• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • londonivf
    hanna8911 skrev 2017-10-04 09:05:31 följande:
    Ringde och kollade, var fel! Skulle haft 225 som jag misstänkte! Så ikväll blir det rätt!
    Bra att du ringde så det blir rätt nu Hjärta
  • Mariana79

Hej alla kämpar! Vill börja med att önska er ALLA ett stort lycka till!

Snabbt om mig:

Är 38 bör i Östergötland, jag och min man har en son som är 5 år - han kom till naturligt men efter många försök!

Fick ett mf 2014 i vecka 5.

Gjorde IVF i början av 2016 fick ut 10 ägg, 5 omogna 4 befruktades inte men 1 gjorde det. Fick åter en blasto. Allt såg bra ut på vul i v7 med på kub v12 fanns inget foster kvar, Det hade dött och tillbakabildats. Har efter det fortsatt kämpa på egen hand vilket inte har gett resultat. Vi ska påbörja IVF nr 2 i slutet av oktober på Carl von Linné i Uppsala. Jag har och håller på att kämpa med vikten. Har gått ner 11 kilo och läkarna tyckte det var bra trots att jag ff är överviktig. Jag tränar väldigt mycket ca 5 pass i veckan. Då jag går upp i vikt av hormonerna så vill jag i största möjliga mån förhindra det jag kan genom att fortsätta träna under hormonbehandlingen. Jag rådfrågade läkaren och han rekommenderade att inte träna med mycket hopp osv.. Man skulle vara försiktig och uppmärksam om man får ont vid träningen.

Jag undrar - hur gjorde/gör ni med träning under behandlingen. Vad har funkat för er?

Styrkekram till er allihop!

• Jakagal

Jag gjorde ett gravtest på rd8 (i måndags) med tanken om att det definitivt inte kan synas ännu. Men föga förvånad när jag efter någon minut tittar på testet och ser ett till svagt streck. Vågade inte tro på det riktigt.

Gjorde ett nytt idag (rd 10) med veckoindikator, gravid v 1-2!

Törs jag tro att det verkligen har funkat? Och kanske en dum fråga, men kan jag anta att jag inte fått missfall så länge jag inte blöder?

• Pigall
    zuces skrev 2017-10-03 23:02:03 följande:

Vilken dag skickades er remiss in? Jag väntar nämligen på att få börja ivf på Sahlgrenska och försöker kalkylera ut när jag blir kallad.. Vår remiss skickades in i slutet av Maj.

Det beror på lite landsting till landsting och klinik till klinik. Jag själv bor i stockholm och vår remiss skickades också i maj men jag väntar redan på mitt andra försök. Hade tur med antal köande på just min klinik. Andra vet jag kan få vänta hur länge som helst.

Om du vill att det ska gå igång snabbare tror jag att du kan åberopa vårdgarantin. Någon här som gjort det?
  • Västerås

Hej

Är det någon som fått tillbaka blastocyst som ruvar? Är det någon som vet ungefär när blastocyst fäster om den gör det?
    Jag ska få tillbaka på lördag ....4e försöket....

Carl von Linné
  • Tiinuli
    Mira6 skrev 2017-10-04 08:26:34 följande:
    Hej!

Jag hade oxå ont i början efter äggplocket o det höll i sig några dagar sen aå kände jag ingenting heller flrutom ömma bröst men dem e oxå normala nu, men på rd 7 började jag få mensvärk som fortsatte fram till idag är på rd 14, mensen har ej börjat ännu, tjuvtestade negativ igår, har TD på fredag.

Lutinus kan spöka mycket
    Okej tack för att du delar med dig :)

Så rädd att det inte tagit sig och få vänta igen och börja om , borde ju ha alla oddsen för att det ska gå.
    Hatar ovissheten! Trodde skulle va hur cool som helst men.. känns så där
  • Tiinuli
    Nube skrev 2017-10-04 08:45:41 följande:
    Det ä för tidigt att känna nåt, ägget har nog inte ens fäst. Förra gången fick jag symptom runt rd 10 eller 11. Innan dess märkte jag ingenting. Denna gång fick jag mensvärk/tryck i magen från rd 5.. sedan blev jag andfådd från dag 8 och lite illamående också. Men oroa dig inte, dag 3 är väldigt tidigt :) Hoppas det går bra för dig!
    Tusen tack för pepp behövde verkligen höra det! Läst mest om att alla ska ha molande värk från dag 1

<3
  • Tiinuli
    Jakagal skrev 2017-10-04 09:29:36 följande:

Jag gjorde ett gravtest på rd8 (i måndags) med tanken om att det definitivt inte kan synas ännu. Men föga förvånad när jag efter någon minut tittar på testet och ser ett till svagt streck. Vågade inte tro på det riktigt.

Gjorde ett nytt idag (rd 10) med veckoindikator, gravid v 1-2!

Törs jag tro att det verkligen har funkat? Och kanske en dum fråga, men kan jag anta att jag inte fått missfall så länge jag inte blöder?

Oh va roligt, grattis <3
  • Tiinuli
    Västerås skrev 2017-10-04 09:42:10 följande:

Hej

Är det någon som fått tillbaka blastocyst som ruvar? Är det någon som vet ungefär när blastocyst fäster om den gör det?
    Jag ska få tillbaka på lördag ....4e försöket....

Carl von Linné
    Jag ruvar en 5 dagars

Dag 3 idag

Jätte nojjig att det inte tagit sig, känner ingen värk el liknande, borde väll fäst nu...
  • Mira6
    Tiinuli skrev 2017-10-04 10:26:47 följande:

Okej tack för att du delar med dig :)

Så rädd att det inte tagit sig och få vänta igen och börja om , borde ju ha alla oddsen för att det ska gå.

Hatar ovissheten! Trodde skulle va hur cool som helst men.. känns så där

Förstår dig, inte alls kul o vänta dagarna går inte så speciellt fort.

Men det e nog lite för tidigt o känna något än, sen så gör lutinusen sitt oxå så man blir galen.

Håller tummarna för er
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017