• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • Ascoria
    londonivf skrev 2017-10-04 12:32:34 följande:
    Vi fick ägg till frysen den här gången. Den här gången är första gången av de senaste 5 tillfällena som vi injicerat som vi fått ägg till frysen. Ge inte upp! <3
    Hoppas att det kommer gå bra och att äggen klarar sig{#emotions_dlg.flower}
    Tack, är bara så jobbigt att börja om från början. Äggplocket är det värsta smärtan jag har varit med om. 
  • hanna8911
    MollyB skrev 2017-10-04 11:58:20 följande:

Vilken tur att du tog rätt ändå!! Inte bra att de uppger fel. Känner du av det mycket nu? Jag känner av det en del faktiskt, ner mot ljumskarna också. När har du nästa VUL?

Ja det kändes bra!! Ja lite mer idag tycker jag, när jag sätter mig ner kan det hugga till men förväntar mig nog att de ska kännas mer? Har nytt vul imorgon och prov så får se då! Hoppas iallafall att 4 blåsor vuxit så det slutar i äp! När har du vul?
  • jamka

Fick nyligen ett samtal. Mina ägg blev inte befruktade så det blir ingen återföring i morgon. Jag får sluta med lutinus. 37 tusen kr och sprutor i magen gav ingenting. Lycka till ni som försöker. Hoppas att det går vägen för er:)

• Älvan
    jamka skrev 2017-10-04 14:25:51 följande:

Fick nyligen ett samtal. Mina ägg blev inte befruktade så det blir ingen återföring i morgon. Jag får sluta med lutinus. 37 tusen kr och sprutor i magen gav ingenting. Lycka till ni som försöker. Hoppas att det går vägen för er:)

Styrkekram! ??
  • Mira6

Tråkigt att höra :(
  • Älvan

Skulle vara ett hjärta till dig där ovanför, inte frågetecken.. Ny på det här fortf.

Jag var på andra VUL idag. ÄP på fredag! Och sen om allt går bra tillbaka med ett litet på måndag.

Hade 13 blåsor på ena sidan och 7 på andra.

Har ni andra fått frågan om att ge 1 ägg till test för att frysas och befruktas efter upptining? Hur har ni ställt er till det? Fick frågan idag och ska bestämma mig till fredag.

• Jakagal

Fy vad tråkigt!! Beklagar
  • ivfbebis

Beklagar! Kram <3
  • waldesten16

Åhh. Är så ledsen för din skull. Tänker på dig !
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017