• Anonym (Julie)

Vad kan han ha tagit för något?

Har en nära kollega som precis blivit avstängd från jobbet då han togs in på drogtest. Jag har länge misstänkt att han tagit något men aldrig vågat fråga. Vi jobbar i vården på ett schema som innefattar både kväll/dag och nattpass. Exempelvis varierar hans humör otroligt, ena stunden är han jätteglad, tramsig och väldigt på. Tex nästan ger en kärleksförklaringar, nästa beter han sig som han knappt vill veta av ens existens. Ena dagen är han ganska skärpt, nästa är han skakig, förvirrad och extremt glömsk och verkar ha glömt alla rutiner. Vad kan han ha tagit för något? Och varför? Vad kan hända med honom nu? I jobbet har vi ju mycket läkemedelshantering tex och nu har han tydligen misstänkts vara påverkad under arbetstid.

• Svar på tråden Vad kan han ha tagit för något?
  • Anonym (Julie)
    bestofthebest skrev 2017-02-24 20:32:10 följande:
    Jaså. Peka gärna ut dessa så kan jag förtydliga igen om du hade svårt att förstå vad jag skrev första gången. Jag är långt ifrån omöjlig. Till skillnad från många drägg som huserar på internet.
    Du får väl läsa dina inlägg själv om du är intresserad av en vidare diskussion. Personligen tycker jag inte du tillför tråden något mer än tjaffs och osanningar.
  • bestofthebest
    Anonym (Julie) skrev 2017-02-24 22:43:46 följande:
    Du får väl läsa dina inlägg själv om du är intresserad av en vidare diskussion. Personligen tycker jag inte du tillför tråden något mer än tjaffs och osanningar.
    Du vill alltså bara kackla lite mer? Okej.

Sluta skapa nonsenstrådar så hjälper du nog mer människor än du gör i ditt arbete med den egendomliga moral och etik du verkar besitta och predika.
  • Anonym (Julie)
    bestofthebest skrev 2017-02-24 23:02:17 följande:
    Du vill alltså bara kackla lite mer? Okej.

Sluta skapa nonsenstrådar så hjälper du nog mer människor än du gör i ditt arbete med den egendomliga moral och etik du verkar besitta och predika.
    Den moral du hittat på att jag har menar du? Eftersom jag håller mig till sakfrågan istället för att gullar om hur söt kollegan är och hur synd det är om honom?
  • Anonym (Julie)
    Anonym (hmm) skrev 2017-02-24 19:42:40 följande:

Där tänker jag att han kanske har nån annan diagnos, manodepressiv eller nåt i den stilen.
    Varför? för att han kanske har privat och gillade ruset, sedan blev det kanske många gånger för mycket :)

Du har säkert redan fått detta svar men ändå.

Om ni hanterar läkemedel lär han inte få komma tillbaka till de arbetsuppgifterna som rör läkemedel, för att det är inte en schyst arbetsmiljö med den typen av frestelser. som en nykter alkoholist skulle jobba i en bar.

Jag för mig att han ska erbjudas rehabilitering för att komma ur sin problematik och kanske flyttas på till en annan sektion inom verksamheten som inte rör den typen av läkemedel? om det finns. om han vägrar rehabilitering kan uppsägning vara aktuellt.

Dessutom kan det vara så att en person ska testas två gånger vid separat tillfällen, ifall första testet visade fel eller berodde på omständigheter eller var bara en engångsföreteelse.

Det är möjligt, svårt att veta då man bara sett honom väldigt upprymd eller nästan helt "tom". Svårt att veta vem "han är". Kan tänka mig att denna person inte får komma tillbaka då vår arbetsplats nästan enbart innefattar medicin, ensamjobb och till viss del bilkörning.
  • bestofthebest
    Anonym (Julie) skrev 2017-02-24 23:10:40 följande:
    Den moral du hittat på att jag har menar du? Eftersom jag håller mig till sakfrågan istället för att gullar om hur söt kollegan är och hur synd det är om honom?
    Du verkar som sagt omedveten om hur genomskinlig du är.
  • Anonym (Julie)
    bestofthebest skrev 2017-02-25 03:14:16 följande:
    Du verkar som sagt omedveten om hur genomskinlig du är.
    Du tycker det ja, å andra sidan har du ju inte skrivit ett ord sanning hittills heller.
  • bestofthebest
    Anonym (Julie) skrev 2017-02-25 03:34:40 följande:
    Du tycker det ja, å andra sidan har du ju inte skrivit ett ord sanning hittills heller.
    Okej. Vad bra, då vet jag att du inte har det också.
  • klyban
    Anonym (Julie) skrev 2017-02-24 20:26:17 följande:
    Klart du inte kan uttala dig med tanke på att du inte har en aning om vad jag/vi jobbar med. Berusad är i övrigt totalt fel ordval.

Såklart jag kan uttala mig, då vart du jobbar ändrar inget.
    En sak är säker dock, du jobbar inte inom beroendevård.
    Men samtidigt är ju det helt ointressant för frågan skulle.
    Kanske onykter är ett än bättre ord.
    Det du kommer med verkar mer vara att du vill stigmatisera stackarna.

• klyban
    Anonym (Julie) skrev 2017-02-24 22:43:46 följande:

Du anklar personen för att ljuga, och när denne frågar vad är det som du tror h*n ljuger om så svarar du med tystnad.
    Ett sådant beteende tolkar jag ALLTID som att det bara var fantasier.
    Det finns bara två val för dig här, ena är att du visar vad lögnen är eller så går du bara vidare utan och kommentera det mer.
    Nummer ett så vinner du den diskussionen, och nummer två och tystnad så vinner den andra parten.
    Och utan dykt djupare i detta, så skulle jag säga det lutar kraftigt åt att h*n har rätt och inte du.
    Tycker också din berättelse svajar lite.

• Anonym (Julie)
    bestofthebest skrev 2017-02-25 09:05:54 följande:
    Okej. Vad bra, då vet jag att du inte har det också.
    Jag pratade om dig, jag skriver alltid sanning och läser det som står. Du kanske borde testa?
Svar på tråden Vad kan han ha tagit för något?