Är man, gift, två barn, högskoleutbildad, välbetalt arbete ("chefslön" utan folk under mig). Aldrig varit otrogen eller haft "chans" att vara det och 99+% säker på att jag aldrig kommer råka/lyckas vara det.
Följande har jag sett som riskfaktorer som gjort att jag tidigare "varit på min vakt" för situationer som skulle kunna leda till otrohet:
* sexuellt frustrerad sedan många år (för lite, för tråkigt, inget oralsex osv)
* kass självkänsla
* stort bekräftelsebehov
* tidigare porrkonsumtion
* livliga, närmast tvångsmässiga fantasier - ibland snudd på önskande - om sex med andra än min fru
Har aldrig sett att min sociala status (utbildning, lön) på något vis skulle öka risken/chansen att vara otrogen.
Har egentligen aldrig ens varit i närheten av någon av ovan nämnda risk-situationer, och numera skrattar jag åt tanken att jag skulle vara fysiskt otrogen. Det som talar emot tänker jag är
* rationell, planerande och icke-impulsiv
* introvert - inte "stå i hörnet och glo i golvet"-introvert, men definitivt på den introverta halvan av skalan. Avskyr att mingla och långt ifrån någon übersocial "charmör".
* konsumerar nästan aldrig alkohol med andra än enbart min fru, och då i måttliga mängder
* kass självkänsla
* dåligt självförtroende vad gäller motsatta könet
* kroppskomplex (putmage, korpnäsa)
Som jag ser det spelar det ingen roll om jag skulle skaffa konto på BC, VM, Badoo, Tinder och allt vad det heter och aktivt jobba för att hitta en älskarinna - jag skulle ändå aldrig lyckas.
Är väldigt fascinerad över vad det är för typer av människor som råkar eller lyckas vara otrogna - och hur det i så fall går till - så tack för en intressant tråd!