• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • Mira6
    Nube skrev 2017-10-04 16:34:38 följande:

Vad tråkigt att höra men ge inte upp än! Du kan vara gravid trots blödning, testa imorgon :)

Jag kommer testa imorgon, hoppas verkligen att detta bara e nån slags blödning
  • Jakagal
    Nube skrev 2017-10-04 16:13:16 följande:

Stort grattis! Vad roligt för er!

Det är bra att du inte börjat blöda men sedan kan man ju ha ma ändå.. jag blödde ingenting sist när det var ofostrig graviditet. Men försök att inte tänka på det! För de allra flesta som plussar går det ju bra :)

Tack, känns väldigt spännande. Men också väldigt nervöst såklart.

Ja nä jag ska försöka att inte tänka så mycket på det. Blir det missfall så blir det. Jag kan ändå inte påverka det genom att tänka.

Tack för ditt svar och dina erfarenheter. :) Jag får hoppas att jag är en av dem som det går bra för helt enkelt.
  • Pigall
    Mira6 skrev 2017-10-04 16:22:56 följande:

Skulle ta mitt Lutinus för en timme sedan o ser lite rosa på stickan blir helt förstörd magen blrjade göra ont o mmensvärken blev allt starkare, nu för 10 min sen va jag o kissade o där kom lite rosa på pappret, vill inte stt det ska va helt kört men tyvärr så tror jag att det e det :( blir så ledsen, vad mer kan man göra vi vill så gärna ha barn. 6 års försök 5 ivf o ingenting :(

Gud vad jobbigt! Jag lider verkligen med dig. Hjärtat fallet verkligen när man ser det där rosa. Men det kan ju fortfarande gå vägen för dig så jag hoppas innerligt att det gör det. Gör det det inte så finns vi här som stöd om du vill prata av dig! Styrkekramar!
  • Pigall
    jamka skrev 2017-10-04 14:25:51 följande:

Fick nyligen ett samtal. Mina ägg blev inte befruktade så det blir ingen återföring i morgon. Jag får sluta med lutinus. 37 tusen kr och sprutor i magen gav ingenting. Lycka till ni som försöker. Hoppas att det går vägen för er:)

Gud vilken tung nyhet:( har följt din resa och verkligen hoppats att det ska gå bra för dig. Du verkar vara en sån himla rar person. Ska ni försöka igen? Räknas det som ett försök eller får ni tillbaka en del av kostnaden? Ta hand om dig ikväll! Ta ett glas vin och käka lite god middag och njut av din man och son. All kärlek och styrka till er.
  • jamka
    Pigall skrev 2017-10-04 17:04:58 följande:

Gud vilken tung nyhet:( har följt din resa och verkligen hoppats att det ska gå bra för dig. Du verkar vara en sån himla rar person. Ska ni försöka igen? Räknas det som ett försök eller får ni tillbaka en del av kostnaden? Ta hand om dig ikväll! Ta ett glas vin och käka lite god middag och njut av din man och son. All kärlek och styrka till er.

Tack snälla du. Läkaren ska höra av sig men vi ska nog inte göra om denna resa. Vi ska försöka vidare på egen hand och kanske när jag blir gravid tar jag mina resterande lutinustabletter. Det känns faktiskt bättre att det inte blir återförening, bättre detta än femte MA. Så känns det nu i alla fall.
  • Nube

Jag har startat tråden "vi som har plussat efter IVF hösten 2017" tänkte att det vore roligt att följas åt med er andra som har gjort IVF men det känns lite fel att skriva för mycket graviditetsrelaterade saker här när många fortfarande försöker. Hoppas att vi alla ses där, förr eller senare! ;)

• Mira6
    Pigall skrev 2017-10-04 17:00:30 följande:

Gud vad jobbigt! Jag lider verkligen med dig. Hjärtat fallet verkligen när man ser det där rosa. Men det kan ju fortfarande gå vägen för dig så jag hoppas innerligt att det gör det. Gör det det inte så finns vi här som stöd om du vill prata av dig! Styrkekramar!

Tusen tack Pigall det värmer i hjärtat, måste säga att jag e jätte glad att jag hittat den här tråden, delat o fått höra olika historier från er alla. Riktiga kämpar här inne :)
  • hanna8911
    MollyB skrev 2017-10-04 16:29:51 följande:

Jag tror nog att det kommer kännas mer ju mer äggen växer och tar plats. Hoppas på att de vuxit till sig till imorgon! Måste man ha 4 eller fler för äp? Jag har mitt nästa på fredag! :)

Ja jag hoppas det med! Ja jag tror det är kanske 3 eller fler! Men beror säkert lite på anledning och ålder med kan jag tänkte mig! Men för min del så sa de att minst 3-4 äggblåsor. Spännande! Vi hörs av och ser hur det går!!
  • Tiinuli
    Nube skrev 2017-10-04 17:49:42 följande:

Jag har startat tråden "vi som har plussat efter IVF hösten 2017" tänkte att det vore roligt att följas åt med er andra som har gjort IVF men det känns lite fel att skriva för mycket graviditetsrelaterade saker här när många fortfarande försöker. Hoppas att vi alla ses där, förr eller senare! ;)

Va bra att du tog upp det för att kände likadant tidigare idag när läste lite varannan nyheter :/
  • Nube
    Tiinuli skrev 2017-10-04 18:02:47 följande:

Va bra att du tog upp det för att kände likadant tidigare idag när läste lite varannan nyheter :/

Den 14 får du hoppa in där :)
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017