• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • Nube
    Plommonstop skrev 2017-10-03 17:16:47 följande:

Tack Nube för att du uppdaterade listan :)

Det var så lite så :) Lycka till imorgon!
  • Nube
    waldesten16 skrev 2017-10-03 17:19:39 följande:

Nä förra gången var det inte alls så här jobbigt. Då mådde jag mycket bättre och inte alls lika påverkad. Stackars dig som inte hade en bra läkare, min var gullig och pratade mig igenom hela ingreppet.

Har inte fått något samtal idag så det betyder att någon av äggen har blivit befruktade. Ska vara på kliniken i morgon kl. 13:00 för återföringen. Hoppas hoppas det går vägen för oss denna gången!

Vad bra att de inte ringt! Imorgon är du också ruvare :)
  • Nube
    hanna8911 skrev 2017-10-03 19:59:05 följande:

Ja jag var på vul igår. 10 st blåsor men bar 5-7 mm hittills så hoppas verkligen de växer på sig till torsdag då jag ska på vul och prover igen! Vad skönt!! De ringde om dos innan när jag var på jobbet, var helt säker på att hon sa 200 ie, återupprepade det 2 gånger men när jag kommer hem så finns ju egentligen inte 200 ie på sprutan! Någon annan som fått en sådan ordination?

Hm nej men jag har alltid tagit högre doser, 375 eller mer.. men jag antar att det är rätt trots att den inte finns på sprutan, du får bara vaga extra noga med doseringen.
  • lyckobubblor

Oj, vad mycket tankar som flyger runt i ens huvud under den här processen. Har försökt att inte hoppas för mycket då jag mått så dåligt under alla dessa år av försök. Men ikväll slog det mig att det är ju sån jag är. En känslomänniska som skrattar och gråter, hoppas och blir nedslagen. Så jag tänker banne mig hoppas mer än någonsin :)

Och vad roligt med så många ruvningar och ännu mer med alla plus!! Hoppas så mycket att det räcker till er alla andra oxå! <3

• Elise39
    Nube skrev 2017-10-03 20:23:56 följande:
    Vet inte om frågan var till mig men jag svarar ändå :)

Jag fick också tid för vul den 25 oktober! Och jag hade äp 12 september.. nu blir det tre långa veckor att vänta. Jag ska fortsätta med lutinus fram till vul.
    Tack Nube! Det känns som en evighet! Mina gravsymtom har börjat avta och börjar bli orolig.
  • MollyB
    hanna8911 skrev 2017-10-03 19:59:05 följande:

Ja jag var på vul igår. 10 st blåsor men bar 5-7 mm hittills så hoppas verkligen de växer på sig till torsdag då jag ska på vul och prover igen! Vad skönt!! De ringde om dos innan när jag var på jobbet, var helt säker på att hon sa 200 ie, återupprepade det 2 gånger men när jag kommer hem så finns ju egentligen inte 200 ie på sprutan! Någon annan som fått en sådan ordination?

Mycket kan säkert ha hänt till på torsdag! Speciellt om du ska ta en större dos fram till dess. Jag har tyvärr aldrig använt menopur men går det kanske att spruta två gånger för att få rätt dos?
  • Nube
    Elise39 skrev 2017-10-03 21:19:16 följande:

Tack Nube! Det känns som en evighet! Mina gravsymtom har börjat avta och börjar bli orolig.

Ja, det känns verkligen som en evighet!

Jag har inte heller mycket symptom och är också orolig att det blir en till ofostrig graviditet. Detta är fruktansvärd. Har du funderat på att ta ett blodprov?
  • zuces
    Maria_87@ skrev 2017-07-24 10:45:43 följande:

Hoppar med in här ????

Vi har fått veta att det är dags i september någon gång, då har de gått 7 månaders sen remissen till ivf och 3år sedan vi började försöka själva. Sååå nära att äntligen få börja, de första och sista jag tänker på varje dag - längtar.

Vilken dag skickades er remiss in? Jag väntar nämligen på att få börja ivf på Sahlgrenska och försöker kalkylera ut när jag blir kallad.. Vår remiss skickades in i slutet av Maj.
  • ivfbebis

Nu har jag fått datum för andra försöket, start med nässpray den 21/10 och förhoppningsvis ÄP runt mitten på november :)

• ivfbebis

Nube!

Läste att vi gör ?samma? resa.

Första försökte fick jag använda synerla och menopur dos 412,5. Vi fick ut 2 ägg varav 1 kunde användas. Blev dock ej gravid.

Nu andra försöket så ska jag spraya med synarela och sedan använda nån ny spruta som heter Elonva och menopur igen. Hoppas på bättre resultat nu.

Jag har ett amh på 0,3.

Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017