• Anonym (Fördomsfull)

Idealtypen för otrohet

Jag vill höra era fördomar! Vilken typ av person tror ni är den som oftast är otrogna?

Jag tror följande:

- Män med välbetalda arbeten, gifta, två-tre barn, ofta resande i sitt arbete. Jobbar troligtvis som säljare, politiker eller egenföretagare/vd. Ofta otrogen med yngre kvinna som de träffar ute eller yngre kvinna som är anställd inom samma koncern men har en lägre befattning.

- Kvinnor med högre utbildning/ bättre betalda arbeten än sin makar, behöver inte ha barn, jobbar troligen som säljare, politiker, sjuksköterskor. Ofta otrogen med någon på jobbet som är högre upp i hierakin. Otrogen med äldre män.

• Svar på tråden Idealtypen för otrohet
  • Anonym (ahahha)
    Anonym (Man40) skrev 2017-06-13 19:28:16 följande:
    Finns alltid män som vill knulla. Dom skickliga kan klä det i vackra ord. Smickra dig inte för mycket att du är åtråvärd. Ett billig sätt för dig att stärka ditt självförtroende.
     Haha! tror du missuppfattat. VI har redan legat ett par gånger och behov av massa sms efteråt fanns det inte behov av. 

Klart att jag är åtråvärd, det är ju alla, till och med du.
  • Anonym (Man40)
    Anonym (ahahha) skrev 2017-06-13 19:53:46 följande:
    Klart att jag är åtråvärd, det är ju alla, till och med du.
    Bra, då ses vi ikväll då, ditt lilla fittluder.
  • Elefantmannen2
    LionQueen88 skrev 2017-06-10 23:12:43 följande:
    Har varit otrogen och har väldigt stark sexdrift. 
    Men ska inte skylla på den för är lika kåt numera, inte fått ligga på 1 månad då min kille är borta men vill ändå inte vara otrogen.
    Det som tilltalat männen jag varit otrogen med är mina skills i sängen. 
    Hur visste de det?
  • Anonym (ahahha)
    Anonym (Man40) skrev 2017-06-13 19:58:19 följande:
    Bra, då ses vi ikväll då, ditt lilla fittluder.
    Sorry om jag var otydlig.

Klart att du är åtråvärd, men kanske inte av mig.
  • Elefantmannen2

Notorisk otrogen. Hela livet. I alla förhållanden. Haft vitt skilda yrken. Sexat uppåt och nedåt i "hierarkin" 

Nu är det bättre, efter terapi och att jag gick med i en stödgrupp. Fast får "återfall" emellanåt. Har under vägen dragits med substansberoende och träningsberoende också.

Som för alla i min sits handlar det uteslutande om bekräftelsebehov.

Någonstans i början finns väl spänning med i bilden, men det går över snabbt. 

• Anonym (Inte idealtypen.)

Jag har alltid varit otrogen i mina förhållanden. Trots att min partner varit mer utbildad/haft högre lön/bättre jobb än jag. Till viss del har det berott på min impulsivitet, men också förstås ett bekräftelsebehov, dålig självkänsla och en tro att jag älskade min partner mest, att han inte skulle ta skada om jag var otrogen eftersom han inte älskade mig så mycket. Inte så friskt nej.

Jag har normalt låg sexdrift, så det har inte berott på det heller.

Morkan skrev 2017-06-13 21:12:44 följande:

Så du är är en otroget sunkig person av naturen din otrohet är väldigt äcklig för den du bedrar.

Och du är en dömande och trångsynt person av naturen.
  • Anonym (vill inte, kan inte)

Är man, gift, två barn, högskoleutbildad, välbetalt arbete ("chefslön" utan folk under mig). Aldrig varit otrogen eller haft "chans" att vara det och 99+% säker på att jag aldrig kommer råka/lyckas vara det.

Följande har jag sett som riskfaktorer som gjort att jag tidigare "varit på min vakt" för situationer som skulle kunna leda till otrohet:
    * sexuellt frustrerad sedan många år (för lite, för tråkigt, inget oralsex osv)
    * kass självkänsla
    * stort bekräftelsebehov
    * tidigare porrkonsumtion
    * livliga, närmast tvångsmässiga fantasier - ibland snudd på önskande - om sex med andra än min fru

Har aldrig sett att min sociala status (utbildning, lön) på något vis skulle öka risken/chansen att vara otrogen.

Har egentligen aldrig ens varit i närheten av någon av ovan nämnda risk-situationer, och numera skrattar jag åt tanken att jag skulle vara fysiskt otrogen. Det som talar emot tänker jag är
    * rationell, planerande och icke-impulsiv
    * introvert - inte "stå i hörnet och glo i golvet"-introvert, men definitivt på den introverta halvan av skalan. Avskyr att mingla och långt ifrån någon übersocial "charmör".
    * konsumerar nästan aldrig alkohol med andra än enbart min fru, och då i måttliga mängder
    * kass självkänsla
    * dåligt självförtroende vad gäller motsatta könet
    * kroppskomplex (putmage, korpnäsa)

Som jag ser det spelar det ingen roll om jag skulle skaffa konto på BC, VM, Badoo, Tinder och allt vad det heter och aktivt jobba för att hitta en älskarinna - jag skulle ändå aldrig lyckas.

Är väldigt fascinerad över vad det är för typer av människor som råkar eller lyckas vara otrogna - och hur det i så fall går till - så tack för en intressant tråd!

• Anonym (Sip)

Män:

Narkomaner och alkoholister.

Kvinnor:

Narkomaner och alkoholister.

I övrigt är alla samhällsklasser lika otrogna, det hänger på personligheten. Kvinnor kan lika gärna vara otrogna med yngre män och män med äldre kvinnor.

Morgar skrev 2017-06-14 09:46:16 följande:

Verkar inte dömande men ärligt om vad otrohet verkligen är för något nämligen elakt och äckligt

"Verkar inte dömande"? Okej. Vad exakt är det i otrohet som är äckligt? Och var finns den "sanningen" att läsa?
Svar på tråden Idealtypen för otrohet