tomten12 skrev 2017-03-15 13:21:01 följande:
En fråga ang det här med att blanda in sin partner i det hela...
Jo, jag brukar inte direkt berätta för min partner när ÄL är pga prestationskrav, utan mer när jag tror att den är över.
Jag tror inte heller att han har koll på när jag ska ha mens och så heller.. utan brukar vara jag som berättar att det inte tagit sig.
Nu, när mensen inte kom igår, och inte heller inte så har jag inte sagt ngt än. Är det fel av mig att hålla det för mig själv? Jag menar, än så länge så vet jag ju inte om det är något eller inte? Att jag berättar när det är definitivt åt det ena eller det andra hållet.
Eller är det fel tycker ni?
Eftersom vi har 4 barn är min man redan van hur jag beter mig

men jag brukar ge honom en hint om att mensen inte kommit och jag kanske ska köpa en test, brukar be honom köpa på vägen hem...han blir såklart glad och förväntansfull och visar det sig vara negativt så är det skönt att båda två få kramas och fundera tillsammans. Men detta med ägglossning och när det är dags att ha sex brukar jag hålla för mig själv, han sa för ett tag sedan att det är bättre om jag håller koll på datum och fertilitet, han kanske får prestationsproblem annars