• Frumörksugga

IVF start sommar 2017

Hej!

Jag och min man ska på inledande besök inför IVF på torsdag och det börjar kännas lite nervöst. Någon mer som ska inleda/nyss har inlett IVF som vill följas åt?

• Svar på tråden IVF start sommar 2017
  • frikenfröken
    ijo skrev 2017-08-16 16:05:26 följande:

Nu är jag ruvare <3 Blastocysten såg fin ut och höll på att kläckas. Dom behövde bara tina en :) Hoppas så mycket men har svårt ändå på något sätt att tänka att det skulle lyckas. Men ska försöka hålla mig positiv :)

Åh hoppas hoppas att de går vägen för dig!!! :)
  • ivfbebis
    Hoppfullhet skrev 2017-08-16 21:02:20 följande:

Men .. vilken panik.. kunde du jämföra med en "full" ampull eller där va tydligt mindre pulver?

Ja, alltså de värsta e ju om hela behandlingen faller på själva medicineringen innan :(

Vilken tur du hade mer hemma, så hinner du väl hämta ut mer till denna tar slut?..

När jag tittade i ampullen så var det bara några bitar med pulver och jag blev osäker men började blanda.. och då löser ju pulvret upp sig. Men jag känner mig mer och mer osäker så jag tar fram den sista ampullen och öppnar den och då ser jag att den innehåller mycket mer. Har pratat med kliniken nu som säger att dom aldrig hört talas om det förut så jag börjar fundera på om jag blivit knäpp?? Men jag sa att jag vågar inte använda den så jag behöver nytt recept tills imorgon.

Jag har knappt sovit inatt.. legat och tänkt hela tiden.
  • Mm79
    kattnos skrev 2017-08-16 17:22:23 följande:

Min mens kom igår så idag har vi varit på ultraljud inför start och ikväll tar jag första sprutan! Känns jätteläskigt och spännande att vara igång :) UL inplanerat på tisdag igen, efter sex sprutor så nu hoppas vi på tillväxt :)

Åh vad kul, jag sitter som "på nålar" och väntar på min, borde komma idag-imorgon-lördag senast .... Dock hade vi inte planerat nån UL innan sprutorna, är det vanligt att man gör det?
    //MM
  • 1Elle2
    ijo skrev 2017-08-16 16:05:26 följande:

Nu är jag ruvare <3 Blastocysten såg fin ut och höll på att kläckas. Dom behövde bara tina en :) Hoppas så mycket men har svårt ändå på något sätt att tänka att det skulle lyckas. Men ska försöka hålla mig positiv :)

Vad kul! Hoppas hoppas!
  • 1Elle2
    FruPäron skrev 2017-08-16 18:15:21 följande:

Tänkte på det också med överstimulering. Frågade om det i måndags på ul men eftersom min dos inte regleras utan är samma så behövde jag inte vara orolig. Dock blev jag förvarnad att min mage skulle blåsa upp sig ;) trodde väl dock inte att det skulle bli såhär! Haha.

Hon sa även att de som blir överstimulerade oftast är de som har en medicinsk bakgrund som ex. Svårt att släppa mogna ägg osv. Ingen aning om hur väl det stämmer. Jag är ju "bara" steriliserad så min äggreserv är det inga fel på. Jag ligger på 150 med Bemfola. Verkar ju vara ganska låg dos :)

Jag blev ju överstimulerad, trots låg dos, troligen för att jag hade höga hormonnivåer innan så då är det tydligen svårt att styra med sprutorna. Och större risk om man är lite lättviktig.
  • FruPäron
    1Elle2 skrev 2017-08-17 11:29:07 följande:
    Jag blev ju överstimulerad, trots låg dos, troligen för att jag hade höga hormonnivåer innan så då är det tydligen svårt att styra med sprutorna. Och större risk om man är lite lättviktig.

Då ligger jag ju risigt till i alla fall, för jag är ganska lättviktig.. Obestämd
    Får se vad de säger i morgon på mitt ul. Antingen så prickade läkaren in min hormondosering eller så har det gått helt galet, bara vänta och se (hoppas såklart på det förstnämnda).

• kattnos
    Mm79 skrev 2017-08-17 11:11:49 följande:
    Åh vad kul, jag sitter som "på nålar" och väntar på min, borde komma idag-imorgon-lördag senast .... Dock hade vi inte planerat nån UL innan sprutorna, är det vanligt att man gör det?
    //MM
    Hoppas din också kommer snart! Nä det är nog olika på olika kliniker men vi har tackat ja till att vara med i en studie så då skulle man kolla antal äggblåsor och samt strl på äggstockarna så det är därför :) så nu vet jag att jag hade tio äggblåsor på varje äggstock - blir spännande att se vad som händer sen :)
  • Mm79
    kattnos skrev 2017-08-17 11:35:16 följande:
    Hoppas din också kommer snart! Nä det är nog olika på olika kliniker men vi har tackat ja till att vara med i en studie så då skulle man kolla antal äggblåsor och samt strl på äggstockarna så det är därför :) så nu vet jag att jag hade tio äggblåsor på varje äggstock - blir spännande att se vad som händer sen :)
    Aha då är jag med, vad spännande =) Hoppas allt går fint!
    //MM
  • Hoppfullhet
    ivfbebis skrev 2017-08-17 08:46:51 följande:

När jag tittade i ampullen så var det bara några bitar med pulver och jag blev osäker men började blanda.. och då löser ju pulvret upp sig. Men jag känner mig mer och mer osäker så jag tar fram den sista ampullen och öppnar den och då ser jag att den innehåller mycket mer. Har pratat med kliniken nu som säger att dom aldrig hört talas om det förut så jag börjar fundera på om jag blivit knäpp?? Men jag sa att jag vågar inte använda den så jag behöver nytt recept tills imorgon.

Jag har knappt sovit inatt.. legat och tänkt hela tiden.

Nä, better safe than sorry.. du hade nog haft svårt att släppa de om du använt den, o recept får man ju direkt nuförtiden vilket är skönt.

O fy stackare... vakna själv tidigt o hade miljontals tankar i huvudet om morgondagen, osv osv... fan att man inte bara kan stänga av huvudet ibland :S

Hoppas du får sova bättre inatt.
Svar på tråden IVF start sommar 2017