• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • Azerp
    Mariana79 skrev 2017-10-25 13:23:17 följande:

tack snälla du, det är vår 2:a IVF. Vi gjorde ett försök i jan/feb 2016. Blev då ett befruktat ägg som odlades till blastocyst och som jag fick återinfört. Allt gick bra till en början, fick se hjärta slå i vecka 7 men jag kände i kropp och själ att det var något som inte stämde. På kub ultrat i vecka 13 så fanns inget foster kvar, det hade dött någonstans i vecka 8 men kroppen ville inte fatta det så det fortsatte att producera gravidhormoner och stötte inte ute det. Vi väntade länge till försök nr 2 som vi nu ska göra då jag ville gå ner i vikt innan (vilket jag även fick rekommendationer till) så nu är jag ca 12 kilo lättare och hoppas på ett bättre resultat :) Jag har  PCOS och haft otroligt svårt att gå ner i vikt, det har tagit tid och varit mycket kämpigt, de ville helst att jag skulle gå ner 20 kg innan nästa ivf, men de tyckte ändå att jag kunde köra nu eftersom viktnedgången går så långsamt för mig. Och de såg mycket positivt på min viktnedgång. Så det är jag evigt tacksam för eftersom jag börjar bli till åren (38)

Fy det låter ju inte kul, men wow att du lyckats kämpa så pass med vikten efter ett sånt besked. Jättebra jobbat!!

Håller alla tummar jag kan för dig!
  • Azerp
    jamka skrev 2017-10-25 18:25:21 följande:

Tack att du frågar. Nej, Det gick inte bra, av mina två ägg blev inget befruktat så det blev ingen återföring. Vi betalade 37 tusen för detta försök så det känns snopet att det blev så här. Jag är redan 40 år gammal och har ahm 0,3 så det är inte så troligt att det blir bättre med försök nr.2. Just nu försöker jag acceptera tanken att min 10 åring aldrig får några syskon. Han bryr sig inte men jag hoppas fortfarande...

Tungt att få beskedet att det inte blivit befruktat, och även fast man inte kan sätta ett pris på hela den här karusellen vill man ju gärna få tillbaka något när man betalat oxå..

Hoppet är det sista som lämnar oss och är det till någon tröst är det väl alltid någon mening med allt, även i det tunga.. Hoppas för din skull såklart :)
    MollyB skrev 2017-10-25 19:37:18 följande:

Tack :) jag hoppas att allt ska gå som det ska, så många delsteg i denna process.. Vad skönt att det gick smidigt! Man vänjer sig snabbt och sedan känns det nästan konstigt att man inte ska ta dem! :)

Ja man vill ju så gärna att det äntligen ska gå vägen :) Kan tänka mig det, haha ja man blir väl van fort. Har ni barn sen innan?
  • Mariana79
    Emsoff skrev 2017-10-25 18:14:52 följande:

Men hallå! Minus 12 kg! Stort grattis till det <3 Du vet, varje kilo ökar chansen. Hejar på er!

Tack snälla du <3 Ja nu är det bara att be till högre makter :)
  • Mariana79
    Azerp skrev 2017-10-25 20:19:20 följande:

Fy det låter ju inte kul, men wow att du lyckats kämpa så pass med vikten efter ett sånt besked. Jättebra jobbat!!

Håller alla tummar jag kan för dig!

Tack snälla du! Jag Hejjar på dig också och önskar dig all lycka!
  • MollyB
    Ellencassandra skrev 2017-10-25 19:49:39 följande:

Hm nä jag vet faktiskt inte vem det blir..

tack :)

Lycka till å hoppas att embryot klarar upptiningen :) hade du många i frysen?

Det hoppas jag med :) vi har tre i frysen. Fick ni några till frysen också eller det kanske är för tidigt att veta?
  • MollyB
    Azerp skrev 2017-10-25 20:27:14 följande:

Ja man vill ju så gärna att det äntligen ska gå vägen :) Kan tänka mig det, haha ja man blir väl van fort. Har ni barn sen innan?

Ja men verkligen! :) Vi har inga barn sedan innan, detta är vårt första försök :) Har ni barn sedan innan?
  • Milla8101
    waldesten16 skrev 2017-10-25 17:01:59 följande:

Beklagar att det inte gick vägen. Förstår din besvikelse

Ja det har ju varit ett par stycken nu :(

Tack!
  • Ellencassandra
    MollyB skrev 2017-10-25 22:25:52 följande:
    Det hoppas jag med :) vi har tre i frysen. Fick ni några till frysen också eller det kanske är för tidigt att veta?
    Åh va härligt :) är det blastocyster?
    Nä vet ingenting just nu.. är bara livrädd att jag ska få samtal idag om att inget blev bra :/
  • Milla8101

Hej

Är det nån som får väldigt ont på sidan av magen efter misslyckade försök alltså när mensen kommer igång! Har det nästan varje gång. Febrig, svettas o skit ont.

• Azerp
    MollyB skrev 2017-10-25 22:28:52 följande:

Ja men verkligen! :) Vi har inga barn sedan innan, detta är vårt första försök :) Har ni barn sedan innan?

Lika för oss :)
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017