• Anonym (Fördomsfull)

Idealtypen för otrohet

Jag vill höra era fördomar! Vilken typ av person tror ni är den som oftast är otrogna?

Jag tror följande:

- Män med välbetalda arbeten, gifta, två-tre barn, ofta resande i sitt arbete. Jobbar troligtvis som säljare, politiker eller egenföretagare/vd. Ofta otrogen med yngre kvinna som de träffar ute eller yngre kvinna som är anställd inom samma koncern men har en lägre befattning.

- Kvinnor med högre utbildning/ bättre betalda arbeten än sin makar, behöver inte ha barn, jobbar troligen som säljare, politiker, sjuksköterskor. Ofta otrogen med någon på jobbet som är högre upp i hierakin. Otrogen med äldre män.

• Svar på tråden Idealtypen för otrohet
  • Anonym (Miss)
    Anonym (Fördomsfull) skrev 2017-04-17 21:00:32 följande:

Vilken typ av män? Högutbildade med bra lön? Snygga?

Gift kollega
  • Anonym (Asdf)

Jag är otrogen.

Högutbildad gift kvinna, 3 barn, bra jobb, inga tjänsteresor, inte otrogen med någon på jobbet, hög sexdrift, finns på bc och vm.

Viem är jag otrogen med? Högutbildade gifta män som ser bra ut, är trevliga och sociala, och är i min egen ålder +- 4 år.

Men alla utbildningsgrader av män är otrogna, även om det möjligen är så att de med "bättre" jobb är något vanligare.

• Anonym (...)
    Anonym (Fördomsfull) skrev 2017-04-17 19:38:27 följande:
    Jag måste passa på att ställa en följdfråga! Vid första tillfället för otroheten, var det då en plötslig otrohet (ligg på företagsfesten) eller hade ni byggt upp en förväntning långt innan?
    Vi hade byggt upp en förväntan innan i nästan 10 månader innan det hände. Det började med oskyldigt flirtande, gick över till att vi började röra vid varandra, sedan kyssar och därefter hela vägen, så en lång process på nästan ett år.
  • Anonym (X)
    PeterGB3G skrev 2017-04-17 19:38:38 följande:
    Är detta ett fall i verkligheten du beskriver? Du och din partner?
    "Jag förväntar mig inte att du ska hålla med, inte ens att du ska förstå"
    Ja, det är en beskrivning av mig och min make. Tyvärr
  • Anonym (Tjej)

Har varit otrogen flera ggr :(

Kvinna 35 år

Sambo

Barn

Högutbildad

Med yngre män i samma bransch med samma eller lägre befattning (som har dåligt självförtroende)

• Anonym (Tjej)

Kvinna 35 år

Sambo

Barn

Högutbildad

Med yngre män i samma bransch med samma eller lägre befattning (som har dåligt självförtroende)

• PeterGB3G
    MrFlex skrev 2017-04-17 20:53:16 följande:

Bra utseende
    Bra självförtroende
    Dålig självkänsla
    Hög sexdrift
    Rastlös

Anonym (Tjej) skrev 2017-04-17 23:39:44 följande:

Kvinna 35 år

Sambo

Barn

Högutbildad

Med yngre män i samma bransch med samma eller lägre befattning (som har dåligt självförtroend

Hmm.. det där låter som jag.Skäms
    Anonym (Tjej) skrev 2017-04-17 23:39:44 följande:

Kvinna 35 år

Sambo

Barn

Högutbildad

Anonym (Miss) skrev 2017-04-17 21:04:33 följande:
    Gift kollega

Frågor till Tjej och Miss:

-Hur är sexlivet med er vanliga partner?
    -Är det något ni känner saknas i den relationen?
    -Planerar ni lämna er partner?
    -Har ni tänkt på hur ni hantera att bli påkomna?
    "Jag förväntar mig inte att du ska hålla med, inte ens att du ska förstå"
  • Anonym (Miss)
    PeterGB3G skrev 2017-04-18 08:49:18 följande:

Hmm.. det där låter som jag.Frågor till Tjej och Miss:

-Hur är sexlivet med er vanliga partner?

-Är det något ni känner saknas i den relationen?

-Planerar ni lämna er partner?

-Har ni tänkt på hur ni hantera att bli påkomna?

-ok men tråkigt

- attraktion

-nej

-beror på vad jag känner om så sker
  • Linux1003
    Anonym (Fördomsfull) skrev 2017-04-17 19:02:58 följande:

Jag vill höra era fördomar! Vilken typ av person tror ni är den som oftast är otrogna?

Jag tror följande:

- Män med välbetalda arbeten, gifta, två-tre barn, ofta resande i sitt arbete. Jobbar troligtvis som säljare, politiker eller egenföretagare/vd. Ofta otrogen med yngre kvinna som de träffar ute eller yngre kvinna som är anställd inom samma koncern men har en lägre befattning.

- Kvinnor med högre utbildning/ bättre betalda arbeten än sin makar, behöver inte ha barn, jobbar troligen som säljare, politiker, sjuksköterskor. Ofta otrogen med någon på jobbet som är högre upp i hierakin. Otrogen med äldre män.

Din beskrivning passar fullt ut på mig när det gäller familjeförhållande, yrkeskategori och tjänsteresor. Det enda är att jag har aldrig varit otrogen mot min fru.
  • Anonym (eee)
    Anonym (Fördomsfull) skrev 2017-04-17 19:02:58 följande:

Jag tror följande:

Så olika man kan tänka!
    När jag såg din fråga tänkte jag så här: 

Otrogna: personer som är osäkra på sig själva, dålig självkänsla och/eller har stort bekräftelsebehov.  (med andra ord tänkte jag inget speciellt kring hur de har det materiellt utan hur de har det i sitt inre, det är ju ändå ett val man gör när man väljer att ta steget att vara otrogen och det handlar om hur man tänker/ens inre)
Svar på tråden Idealtypen för otrohet