• Ulrika34

BIM Mars 2017

Idag är det 13 dagar till BIM, känns som en evighet.... *suck*  Nu under sista ägglossningen (testade med digital CB)så föll min ägglossning in 3 dagar före beräknat (använder en app) vi hade sex 4 dagar i sträck  så förhoppningsvis mötte ägget några kompisar på väg ner..... Har tappat sugen för att grav-testa, orkar liksom inte bli besviken.... får se om man blir lite taggat om 10 dagar typ

• Ulrika34
    esu123 skrev 2017-03-14 11:09:56 följande:

Hej allihop! Har följt denna tråd men inte kommenterat tidigare. Jag och min sambo har i ca 2,5 års tid försökt med barn nr 1 utan att lyckas. Jag köpte en clearblue fertilitetsmonitor för några månader sedan men fick aldrig resultatet maximal. Slutade använda den i tron om att vi inte kunde få barn.... I februari bytte jag batterier i monitorn och tänkte börja använda den igen. Fick ÄNTLIGEN resultatet maximal 4-5 mars. Enl min app P-tracker har jag bim 25 mars. Men imorse tog jag ett gravtest med monitorn och fick resultatet GRAVID!!!!
    Jag är då alltså på ÄL +10 om jag inte räknar fel? 
    Ingen aning om när bim är, men ett positiv resultat är väl positivt? 

Grattis!!  Jag har ingen aning om hur gravtest med monitor funkar, men ett + är alltid ett +.

BIM betyder BERÄKNAD ICKE MENS, dvs det datumet du förväntar dig din mens men att den förhoppningsvis uteblir. 

Med maximal fertilitet den 4-5 mars bör du blivit gravid i dagarna kring det datumet och nu 10 dagar efter ägglossning kunna se ett positivt resultat. Hur lång mens cykel har du?
  • Ulrika34
    Freya18 skrev 2017-03-14 13:07:59 följande:

Kan man bli gravid om man har lågt med hcg kvar i kroppen efter ett missfall?

Alltså är det ens möjligt att ett ägg fäster om det finns "gammalt" hcg?? Hittar så dåligt med information på gamla trådar när jag googlar..

Jag misstänker att jag fortfarande har hcg kvar i kroppen efter MA. 

Jag säger faktiskt ja till det! Jag blev gravid fyra veckor efter ett missfall och det var svårt att veta om det var en ny gradivitet eller spår av den gamla, jag gjorde ett tidigt ultraljud i vecka 5 och fick bekräftat att det var en ny gradivitet.
  • Ulrika34
    Thezz skrev 2017-03-15 07:58:34 följande:

Vet inte om detta kan räknas som plus? Igår var det ännu svagare så det är väl alltid nåt?

Vågar inte tro de samtidigt som jag blir helt i chock om jag faktiskt är gravid, gud..

Är första barnet vi försöker med.

Så såg mina +ut i början. Du ska se att det bli starkare! Grattis!!!!!
  • Ulrika34
    LeiaBus2010 skrev 2017-03-15 07:27:42 följande:

Morgonens test... kan fortfarande ana en skugga.

Har aldrig gjort det förr när det inte blivit pos så jag blir både hoppfull och arg för att det inte visar mer/något haha. Äl+12 bim-1 idag.

Tempen sjönk rejält idag med så snart kommer nog mensen.... eller så bävar det implantationsdip. Den kan ju ske efter upp till 10-14 dagar efter Äl vad jag läst.

Jag ser en skugga/ svagt streck
  • Ulrika34
    MariaKristine skrev 2017-03-15 12:02:09 följande:

BMI + 2 idag! Är det fler än mig som ser ett sträck i mitten?? 

testade precis så detta är inte morgonkisset. 

Ibland blir cb testen så grötiga, håller med att det ser ut som en svagt plus men det är svårt när testet blev så grötigt
  • Ulrika34
    tomten12 skrev 2017-03-15 13:21:01 följande:

En fråga ang det här med att blanda in sin partner i det hela...

Jo, jag brukar inte direkt berätta för min partner när ÄL är pga prestationskrav, utan mer när jag tror att den är över. 

Jag tror inte heller att han har koll på när jag ska ha mens och så heller.. utan brukar vara jag som berättar att det inte tagit sig. 

Nu, när mensen inte kom igår, och inte heller inte så har jag inte sagt ngt än. Är det fel av mig att hålla det för mig själv? Jag menar, än så länge så vet jag ju inte om det är något eller inte? Att jag berättar när det är definitivt åt det ena eller det andra hållet. 

Eller är det fel tycker ni?

Eftersom vi har 4 barn är min man redan van hur jag beter mig   men jag brukar ge honom en hint om att mensen inte kommit och jag kanske ska köpa en test, brukar be honom köpa på vägen hem...han blir såklart glad och förväntansfull och visar det sig vara negativt så är det skönt att båda två få kramas och fundera tillsammans.   Men detta med ägglossning och när det är dags att ha sex brukar jag hålla för mig själv, han sa för ett tag sedan att det är bättre om jag håller koll på datum och fertilitet, han kanske får prestationsproblem annars
  • Ulrika34
    Skrutt 83 skrev 2017-03-15 14:19:15 följande:

Hej tjejer!

Är på äl+7 idag och tycker tiden seeeegar sig fram!! På fredag på äl+9 blir första testet, kastas mellan hopp och förtvivlan mest hela tiden. Känns för bra för att vara sant om det skulle ha tagit sig så därför vågar jag inte hoppas. Inga extrema symtom heller så därför har jag inget större hopp. Brösten ömmar lite men de gör dem alltid mellan äl och mens, har lite lotionflytningar men inte extremt mkt så det utmärker sig.. det största skulle nog kunna vara stickningarna jag känt runt livmodern, och lite små molande till och från..

Går och lägger mig mkt tidigare än vanligt inte så mkt för att jag är trött som det är för att jag vill komma en dag närmre testdag. Är förväntansfull att vakna varje morgon för att se om tempen håller sig fortsatt hög. Skadad man är, haha!!!

Kan inte annat än att hålla med, har 11 dagar kvar till BIM....11 dagar!!!! usch så segt.... Jag har slutat känna efter och försöker tänka på annat men det är svårt.... Min förstfödda blev till i mars får 13 år sedan, tänkte om det ska nu bli en sladdis kan vi väl försöka pricka in  denna månad
  • Ulrika34

Stor kram till alla er som verkar ha fått tant-röd på besök igen finns det nån ny april tråd? jag hänger kvar här lite till, bim om 11 dagar, SUCK!

• Ulrika34
    ungafruahlberg skrev 2017-03-16 00:02:53 följande:

börjar känna mig lite smått korkad, som om typ besattheten av att bli gravid tagit över, tankade på shell förut och bara spontant köpte ett test från RFSU... man ska kunna testa 10 dagar efter befruktning eller BIM-4... jag är på ÄL+7 (BIM-8) eller nu efter midnatt är det väl tekniskt sett ÄL+8 och BIM-7, men summan av kardemumman är att jag köpte testet och det var såklart negativt för det är alldeles för tidigt att testa, men jag förstår inte varför jag ens slösar pengar?! blir så trött på mig själv, knappt så jag vågar fråga om någon annan känner igen sig för jag börjar känna mig så knäpp

Du inte ensam! Jag har slösat otroliga pengar på tester
Svar på tråden BIM Mars 2017