• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • Älvan

Testade neg imorse. Så första försöket är därmed över.

Ska bli uppringd av kliniken i em. Jag hoppar ur denna tråden ett tag, får se om jag kommer tillbaka till försök 2. Lycka till allesammans!

• Ellencassandra

Hej! Äggplock avklarat! 6 ägg hitta dom. Hade gärna fått fler men är nöjd ändå. Var förberedd på 6-8 ägg. Det gick bra. Gjorde inte ont själva äggplocket men fick svår mensvärk efteråt! Nu blir det godis å film hela dan :) bara ta det lugnt!

• Nube
    Västerås skrev 2017-10-24 08:59:41 följande:

Tyvärr började jag blöda igår  och nu vet jag inte längre....kan skymta ett streck men det är så svagt så man måste anstränga sig....helt tom inuti

Åh nej! Hade du redan hunnit boka tid för vul? Du kanske kan ringa kliniken och prata med dom och kanske ta blodprov. Stor kram!
  • frikenfröken

Fick besked från kliniken nu, blev bara ett till frysen i slutändan ändå. Känns sjukt tråkigt och vill bara gråta, vet att jag ska vara glad för att vi fått ett men eftersom vi inte ens fick in något denna månaden och de gav oss hopp om fler känns de bara skit.

• Västerås
    Nube skrev 2017-10-24 10:15:10 följande:

Åh nej! Hade du redan hunnit boka tid för vul? Du kanske kan ringa kliniken och prata med dom och kanske ta blodprov. Stor kram!

De sa att jag ska vänta en vecka och testa igen och att vi inte kommer bli klokare på fler tester...

så nu kollar jag till er andra och ska försöka stå ut en vecka
  • Azerp
    frikenfröken skrev 2017-10-24 10:25:07 följande:

Fick besked från kliniken nu, blev bara ett till frysen i slutändan ändå. Känns sjukt tråkigt och vill bara gråta, vet att jag ska vara glad för att vi fått ett men eftersom vi inte ens fick in något denna månaden och de gav oss hopp om fler känns de bara skit.

Stor kram! Håller såklart tummarna att det räcker med ett till en framtida insättning men förstår att det känns tungt..
  • Azerp

Igår hoppade mensen igång ordentligt så ikväll tar jag första sprutan! Lite nervös men oxå förhoppningsfull.

Ni som gjort äggplock, hur många dagar sprutade ni innan? Förstår att det är olika för alla med skulle ändå vilja veta :)

• Ellencassandra
    Azerp skrev 2017-10-24 10:40:44 följande:

Igår hoppade mensen igång ordentligt så ikväll tar jag första sprutan! Lite nervös men oxå förhoppningsfull.

Ni som gjort äggplock, hur många dagar sprutade ni innan? Förstår att det är olika för alla med skulle ändå vilja veta :)

Jag började spruta lördagen den 14e oktober och hade äggplock nu 24e oktober :)
  • Azerp
    Ellencassandra skrev 2017-10-24 10:43:12 följande:

Jag började spruta lördagen den 14e oktober och hade äggplock nu 24e oktober :)

Okej! :) Det blev alltså 8 sprutdagar innan äl-sprutan då? Hur många UL blev det åt dig innan? :)
  • Ellencassandra
    Azerp skrev 2017-10-24 10:48:07 följande:
    Okej! :) Det blev alltså 8 sprutdagar innan äl-sprutan då? Hur många UL blev det åt dig innan? :)
    Precis! :) hade bara ett UL å det hade jag i fredags! Så bestämde de äggplock till idag tisdag! :)
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017