• Anonym (Fördomsfull)

Idealtypen för otrohet

Jag vill höra era fördomar! Vilken typ av person tror ni är den som oftast är otrogna?

Jag tror följande:

- Män med välbetalda arbeten, gifta, två-tre barn, ofta resande i sitt arbete. Jobbar troligtvis som säljare, politiker eller egenföretagare/vd. Ofta otrogen med yngre kvinna som de träffar ute eller yngre kvinna som är anställd inom samma koncern men har en lägre befattning.

- Kvinnor med högre utbildning/ bättre betalda arbeten än sin makar, behöver inte ha barn, jobbar troligen som säljare, politiker, sjuksköterskor. Ofta otrogen med någon på jobbet som är högre upp i hierakin. Otrogen med äldre män.

• Svar på tråden Idealtypen för otrohet
  • LionQueen88
    Anonym (mr) skrev 2017-06-10 22:09:55 följande:

Som man kan jag ärligt säga att det finns en gräns för hur dåligt sexlivet får vara, när nånting måste hända. Självklart accepterar man dåliga perioder som alla har. Jag har ej heller varit otrogen.

Mitt ex har varit otrogen en del gånger. Hon vill även åt mig (haha), men det får hon inte. Hon har en mycket stark sexdrift, vilket jag tror är vanligt bland otrogna damer.

Ni damer i denna tråd som är otrogna, har ni stark sexdrift? Och vad har ni som tilltalar männen ni är otrogna med (som om inte sexdriften vore skäl nog)

Har varit otrogen och har väldigt stark sexdrift. 
    Men ska inte skylla på den för är lika kåt numera, inte fått ligga på 1 månad då min kille är borta men vill ändå inte vara otrogen.
    Det som tilltalat männen jag varit otrogen med är mina skills i sängen. 
  • Anonym (mr)
    LionQueen88 skrev 2017-06-10 23:12:43 följande:
    Har varit otrogen och har väldigt stark sexdrift. 
    Men ska inte skylla på den för är lika kåt numera, inte fått ligga på 1 månad då min kille är borta men vill ändå inte vara otrogen.
    Det som tilltalat männen jag varit otrogen med är mina skills i sängen. 
    Jo, kvinnor med stark sexdrift brukar bli väldigt skickliga i sängen med åren, och den kombinationen är ju minst sagt svårslagen. Hur är din nnuvarande man då, matchar han din sexdrift?
  • LionQueen88
    Anonym (mr) skrev 2017-06-10 23:57:56 följande:
    Jo, kvinnor med stark sexdrift brukar bli väldigt skickliga i sängen med åren, och den kombinationen är ju minst sagt svårslagen. Hur är din nnuvarande man då, matchar han din sexdrift?
    Nej det gör han inte. Men han är en så pass bra kille att jag trots det inte vill byta ut honom eller vara otrogen.
  • Markos
    Anonym (Fördomsfull) skrev 2017-04-17 19:02:58 följande:

Jag vill höra era fördomar! Vilken typ av person tror ni är den som oftast är otrogna?

Jag tror följande:

- Män med välbetalda arbeten, gifta, två-tre barn, ofta resande i sitt arbete. Jobbar troligtvis som säljare, politiker eller egenföretagare/vd. Ofta otrogen med yngre kvinna som de träffar ute eller yngre kvinna som är anställd inom samma koncern men har en lägre befattning.

- Kvinnor med högre utbildning/ bättre betalda arbeten än sin makar, behöver inte ha barn, jobbar troligen som säljare, politiker, sjuksköterskor. Ofta otrogen med någon på jobbet som är högre upp i hierakin. Otrogen med äldre män.

Det finns ingen idealtyp för otrohet men en otrogen som är bra på att bedra och svika i sitt förhållande blir inte påkommen det handlar om riktigt sunkiga och vidriga personer.
  • Anonym (mr)

Har aldrig varit otrogen och vi närmar oss 23 år tillsammans. Och jag kan inte drömma om att min fru varit det heller.
    Så vad är då idealtypen för en trogen man? (Vi utgår från att jag är ideal)

Till att börja med ska man nog välja en kvinna som man har roligt tillsammans med och vill spendera all sin vakna tid med. Det är en bra start.

Man ska ha inställningen att vad som än händer så sviker jag inte min lisvkamrat. Ty nog har vi båda haft våra tillfällen under dessa år, men jag har inte hjärta att svika den jag älskar - jag skulle må pyton resten av livet om jag gjorde det.

Det är bra om man hjälps åt att hålla igång ett relativt aktivt sexliv. Jätteviktigt. Har man det blir man mindre intresserad att ens titta åt andra.

Mina egenskaper i övrigt:
    Snäll, lugn, social, glad, relativt vältränad, välutrustad, smart ingenjör, många och varierade intressen.

• Anonym (Anon)

Har varit "hemlig" älskare åt flera kvinnor. Kvinnor i alla åldrar, olika sociala statusar osv. Vissa bara någon gång, andra under längre tid. Finns ingen direkt grupp som jag ser som överrepresenterad. Snarare handlar det om kvinnor som befinner sig i en speciellt situation som gör att de väljer att ta steget och vara otrogna.

Det kan vara ett dött äktenskap där mannen har gett upp på flera olika plan. Det kan vara ett läge i livet där de känner att livet inte längre ger den spänning och lycka de vill ha - de vill känna kicken igen som när de var unga och allt var okomplicerat och kravlöst. Det kan vara de som vill uppleva något förbjudet som de inte får hemma, inte vågar/vill ta upp hemma eller vill hinna med i livet. Det kan vara känslan av att får känna sig attraktiv och åtrådd igen. Kan göra listan hur lång som helst.

Men det finns även de som bär med sig saker i livet som gör att de hela tiden känner ett sug/behov efter att söka sig utanför förhållandet. Ofta då från uppväxt och händelser som har lämnat avtryck. En del av dessa har ett destruktivt beteende som ger dem ångest efteråt men en del får "återfall" igen när de mår dåligt. Och så finns de som går igång på den kravlösa och djuriska attraktionen (man träffas ju aldrig igen).

• Anonym (ahahha)

Stämmer inte alls på mig! jag har varit med ett antal personer under tiden jag varit i förhållande. Kvinna är jag och kan inte säga att jag har en "hög utbildning" eller en" hög position" där jag arbetar.

Är bara en helt vanlig tjej som dessvärre faller för frestelsen ganska lätt.  

• Anonym (ahahha)
    Anonym (Anonym) skrev 2017-06-13 18:25:28 följande:
    Så du är ett svin av naturen.
    Jag är inte ett svin, mer än sugga i sådana fal. Tror dock inte heller en sugga eftersom de är ganska oattraktiva och jag aldrig har beskrivits på det sättet. Du kanske blir den första. Du kan dock vara lugn. Då jag inte tror att du faller mig i smaken eller inte ens titta åt ditt håll 
  • Anonym (ahahha)
    Anonym (Anonym) skrev 2017-06-13 18:50:54 följande:
    Vem skulle vara intresserad att ha ett seriöst förhållande med dig om personen visste om hur du egentligen är en otrogen bedragare.
    Vilken bra fråga! 

En yngre kille jag träffade vid några tillfällen började sms:a mig och skriva en massa fina grejer. Jag frågade honom då varför han ville inleda något med mig när han visste att jag varit otrogen vid flera tillfällen. Han svarade mig med att man inte kan välja vem man blev kär i. 

Jag säger inte att det skulle ha fungerat i realiteten mer visa på att det finns de som vill inleda ett förhållande. 
  • Anonym (Man40)
    Anonym (ahahha) skrev 2017-06-13 19:02:15 följande:
    Vilken bra fråga! 

En yngre kille jag träffade vid några tillfällen började sms:a mig och skriva en massa fina grejer. Jag frågade honom då varför han ville inleda något med mig när han visste att jag varit otrogen vid flera tillfällen. Han svarade mig med att man inte kan välja vem man blev kär i. 

Jag säger inte att det skulle ha fungerat i realiteten mer visa på att det finns de som vill inleda ett förhållande. 
    Finns alltid män som vill knulla. Dom skickliga kan klä det i vackra ord. Smickra dig inte för mycket att du är åtråvärd. Ett billig sätt för dig att stärka ditt självförtroende.
Svar på tråden Idealtypen för otrohet