• Kakan53

Bim runt 11 juni

Ägglossning idag då..
    Efter ett par dagar med en sur gubbe så har det inte blivit nåt dansande i sänghalmen sen tre dagar tillbaka (enligt appen så dansade vi två dagar på "hög risk för graviditet" ändå)
    För en stund sen kom han och sa att han skulle sluta tjura, så ikväll blir det förhoppningsvis en tango.
    Plockade ut kopparspiralen för ca två veckor sen. Alltså nästan lagom till förra mensen och nu hoppas vi på att det inte blir nån mer på några månader. Detta blir i så fall barn nummer två, vi har en liten kille på 3 år innan.
    Någon som vill göra mig sällskap i väntandet?

• Svar på tråden Bim runt 11 juni
  • MistyM

Hjäälp. BIM igår/idag, men har inte fått mens ännu. Vågar ju inte testa heller för jag kommer bara få neg som alla andra ggr :(. Fick tokblankt i lördags morse med testlagret så tänkte att det var kört. Någon mer som skulle fått mens igår/idag?

• Rut86
    MistyM skrev 2017-06-12 17:27:06 följande:

Hjäälp. BIM igår/idag, men har inte fått mens ännu. Vågar ju inte testa heller för jag kommer bara få neg som alla andra ggr :(. Fick tokblankt i lördags morse med testlagret så tänkte att det var kört. Någon mer som skulle fått mens igår/idag?

Jag är i exakt din situation! Bör få idag men har oxå fått negativt test i helgen. Tänker nog inte heller ta test idag för mensen kommer säkert när som helst ändå...

Denna väntan! Även om man tänker att det säkert inte blir ngt denna gången heller så har man ju hopp tills den där j-a mensen kommer och så blir man ledsen fast man försökt förbereda sig på det.
  • MistyM
    Rut86 skrev 2017-06-12 18:26:18 följande:
    Jag är i exakt din situation! Bör få idag men har oxå fått negativt test i helgen. Tänker nog inte heller ta test idag för mensen kommer säkert när som helst ändå...

Denna väntan! Även om man tänker att det säkert inte blir ngt denna gången heller så har man ju hopp tills den där j-a mensen kommer och så blir man ledsen fast man försökt förbereda sig på det.
    Åh är det så! Vi borde ta test imorgon bitti och få det överstökat, mensen kommer nog fortare om det beror på stress. Lycka till :)
  • Starlights
    MistyM skrev 2017-06-12 17:27:06 följande:

Jag hade också bim igår, ingen mens ännu... tar ett test i morgon. Men känner på mig att mensen kommer ikväll bara därför.. vill inte få upp hoppet, men man blir alltid lika besviken även om man försökt ställa in sig på att det inte gått vägen denna gång heller.
  • MistyM
    Starlights skrev 2017-06-12 21:05:15 följande:
    Jag hade också bim igår, ingen mens ännu... tar ett test i morgon. Men känner på mig att mensen kommer ikväll bara därför.. vill inte få upp hoppet, men man blir alltid lika besviken även om man försökt ställa in sig på att det inte gått vägen denna gång heller.
    Förstår det, man får ta det som det kommer.  Jag är nervös, har inte passerat BIM på över 7 månader. Brukar du ha regelbunden cykel?
  • Tumvante

Oh, håller tummarna för er! Ingen mens i syne de närmsta nio månaderna och plus på de där luriga stickorna!!!!

• Starlights
    MistyM skrev 2017-06-12 21:55:29 följande:
    Förstår det, man får ta det som det kommer.  Jag är nervös, har inte passerat BIM på över 7 månader. Brukar du ha regelbunden cykel?
    Jo brukar ha väldigt regelbunden, men kan variera en eller två dagar någon gång då jag räknat fel på äl osv.. Testar i morgon sen får vi se..
    Nästa äl blir strax efter midsommarhelgen, och man brukar väl säga att det blir till rätt många midsommarbebisar haha, så man får väl hoppas på det. ;)
  • MistyM
    Starlights skrev 2017-06-12 22:25:26 följande:
    Jo brukar ha väldigt regelbunden, men kan variera en eller två dagar någon gång då jag räknat fel på äl osv.. Testar i morgon sen får vi se..
    Nästa äl blir strax efter midsommarhelgen, och man brukar väl säga att det blir till rätt många midsommarbebisar haha, så man får väl hoppas på det. ;)
    Haha precis ;) verkligen.

Testade negativt nu på morgonen. 
  • Lycklig88

Hade Bim igår men ingen mens än. Vågar inte testa mig. Köpte dock ett test igår som va helt kasst eller så gjorde jag fel.. Hur jag nu lyckades göra fel. Här väl inga symptom direkt tycker jag inte. Bara trött, men det är jag väl alltid. Vet inte om jag vågar göra ett test eller så märker jag bara om inte mensen kommer.. men orkar man hålla sig. Vill ju veta samtidigt som jag inte vill veta. Här iaf alltid max 28 dagars cykel.

• Rut86
    MistyM skrev 2017-06-13 07:00:43 följande:

Haha precis ;) verkligen.

Testade negativt nu på morgonen. 

Så tråkigt. Tänkte oxå ta ett test nu på morgonen men sen tänkte jag att det ändå kommer vara negativt. Har kommit lite, lite blod. Kan lika gärna vara mensen som smygit igång eller nidblödning. Har lite ömma bröst och lite ilamående som vid mens.
    MistyM skrev 2017-06-12 21:55:29 följande:

Hur har det gått för dig?
Svar på tråden Bim runt 11 juni