• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • Tiinuli

Hej

Ni som ruvar/har ruvat, vad har/hade ni för symptom och när kom dem?

Är på ruvar dag 3? Och känner ingenting :(
    Hade värk dem första dagar efter ET men nu inget...

• hanna8911
    MollyB skrev 2017-10-03 22:22:41 följande:

Mycket kan säkert ha hänt till på torsdag! Speciellt om du ska ta en större dos fram till dess. Jag har tyvärr aldrig använt menopur men går det kanske att spruta två gånger för att få rätt dos?

Det var fel, skulle varit 225 (som jag tog då jag kände på mig att det var tokigt!) så det var tur!
  • Mira6
    Tiinuli skrev 2017-10-04 08:12:25 följande:

Hej

Hej!

Jag hade oxå ont i början efter äggplocket o det höll i sig några dagar sen aå kände jag ingenting heller flrutom ömma bröst men dem e oxå normala nu, men på rd 7 började jag få mensvärk som fortsatte fram till idag är på rd 14, mensen har ej börjat ännu, tjuvtestade negativ igår, har TD på fredag.

Lutinus kan spöka mycket
  • londonivf
    jamka skrev 2017-10-03 13:47:43 följande:
    Nej, Carlanderska.
    Jag går också på Carlanderska.. :)
  • Nube
    Tiinuli skrev 2017-10-04 08:12:25 följande:

Hej

Det ä för tidigt att känna nåt, ägget har nog inte ens fäst. Förra gången fick jag symptom runt rd 10 eller 11. Innan dess märkte jag ingenting. Denna gång fick jag mensvärk/tryck i magen från rd 5.. sedan blev jag andfådd från dag 8 och lite illamående också. Men oroa dig inte, dag 3 är väldigt tidigt :) Hoppas det går bra för dig!
  • londonivf
    hanna8911 skrev 2017-10-03 19:59:05 följande:
    Ja jag var på vul igår. 10 st blåsor men bar 5-7 mm hittills så hoppas verkligen de växer på sig till torsdag då jag ska på vul och prover igen! Vad skönt!! De ringde om dos innan när jag var på jobbet, var helt säker på att hon sa 200 ie, återupprepade det 2 gånger men när jag kommer hem så finns ju egentligen inte 200 ie på sprutan! Någon annan som fått en sådan ordination?
    Har du bara 150 ie på dina sprutor? Då tar du en hel och sedan 50 från nästa. Eller ring kliniken en gång till och dubbelkolla?
  • Nube
    ivfbebis skrev 2017-10-04 08:10:48 följande:

Nube!

Läste att vi gör ?samma? resa.

Första försökte fick jag använda synerla och menopur dos 412,5. Vi fick ut 2 ägg varav 1 kunde användas. Blev dock ej gravid.

Nu andra försöket så ska jag spraya med synarela och sedan använda nån ny spruta som heter Elonva och menopur igen. Hoppas på bättre resultat nu.

Jag har ett amh på 0,3.

Hej! Ja, vi använder exakt samma mediciner! Jag har använt elonva och menopur två gånger nu och blivit gravid båda gångerna. Elonva tyckte jag var jättesmidigt då det är bara en spruta. Jag har amh 0.4.

Önskar dig stor lycka till! Alla med låg amh ska lyckas :)
  • londonivf
    Elise39 skrev 2017-10-03 17:27:31 följande:

Hej!

I vilken vecka fick ni tid för VUL?

Jag hade ÄP 11 september och VUL 25 oktober. Känns så sent...

I våras när jag plussade fick jag också tid för VUL 3 veckor senare. Tyvärr fick jag missfall 1,5 vecka senare... :( Nu har jag testdag i morgon, är så orolig då jag haft noll känningar hittills, förutom mensvräk.. :( :(
  • hanna8911
    londonivf skrev 2017-10-04 08:47:55 följande:

Har du bara 150 ie på dina sprutor? Då tar du en hel och sedan 50 från nästa. Eller ring kliniken en gång till och dubbelkolla?

Ringde och kollade, var fel! Skulle haft 225 som jag misstänkte! Så ikväll blir det rätt!
  • ivfbebis
    Nube skrev 2017-10-04 08:48:28 följande:

Hej! Ja, vi använder exakt samma mediciner! Jag har använt elonva och menopur två gånger nu och blivit gravid båda gångerna. Elonva tyckte jag var jättesmidigt då det är bara en spruta. Jag har amh 0.4.

Önskar dig stor lycka till! Alla med låg amh ska lyckas :)

Tack!!

Jag ska ta elonva och menopur samtidigt. Gjorde du det också? Var elonva svår att förstå? Har ju fått en broschyr så det borde gå okej.
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017