• Anonym (Fördomsfull)

Idealtypen för otrohet

Jag vill höra era fördomar! Vilken typ av person tror ni är den som oftast är otrogna?

Jag tror följande:

- Män med välbetalda arbeten, gifta, två-tre barn, ofta resande i sitt arbete. Jobbar troligtvis som säljare, politiker eller egenföretagare/vd. Ofta otrogen med yngre kvinna som de träffar ute eller yngre kvinna som är anställd inom samma koncern men har en lägre befattning.

- Kvinnor med högre utbildning/ bättre betalda arbeten än sin makar, behöver inte ha barn, jobbar troligen som säljare, politiker, sjuksköterskor. Ofta otrogen med någon på jobbet som är högre upp i hierakin. Otrogen med äldre män.

• Svar på tråden Idealtypen för otrohet
  • Anonym (X)

Dina fördomar stämmer inte i verkligheten! Vad sägs om det här?

1. Familjefar med tre barn, gift sedan många år. En förebild för många. Få tjänsteresor, åker hem till familjen direkt efter avslutat arbete. Avskyr otrohet, lögner och oärliga personer.

2. Karriärkvinna på höga chefsposter. Reser ca tre dagar per vecka och bor då på hotell. Äter på dyra restauranger, hög lön och mycket framgångsrik i sitt arbete.

Vem är otrogen?
    Svaret är nr 1!

• Tecum

Nja, du ligger ganska rätt, tillfället gör tjuven heter det så de som reser mycket i tjänsten får fler tillfällen till otrohet. Men jag påstår att personlighet och utstrålning har större betydelse än yrke och status. Sociala och charmiga personer som har lätt att få kontakt med andra har topplaceringar i otrohetsligan. Där hittar man visserligen säljare och chefer, men dessa personligheter finns överallt.

• Anonym (...)

Jag är otrogen! Högutbildad kvinna med två barn, har en affär med en yngre man på mitt jobb som är under mig i hierakin.

• athanatos
    Anonym (X) skrev 2017-04-17 19:13:52 följande:

1. Familjefar med tre barn, gift sedan många år. En förebild för många. Få tjänsteresor, åker hem till familjen direkt efter avslutat arbete. Avskyr otrohet, lögner och oärliga personer.

2. Karriärkvinna på höga chefsposter. Reser ca tre dagar per vecka och bor då på hotell. Äter på dyra restauranger, hög lön och mycket framgångsrik i sitt arbete.

Vem är otrogen?
    Svaret är nr 1!

Fast det var ju i princip nummer ett han beskrev.
  • Anonym (Fördomsfull)

Vem är otrogen?

Svaret är nr 1!

Intressant analys. Vilka är de männen otrogna med då? Unga singelkvinnor?
  • Anonym (Fördomsfull)
    Tecum skrev 2017-04-17 19:15:40 följande:

Nja, du ligger ganska rätt, tillfället gör tjuven heter det så de som reser mycket i tjänsten får fler tillfällen till otrohet. Men jag påstår att personlighet och utstrålning har större betydelse än yrke och status. Sociala och charmiga personer som har lätt att få kontakt med andra har topplaceringar i otrohetsligan. Där hittar man visserligen säljare och chefer, men dessa personligheter finns överallt.

Ja, jag tror också att "tillfället gör tjuven" när det gäller män. Kvinnor överväger snarare otrohet en längre tid innan de aktivt väljer att genomföra den?

Nja, jag tror du kan ha rätt beträffande kvinnor. Deras utseende är viktigare än deras status. Däremot tror jag att män med status har fler möjligheter att vara otrogna än män som är stiliga.
  • Anonym (Fördomsfull)
    Anonym (...) skrev 2017-04-17 19:16:37 följande:

Jag är otrogen! Högutbildad kvinna med två barn, har en affär med en yngre man på mitt jobb som är under mig i hierakin.

Då tror jag du går emot idealet ;)
  • PeterGB3G

80% av all otrohet är med en kollega på jobbet. Gäller både män och kvinnor.

"Jag förväntar mig inte att du ska hålla med, inte ens att du ska förstå"
  • Anonym (Fördomsfull)
    Anonym (...) skrev 2017-04-17 19:16:37 följande:

Jag måste passa på att ställa en följdfråga! Vid första tillfället för otroheten, var det då en plötslig otrohet (ligg på företagsfesten) eller hade ni byggt upp en förväntning långt innan?
  • PeterGB3G

Vem är otrogen?
    Svaret är nr 1!

Är detta ett fall i verkligheten du beskriver? Du och din partner?
    "Jag förväntar mig inte att du ska hålla med, inte ens att du ska förstå"
Svar på tråden Idealtypen för otrohet