• Anonym (Fördomsfull)

Idealtypen för otrohet

Jag vill höra era fördomar! Vilken typ av person tror ni är den som oftast är otrogna?

Jag tror följande:

- Män med välbetalda arbeten, gifta, två-tre barn, ofta resande i sitt arbete. Jobbar troligtvis som säljare, politiker eller egenföretagare/vd. Ofta otrogen med yngre kvinna som de träffar ute eller yngre kvinna som är anställd inom samma koncern men har en lägre befattning.

- Kvinnor med högre utbildning/ bättre betalda arbeten än sin makar, behöver inte ha barn, jobbar troligen som säljare, politiker, sjuksköterskor. Ofta otrogen med någon på jobbet som är högre upp i hierakin. Otrogen med äldre män.

• Svar på tråden Idealtypen för otrohet
  • PeterGB3G
    Anonym (Fördomsfull) skrev 2017-04-17 19:34:27 följande:
    Då tror jag du går emot idealet ;)
    Vad är idealet i det här fallet?
    "Jag förväntar mig inte att du ska hålla med, inte ens att du ska förstå"
  • Anonym (Fördomsfull)
    PeterGB3G skrev 2017-04-17 19:37:41 följande:

80% av all otrohet är med en kollega på jobbet. Gäller både män och kvinnor.

Kul med statistik. Inte förvånande. Enklast att träffas via jobbet. Har du statistik över hur många som bryter upp sina förhållanden och inleder ett nytt med den nya parten? ;) Hade varit spännande att se om det är djupare känslor som växer fram eller om det mest är engångsföreteelser.
  • Anonym (Fördomsfull)
    PeterGB3G skrev 2017-04-17 19:39:01 följande:

Vad är idealet i det här fallet?

Syftade på "typerna" jag skrev om i frågeställningen. Hår emot mina fördomar att en kvinna inleder en relation 1. Med någon som är yngre. 2. Med någon som är lägre i hierarkin.
  • PeterGB3G
    Anonym (Fördomsfull) skrev 2017-04-17 19:42:24 följande:

Kul med statistik. Inte förvånande. Enklast att träffas via jobbet. Har du statistik över hur många som bryter upp sina förhållanden och inleder ett nytt med den nya parten? ;) Hade varit spännande att se om det är djupare känslor som växer fram eller om det mest är engångsföreteelser.

Nej, men har läst att det förhållandet oftast inte varar så länge. Vad är ditt intresse i detta. Du låter lite för glad för att vara utsatt. Är du otrogen mot din partner?
  • Anonym (Fördomsfull)
    PeterGB3G skrev 2017-04-17 19:53:51 följande:

Nej, men har läst att det förhållandet oftast inte varar så länge. Vad är ditt intresse i detta. Du låter lite för glad för att vara utsatt. Är du otrogen mot din partner?

Nej, jag är mest nyfiken. Har läst en del om det och märkligt nog lyfts flera yrkeskategorier men aldrig politiker eller säljare. Vilket är de grupper som jag tror är mest otrogna.

Jag har fantasier om otrohet, eller snarare om andra individer än min respektive, men jag låter det stanna vid det. Har du några erfarenheter att dela med dig av?
  • PeterGB3G
    Anonym (Fördomsfull) skrev 2017-04-17 20:00:44 följande:

Nej, jag är mest nyfiken. Har läst en del om det och märkligt nog lyfts flera yrkeskategorier men aldrig politiker eller säljare. Vilket är de grupper som jag tror är mest otrogna.

Jag har fantasier om otrohet, eller snarare om andra individer än min respektive, men jag låter det stanna vid det. Har du några erfarenheter att dela med dig av?

Jag tror det förekommer i alla grupper och yrken. Men det som avgör är tillfället. Yrken med resor, konferenser med mera ger många tillfällen och därmed större risk att det händer.

Har mycket erfarenhet i denna fråga. Diskuteras just nu i flera trådar här på FL.
  • Anonym (Fördomsfull)
    PeterGB3G skrev 2017-04-17 20:08:51 följande:

Jag tror det förekommer i alla grupper och yrken. Men det som avgör är tillfället. Yrken med resor, konferenser med mera ger många tillfällen och därmed större risk att det händer.

Har mycket erfarenhet i denna fråga. Diskuteras just nu i flera trådar här på FL.

Ser det, följer aktivt diskussionerna.
  • MrFlex

Bra utseende
    Bra självförtroende
    Dålig självkänsla
    Hög sexdrift
    Rastlös

Gäller båda könen.

• Anonym (Miss)

Jag:

Kvinna

Högutbildad

Bra jobb

Tjänsteresor

Gift och otrogen

• Anonym (Fördomsfull)
    Anonym (Miss) skrev 2017-04-17 20:54:57 följande:

Jag:

Kvinna

Högutbildad

Bra jobb

Tjänsteresor

Gift och otrogen

Vilken typ av män? Högutbildade med bra lön? Snygga?
Svar på tråden Idealtypen för otrohet