• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • Elise39
    Nube skrev 2017-10-03 22:53:30 följande:
    Ja, det känns verkligen som en evighet!

Jag har inte heller mycket symptom och är också orolig att det blir en till ofostrig graviditet. Detta är fruktansvärd. Har du funderat på att ta ett blodprov?
    Menar du NIPT? Har du bokat mvc? Tänkte att jag måste skriva in mig så jag kan boka kub och nipt.
  • londonivf

Jag har haft mensvärk i några dagar. Testdag i morgon. Nu började jag blöda.
    Två små ägg fick vi tillbaka den här gången, men det hjälpte in för vår del. Blir så himla less.

• Västerås

Ruvartiden gör en galen...har börjat med lutinus för första gången vad fick ni för biverkningar?

• Ascoria

Jag hoppar in i tråden då jag försöker få ett syskon genom ivf. Fick dock mens och minus i söndags. Fick inga ägg till frysen så måste börja om från början i november????

• MollyB
    hanna8911 skrev 2017-10-04 08:15:11 följande:

Det var fel, skulle varit 225 (som jag tog då jag kände på mig att det var tokigt!) så det var tur!

Vilken tur att du tog rätt ändå!! Inte bra att de uppger fel. Känner du av det mycket nu? Jag känner av det en del faktiskt, ner mot ljumskarna också. När har du nästa VUL?
  • MollyB
    Jakagal skrev 2017-10-04 09:29:36 följande:

Jag gjorde ett gravtest på rd8 (i måndags) med tanken om att det definitivt inte kan synas ännu. Men föga förvånad när jag efter någon minut tittar på testet och ser ett till svagt streck. Vågade inte tro på det riktigt.

Gjorde ett nytt idag (rd 10) med veckoindikator, gravid v 1-2!

Törs jag tro att det verkligen har funkat? Och kanske en dum fråga, men kan jag anta att jag inte fått missfall så länge jag inte blöder?

Stort grattis!!! Jag håller tummarna :)
  • Tiinuli
    londonivf skrev 2017-10-04 11:24:34 följande:

Jag har haft mensvärk i några dagar. Testdag i morgon. Nu började jag blöda.
    Två små ägg fick vi tillbaka den här gången, men det hjälpte in för vår del. Blir så himla less.

Beklagar verkligen :(
  • Jakagal
    MollyB skrev 2017-10-04 12:03:18 följande:

Stort grattis!!! Jag håller tummarna :)

Tack så mycket:)
  • londonivf
    Ascoria skrev 2017-10-04 11:46:47 följande:

Jag hoppar in i tråden då jag försöker få ett syskon genom ivf. Fick dock mens och minus i söndags. Fick inga ägg till frysen så måste börja om från början i november????

Vi fick ägg till frysen den här gången. Den här gången är första gången av de senaste 5 tillfällena som vi injicerat som vi fått ägg till frysen. Ge inte upp! <3
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017