulrika34
    becca90 skrev 2017-03-14 10:50:28 följande:
    Jobbigt!! Men jah har ju gått över mensen med 8 dagar nu
    Jag är en låg hormonare och plussar alltid en vecka efter BIm och då är det svagt... tänk att det kan ta upp till 10 dagar för ägget att fästa i livmodern och efter det börjar hormonerna stegra. hopp finns alltid...
Svar på tråden BIM Mars 2017