• Anonym (Judas)

Falska anmälningar

Jag vet inte riktigt vad jag ställt till med!!

Eller egentligen så vet jag ju det men ändå inte..

Tillsammans med några andra så pratade jag skir om en släkting. Jag bredde på rejält. Riktigt rejält. Jag vet att denna fantastiska och underbara mamma gör allt för sina barn. I ärlighetens namn så ser jag upp till henne. Jag fattar inte hur hon orkar med allt vad hon gör och är engagerad i.

Iaf.. Efter mitt skitsnack så är denna mamma nu anmäld för barnmisshandel. Värsta utredningen har dragit igång. Självklart så har jag ju försagt mig (kan ni fatta att detta äter upp mig??!??!, var tvungen att ventilera lite).

Min egen familj har tagit avstånd från mig. Jag skäms så mycket att jag inte ens bett om ursäkt. Jag ville ju bara jäklas lite. All perfektion störde mig.. Det var inte meningen att detta skulle bli såhär. Jag hade hoppats på ett litet samtal typ. Tacksam är jag iaf att polisen inte ens tog upp fallet. Men en utredning hos soc tar tydligen 4 månader..

Är jag egoistiskt som är rädd för att bli stämd för förtal? Tänker på det varje dag. Om jag ber om ursäkt tror ni jag blir förlåten då? Hur länge kan man egentligen tjuta över en såhär sak??

• Svar på tråden Falska anmälningar
  • Anonym (Skäms)
    Anonym (Judas) skrev 2017-04-07 12:09:04 följande:
    Jag har funderat på att kontakta soc för jag har en bekants bekant som arbetar där. Men hela processen är ju redan igång..

Jag vill ju själv inte att mitt namn ska figurera i soc böcker. För det är väl så att står man där så står det for ever?

Jag vill ju själv skaffa barn en dag. Älskar barn.

Vill inte flytta. Har precis köpt hus.

Det var inte jag som anmälde men jag är helt klart orsaken till det. Kanske klokast att ligga lite lågt tills deras process är klar.

Jag vill faktiskt inte betala böter. Pengarna går väl ändå inte till henne? Då gör som väl ändå ingen nytta??
    Ponera framtiden och du har barn och någon gör samma sak mot dig.... Hade du verkligen helt ärligt kunna förlåta? Jag hade INTE kunnat det.... Det du gjort är för grovt,  för ondsint, för elakt... 

Du vill inte betala böter.... Nej och hon ville inte bli oskyldigt sossanmäld men det såg du till att hon blev bara för att du var avundsjuk på hennes liv.... 
  • Anonym (Judas)
    sextiotalist skrev 2017-04-07 12:13:21 följande:

Jag är inte en långsint person, men vissa handlingar är oförlåtliga och kan hänga kvar länge. Det finns handlingar som jag aldrig kommer att glömma som t.ex mitt ex har gjort.

Det är nog du som ska vända andra kinden till i så fall.

Jag har faktiskt träffat mamman efteråt. Eftersom hon själv inte tog upp ämnet så trodde jag inte hon ville prata om det. Jag vände andra kinden till och vi samtalade om andra saker. Fast nu när jag tänker efter så var det mest jag som pratade på. Hon skalade äpplen...
  • Anonym (Judas)
    Madida skrev 2017-04-07 12:18:35 följande:

Du har betett dig fruktansvärt illa. Du pratar om att du skäms men samtidigt vill du inte riskera att bli anmäld för förtal. Och i ett av dina svar frågar du "hur länge kan de tjura?"

Skärp dig!!! Du har sårat flera personer rejält. De tjurar inte, de är ledsna och får gå igenom hemska saker pga dig. Hade någon gjort nåt liknande mot mig är jag tveksam till att jag någonsin förlåtit.

Visst har du rätt.

Men just nu vill jag inget annat än att bli förlåten. Tror jag fortfarande har svårt att vara ärlig mot mig själv. Jag är inte van att behöva stå upp för om jag gjort något dumt. Jag är yngst och har alltid kommit undan med små grejer. Men det här har sådana proportioner..

Vad ska mina kollegor tycka? Gud jag är verkligen ingen hemsk människa. Men det jag gjort är hemskt.
  • Anonym (Judas)
    Anonym (Skäms) skrev 2017-04-07 12:23:21 följande:

Ponera framtiden och du har barn och någon gör samma sak mot dig.... Hade du verkligen helt ärligt kunna förlåta? Jag hade INTE kunnat det.... Det du gjort är för grovt,  för ondsint, för elakt... 

Du vill inte betala böter.... Nej och hon ville inte bli oskyldigt sossanmäld men det såg du till att hon blev bara för att du var avundsjuk på hennes liv.... 

Faktum är faktiskt att vi planerar barn. Och i alla år som vi diskuterat barn har vi alltid lyft fram denna familj. Vi ser verkligen upp till dem!! Men detta är inget omgivningen bryr sig om. Alla har hakat upp sig på det här eländiga..

Varför kan ingen komma ihåg allt gott jag sagt och lyft fram angående dom?

Tanken har faktiskt slagit mig.. tänk om hon gör en 360 vändning och en dag anmäler mig som hämnd??
  • Madida
    Anonym (Judas) skrev 2017-04-07 12:29:24 följande:

Visst har du rätt.

Men just nu vill jag inget annat än att bli förlåten. Tror jag fortfarande har svårt att vara ärlig mot mig själv. Jag är inte van att behöva stå upp för om jag gjort något dumt. Jag är yngst och har alltid kommit undan med små grejer. Men det här har sådana proportioner..

Vad ska mina kollegor tycka? Gud jag är verkligen ingen hemsk människa. Men det jag gjort är hemskt.

Inget hellre än bli förlåten? Jo du vill skydda dig själv. Nu får du bete dig vuxet. Be om förlåtelse - och mena det. Sen får du backa och se vad som händer.
    I'm not bossy. I just have better ideas than you
  • Anonym (Judas)
    Madida skrev 2017-04-07 12:47:19 följande:

Inget hellre än bli förlåten? Jo du vill skydda dig själv. Nu får du bete dig vuxet. Be om förlåtelse - och mena det. Sen får du backa och se vad som händer.

Ja jag håller med om att jag skyddar mig själv. Precis som jag skrivit högre upp så vill jag ju själv inte hamna i soc pärmar.. Ser inte poängen med det. Inget blir ju bättre av det.

Det känns fruktansvärt svårt att komma nu flera månader i efterhand och be om ursäkt. Jag kanske bara inbillar mig men tror du att deras ilska vuxit under tiden? För varje dag som går så känns det bara ännu svårare..

Ingen vill ens diskutera detta ämne med mig så jag har verkligen ingen att ta stöd ifrån.
  • Anonym (Sanna)

Varför hade du överhuvudtaget ett behov av att trycka ner henne?! Har så svårt för att förstå folk som gör som du gjort.

Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra.

• Anonym (Judas)
    Anonym (Sanna) skrev 2017-04-07 13:07:13 följande:

Varför hade du överhuvudtaget ett behov av att trycka ner henne?! Har så svårt för att förstå folk som gör som du gjort.

Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra.

Precis det jag behövde höra just nu. Not!

Men då vet jag att jag iaf inte är ensam. Alltid nåt..
  • Anonym (Skäms)
    Anonym (Judas) skrev 2017-04-07 12:18:11 följande:
    Du låter så hård!! Även mördare blir förlåtna!!!
    Det beror väl på... jag har inte förlåtit den personen som körde ihjäl min vän för 15 år sedan... Jag kommer aldrig göra något, och visst är det gudomligt att förlåta och ge en andra chans men då krävs det att personen verkligen ångrar sig.. och så som du skriver verkar du faktiskt inte ångra dig alls... 
  • Anonym (Skäms)
    Anonym (Skäms) skrev 2017-04-07 13:12:07 följande:
    Det beror väl på... jag har inte förlåtit den personen som körde ihjäl min vän för 15 år sedan... Jag kommer aldrig göra något, och visst är det gudomligt att förlåta och ge en andra chans men då krävs det att personen verkligen ångrar sig.. och så som du skriver verkar du faktiskt inte ångra dig alls... 

Och med det menar jag att du verkar mest mån om att skydda dig själv, det är för att du finner det obehagligt att de är arga på dig som du mår dåligt, inte för att du faktiskt gjort något helt oförlåtligt... 

Sluta fjanta dig, prata med din familj och henne. Har du lite ryggrad så går det troligen att jobba sig igenom det hela. Men fortsätter du att vara ryggradslös och feg så är du inte värd att förlåta!

Svar på tråden Falska anmälningar