• Anonym (Fördomsfull)

Idealtypen för otrohet

Jag vill höra era fördomar! Vilken typ av person tror ni är den som oftast är otrogna?

Jag tror följande:

- Män med välbetalda arbeten, gifta, två-tre barn, ofta resande i sitt arbete. Jobbar troligtvis som säljare, politiker eller egenföretagare/vd. Ofta otrogen med yngre kvinna som de träffar ute eller yngre kvinna som är anställd inom samma koncern men har en lägre befattning.

- Kvinnor med högre utbildning/ bättre betalda arbeten än sin makar, behöver inte ha barn, jobbar troligen som säljare, politiker, sjuksköterskor. Ofta otrogen med någon på jobbet som är högre upp i hierakin. Otrogen med äldre män.

• Svar på tråden Idealtypen för otrohet
  • nernu

Gissar att alkohol oftast finns med i bilden precis som med allt annat elände.

• Anonym (Tjej)
    PeterGB3G skrev 2017-04-18 08:49:18 följande:

Hmm.. det där låter som jag.Frågor till Tjej och Miss:

-Hur är sexlivet med er vanliga partner?

-Är det något ni känner saknas i den relationen?

-Planerar ni lämna er partner?

-Har ni tänkt på hur ni hantera att bli påkomna?

Sexlivet med min vanliga var ju på många sätt bättre. Han vet vad jag gillar, kom lättare med honom och vi delar lite kinks och sånt. Men det var väl spännande med en annan. Möjligen att de andra varit lite oerfarna/undergivna vilkett jag gillat då det fått mig att känna mig "mäktig".

Nej inte något fel i relationen. Jag har insett att det förmodligen saknas något hos mig. Jag har som haft ett hål i mig som jag trott att en relation ska fylla men det har inte gjorts och jag har därmed trott att det varit något fel i min relation. En kort stund med den andra så har det känts bättre. Men det är inte äkta utan hade förmodligen känt samma sak om jag varit utsatt för fara och klarat mig eller så. Distraktion bara.

Jag vill inte lämna min partner men förtjänar honom inte efter det jag gjort så jag förstår om han lämnar mig.

Har ibland blivit påkommen, ibland berättat själv för att jag inte kunnat hantera det dåliga samvetet. Hanterade nog inte det så bra heller. Gråtit och bett om förlåtelse och så....
  • PeterGB3G
    Anonym (Tjej) skrev 2017-04-18 20:03:03 följande:
    . Jag har insett att det förmodligen saknas något hos mig. Jag har som haft ett hål i mig som jag trott att en relation ska fylla men det har inte gjorts och jag har därmed trott att det varit något fel i min relation.
    Du verkar väldigt insiktsfull om detta. Tror att många lever i tanken om att träffa partnern som gör dom hela, "you complete me" och annat felaktigt. Man måste må bra i sig själv först. Hur jobbar du med detta? Provat nån form av terapi?
    Möjligen att de andra varit lite oerfarna/undergivna vilkett jag gillat då det fått mig att känna mig "mäktig".
    Kan du inte ha rollspel med din man? Där han är den undergivna partern. Måste ju inte var massa läder och piskor, bara göra det du vill, som med dom andra.
    Jag vill inte lämna min partner men förtjänar honom inte efter det jag gjort så jag förstår om han lämnar mig.
    Det låter ju lite destruktivt, som att du går med ständigt dåligt samvete för att ni är ihop?
    Har ibland blivit påkommen, ibland berättat själv för att jag inte kunnat hantera det dåliga samvetet. Hanterade nog inte det så bra heller. Gråtit och bett om förlåtelse och så....

Ok, detta har kommit fram upprepade gånger. Vad säger han då? Varför står han ut med dig? Är han också otrogen på sitt håll?

"Jag förväntar mig inte att du ska hålla med, inte ens att du ska förstå"
  • när glömma

Svaret blir alt 1.
    Min man var chef i en mindre flygingenjörsfirma. Han var otrogen med en  anställd kvinna, singel, 18 år yngre. 

Min man sade att det var enkelt och lättillgänglig men ingen att ha ett förhållande. Hon naiv och utnyttjade situationen i  makt- och positionsläge.

• Anonym (08)

Kvinnor som är otrogna är ofta svagare i karaktären. Har hon ett förflutet att legat runt med många så är detta ett varnings tecken.
    Slampor oavsett deras akademiska bakgrund är de värsta kvinnorna att vara otrogna.

• Anonym (Signe)

Jag ligger med en gift man, förutom att han jobbar som chef så är din beskrivning i stort väldigt träffande!

• skrotis

Sambo 2 barnspappa. Otrogen med gift kvinna 15 år äldre. Høginkomstkvinna, mera typ "lyxdjur". Träfades genem jobbet, om inte direkt i jobbet.

Bara åtrå och kättja, inget kärlek. Vi båda tänder på våra "motsatser",  Jag :  Det lite "lyxiga" -  Typ kjol, strumpor, smycken o. dyl.   
    Hon :  Det "förbjudna" sexet från heta jeans & t-shirt killar. Motsatsen till tråkiga Mercedes-gubbar.

• Anonym (Jo)

Tror inte att det finns några sådana. 

• LionQueen88

Enligt mina erfarenheter är det män som inte får det de vill ha i sängen. Kan vara att tjejen inte vill tillräckligt ofta eller att hon är tråkig. Flickvännen vill knappt suga deras kuk och då de vet att det finns tjejer som inte har något emot vare sig munsprut eller analt så går de på jakt efter henne.
    Eller den tredje kategorin, killar som legat runt och inte vill sluta.

• Anonym (mr)

Som man kan jag ärligt säga att det finns en gräns för hur dåligt sexlivet får vara, när nånting måste hända. Självklart accepterar man dåliga perioder som alla har. Jag har ej heller varit otrogen.

Mitt ex har varit otrogen en del gånger. Hon vill även åt mig (haha), men det får hon inte. Hon har en mycket stark sexdrift, vilket jag tror är vanligt bland otrogna damer.

Ni damer i denna tråd som är otrogna, har ni stark sexdrift? Och vad har ni som tilltalar männen ni är otrogna med (som om inte sexdriften vore skäl nog)

Svar på tråden Idealtypen för otrohet