Anonym (Tjej) skrev 2017-04-18 20:03:03 följande:
. Jag har insett att det förmodligen saknas något hos mig. Jag har som haft ett hål i mig som jag trott att en relation ska fylla men det har inte gjorts och jag har därmed trott att det varit något fel i min relation.
Du verkar väldigt insiktsfull om detta. Tror att många lever i tanken om att träffa partnern som gör dom hela, "you complete me" och annat felaktigt. Man måste må bra i sig själv först. Hur jobbar du med detta? Provat nån form av terapi?
Möjligen att de andra varit lite oerfarna/undergivna vilkett jag gillat då det fått mig att känna mig "mäktig".
Kan du inte ha rollspel med din man? Där han är den undergivna partern. Måste ju inte var massa läder och piskor, bara göra det du vill, som med dom andra.
Jag vill inte lämna min partner men förtjänar honom inte efter det jag gjort så jag förstår om han lämnar mig.
Det låter ju lite destruktivt, som att du går med ständigt dåligt samvete för att ni är ihop?
Har ibland blivit påkommen, ibland berättat själv för att jag inte kunnat hantera det dåliga samvetet. Hanterade nog inte det så bra heller. Gråtit och bett om förlåtelse och så....
Ok, detta har kommit fram upprepade gånger. Vad säger han då? Varför står han ut med dig? Är han också otrogen på sitt håll?