• Miniiipaj

BIM Juni 2017

Nu har jag och killen bestämt för att börja försöka. Hoppas såklart att få ett plus på första försöket i juni ;)

Nån mer? :D

• Svar på tråden BIM Juni 2017
  • OFrasisO
    Ulrika34 skrev 2017-06-21 09:25:46 följande:

Det ser ut som en fin ökning av hcg. Har du tagit någon annan test än mini- stickor?

Nä det har jag faktiskt inte. Har dock ett CB digital son ligger och väntar hemma som jag tänkte ta inom några dagar.
  • Ulrika34
    miinina skrev 2017-06-21 10:19:32 följande:

Skulle haft mensen runt den 13-15 juni. 
    Är inte så insatt i BIM och sånt men vet iaf att jag är många dagar försenad. 

Inga speciella symptom, lite illamående som kommer och går under dagen, uppsvälld mage/gasig, trött som tusan och humörsvängningar som sambon kallar lång PMS haha. 
    Idag har jag haft lite ont i magen, men skulle lika gärna kunna vara mild mensvärk :/

Testen visar negativa och barnmorskemottagningen säger bara: Vänta minst två veckor..

Åh.. detta är ju bara så jobbigt och utdraget :(
    Hur ska jag kunna stå ut i 2 veckor :((

Bim betyder dagen då man väntar mensen men den helst inte ska dyka upp, BIM= Beräknade ICKE MENS.
    Vilka tester har du testat med? brukar du ha oregelbunden cykel? 
  • Ulrika34
    OFrasisO skrev 2017-06-21 10:21:21 följande:
    Nä det har jag faktiskt inte. Har dock ett CB digital son ligger och väntar hemma som jag tänkte ta inom några dagar.
    Ja du lär få gravid på den digitala nu, när dessa ministickor visar positivt är det lugnt
  • miinina
    Ulrika34 skrev 2017-06-21 10:24:40 följande:
    Bim betyder dagen då man väntar mensen men den helst inte ska dyka upp, BIM= Beräknade ICKE MENS.
    Vilka tester har du testat med? brukar du ha oregelbunden cykel? 
    Okej, tack för förklaringen Glad

min mens brukar vara 28-30 dagar. 

Har testat med alla som apoteket säljer, förutom digital. 
    Både stickorna och hylsorna. supernegativa. 
  • IsabelH

Jag bestämde mig för flera månader sen att jag skulle dela med min av mina symptom när jag blev gravid eftersom jag själv googlat på alla tänkbara symptom.

I förrgår plussade jag på fjärde försöket.

Förra året gjorde jag en abort pga olika omständigheter och när jag plussade den gången märkte jag inte ens att jag var gravid, då kände jag ingenting.

Den 7 juni hade jag ägglossning, vi hade sex 5,7 & 8 juni. Den 12 juni, 5 dagar efter ägglossning fick jag en mörk gul/orange flytning och dagarna efter vita geggiga/korniga flytningar. Jag vet inte om den mörka gul/orangea flytningen var en nidblödning (har läst att en nidis "ska vara" rosa eftersom det är blod i flytningen samtidigt som jag läst att en blodblandad flytning kan vara rosa, gul eller beige). Till och från mellan ägglossning och den 19 juni då jag plussade har jag haft sura uppstötningar och haft ömma bröst. Från och med den 12 juni har jag haft värk i korsrygg och svank. Från och med den 16 juni sprang jag på toaletten oftare och var även uppe på natten, vilket aldrig händer vanligtvis. Den 18 juni kände jag ilningar i svanken som gick ner i ljumsken och strålade ner i låten och smalbenen, (jag har tidigare månader haft ilningar i ljumsken och låren inför mens men det har då inte strålat ner i benen). Den 19 juni hade jag en pulserande känsla på vänstra sidan av magen i höjd med naveln, den höll i sig en bra stund & även kom och gick. På kvällen 19 juni plussade jag svagt på två test och fick positivt på ett digitalt test igår, 20 juni. Igår kändes det också som om "det rann" flytningar, även fast det inte var några mängder. Imorgon den 22 juni har jag bim.

• Ulrika34
    IsabelH skrev 2017-06-21 10:33:36 följande:

Jag bestämde mig för flera månader sen att jag skulle dela med min av mina symptom när jag blev gravid eftersom jag själv googlat på alla tänkbara symptom.

I förrgår plussade jag på fjärde försöket.

Förra året gjorde jag en abort pga olika omständigheter och när jag plussade den gången märkte jag inte ens att jag var gravid, då kände jag ingenting.

Den 7 juni hade jag ägglossning, vi hade sex 5,7 & 8 juni. Den 12 juni, 5 dagar efter ägglossning fick jag en mörk gul/orange flytning och dagarna efter vita geggiga/korniga flytningar. Jag vet inte om den mörka gul/orangea flytningen var en nidblödning (har läst att en nidis "ska vara" rosa eftersom det är blod i flytningen samtidigt som jag läst att en blodblandad flytning kan vara rosa, gul eller beige). Till och från mellan ägglossning och den 19 juni då jag plussade har jag haft sura uppstötningar och haft ömma bröst. Från och med den 12 juni har jag haft värk i korsrygg och svank. Från och med den 16 juni sprang jag på toaletten oftare och var även uppe på natten, vilket aldrig händer vanligtvis. Den 18 juni kände jag ilningar i svanken som gick ner i ljumsken och strålade ner i låten och smalbenen, (jag har tidigare månader haft ilningar i ljumsken och låren inför mens men det har då inte strålat ner i benen). Den 19 juni hade jag en pulserande känsla på vänstra sidan av magen i höjd med naveln, den höll i sig en bra stund & även kom och gick. På kvällen 19 juni plussade jag svagt på två test och fick positivt på ett digitalt test igår, 20 juni. Igår kändes det också som om "det rann" flytningar, även fast det inte var några mängder. Imorgon den 22 juni har jag bim.

Stort grattis visst är det kul att notera ner symptom, hjälper en att hålla koll på hur kroppen reagerar.
  • goaround

Hej jag har BIM imorgon tror jag. Jag är lite förvirrad, jag har hos hudläkare 8/6 som såg med Ultraljud att jag hade haft ägglossning 7/6 , alltså dagen innan.

Men enligt NC (natural cycle) tempar varje morgon, hade jag min ägglossning 9/6. Temperaturen ska ju vara pålitlig.

Hur skulle ni tänka?när hade jag ägglossning egentligen?

• Sofiamy

hej Alla , skickar in en uppdatering, BIM imorgon, tog ju ett digitalt håromdagen som var positivt men tog igår en sticka som nu var betydligt starkare, men inatt har jag haft fruktansvärt ont, vaknade av detta och mådde illa av smärtan. I morse kom de lite blod när jag torkade mig och nu under dagen fortsatt med gryninga spottings (bruna). jag inväntar min mens då jag tror att min kropp inte kommer kunna hålla kvar denna graviditet, nytt försök nästa månad, efter att jag brytit ihop under helgen, ätit mängder med godis och kramat min man.....Gråter

• Ulrika34
    goaround skrev 2017-06-21 11:29:40 följande:

Hej jag har BIM imorgon tror jag. Jag är lite förvirrad, jag har hos hudläkare 8/6 som såg med Ultraljud att jag hade haft ägglossning 7/6 , alltså dagen innan.

Men enligt NC (natural cycle) tempar varje morgon, hade jag min ägglossning 9/6. Temperaturen ska ju vara pålitlig.

Hur skulle ni tänka?när hade jag ägglossning egentligen?

Ja ultraljudet visar ju rätt då man kan se om ägget är på väg ner i äggledaren, jag hade en liknade situation då jag var på ultraljud den 13 juni och min digitala test visade att ägglossning skulle ske inom 12-48 timmar, men barnmorska visade tydligt att ägget var minst 5 dagar för litet och troligen skulle släppa den 16-17 juni, den 17 juni får jag tydlig äl- smärta, jag är kluven, det känns nästan omöjligt att kunna tajma. Jag har försökt att tempa men jag har en otroligt varierande Temp, gick inte
  • Ulrika34
    Sofiamy skrev 2017-06-21 11:57:50 följande:

hej Alla , skickar in en uppdatering, BIM imorgon, tog ju ett digitalt håromdagen som var positivt men tog igår en sticka som nu var betydligt starkare, men inatt har jag haft fruktansvärt ont, vaknade av detta och mådde illa av smärtan. I morse kom de lite blod när jag torkade mig och nu under dagen fortsatt med gryninga spottings (bruna). jag inväntar min mens då jag tror att min kropp inte kommer kunna hålla kvar denna graviditet, nytt försök nästa månad, efter att jag brytit ihop under helgen, ätit mängder med godis och kramat min man.....

Att det kommer lite blod och spottings på bim dagen är vanligt, kroppen hinner inte alltid med att ställa om sig och bruna rester kan komma i samband med att flytningarna ökar, jag håller tummarna att det går över, missfall är också väldigt vanligt och det är kroppens sätt och städa ur systemet om gradiviteten inte är okej, klart man blir ledsen, förstår helt, har haft 3 missfall men också 4 friska gradiviteter, håller tummarna för dig
Svar på tråden BIM Juni 2017