Anonym (???) skrev 2017-10-19 10:35:51 följande:
Det låter snarare helt normalt eftersom man inte gör något åt FRISKA barns längd. TS son är uppenbarligen inte sjukligt lång.
Anonym (Undrande) skrev 2017-10-17 14:42:30 följande:
Vad din umgängeskrets tycker är irrelevant eftersom människor är individer. En del trivs med sin längd, andra inte. Väldigt många extremt långa får dock någon form av fysiska problem vilket inte är roligt alls. Jag har i alla fall tre stycken två-metersmän i släkten och den äldsta av dom har haft ryggproblem och en av dom yngre har hatat sin längd.
Extremt långa brukar även kunna se rätt oproportionerliga ut av sig själv om du missat det.
Så vad min ovanligt långa umgängeskrets, drygt tio pers som inte lider det minsta av sin längd, anser spelar ingen roll men att EN man i din bekantskapskrets hatat sin längd är däremot skäl nog att bete sig som du gör och släpa ett friskt barn till läkare? Hur tänker du nu? Har du inte redan gett honom komplex för sin längd så lyckas du nog snart med det.
Han är inte normalt lång enligt läkaren. Var i min text får du fram det?
Han ligger på +4-kurvan. Däremot kan växandet eventuellt avta, vilket man inte kan veta i dagsläget.
Du tycks ha allvarliga problem med att förstå att folk är individer MEN alla riktigt långa män får problem att få plats i bilar, bussar, flyg och att hitta kläder i vanliga affärer. Många av dom får också fysiska problem om inte när dom är yngre så när dom blir äldre. Sen är det en del av dom som tycker det är psykiskt jobbigt att alltid sticka ut om man inte har den typen av personlighet. Däremot är det betydligt vanligare att man går in och gör nåt medicinskt med kortväxta män, inte pga att dom får några som helst fysiska problem, för det har dom vanligtvis inte, utan bara för att det anses vara extremt ofördelaktigt att vara kort och man i dagens samhälle.
Har du verkligen pratat med dina extremt långa kompisar om hur dom upplever saker och ting? Blir fundersam när du refererar till vad en kompis sambo upplevt. Vi rör oss i basketkretsar och där kan många berätta om för- och nackdelar...