Anonym (Inte idealtypen.) skrev 2017-06-15 00:18:31 följande:
Flaben skrev 2017-06-14 23:31:44 följande:
Hur skulle du känna om du blev bedragen med tanke på att du själv är upprepat otrogen jaälv är det inte konstigt att du försöker försvara otrogna bedragare.
Du kunde inte bara skrivit ett inlägg?
Jag har absolut varit den som blivit "bedragen" och för mig handlar det inte ett skit om vad han gjort, utan om hur jag hanterar det. Jag äger ingen. Jag kan inte styra någon annan. Sex är sex är sex. Inte mer än så. Sen är det klart att det skulle kännas värre om min partner har ett helt förhållande bakom min rygg än om han bara ligger med någon en gång eller två, men det handlar om andra saker.
Som jag sa, att säga att otrohet är att sjunka lågt är något andra tillskriver handlingen. Men vad är det man sänker sig ifrån? Vem är du att döma? Vem är du att avgöra vem som sjunker och vem som flyter? Var går gränsen?
Snacka om årets normalisering
1 Att påstå att det är upp till den som blir sviken att hantera saker bättre är lika korkat som att påstå att säga till tjejen som precis blivit våldtagen att "ta det med en klackspark och var glad istället, du fick ju sex".
2 Att snacka om ägande när det gäller förhållanden är extremt pubertalt, menar du på fullt allvar att bara för att man inte äger varandra så är det fritt fram att bete sig precis hur man vill mot varandra?
3 Sex är bara sex när man är singel eller lever i ett öppet förhållande, lever man i ett exklusivt förhållande där man uttryckligen sagt att man INTE får ha sex med andra så är sex inte alls bara sex utan också ett svek eftersom man då har brutit det man kommit överens om med sin partner.
4 Ja, att svika, ljuga, såra och förnedra andra människor anses av de flesta vara rätt lågt ja, det är till och med så att de som själva ägnar sig åt sånt oftast inte gillar att utsättas för samma behandling själva. En relativt ny undersökning visar att otrogna människor är de som har MINST tolerans för otrohet. Enligt ditt resonemang borde det vara tvärtom för vadå, man kan ju bara välja hur man tar det? och dessutom äger man ju inte varandra....