• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • MollyB
    Tesora skrev 2017-10-22 22:51:29 följande:

Äntligen kom mensen tillbaka så imorgon ska jag börja äta letrezol har tid för att kolla hur allt ser ut den 31 och förhoppningsvis kan dom sen sätta in mitt fet :)

Vad härligt att mensen äntligen kom! Jag fick min i förra veckan och äter femanset nu. Har tid den 30/10 för att mäta slemhinnan! Hoppas att de växer på bra nu!
  • MollyB
    waldesten16 skrev 2017-10-23 06:04:54 följande:

Idag är det min officiella testdag och som det har visat hela tiden så är det negativt på testet och mensen som kom har börjat avta. Ska ringa kliniken idag och meddela svaret. Nu blir det väntan till nästa cykel så vi kan sätta in fet. Ska fråga om trombyl idag med.

Vad tråkigt att höra, så ledsen för er skull. Vi är sådana kämpar här inne! Jag ska med göra fet snart, inte gjort det tidigare så många tankar. Får man fråga vad trombyl är bra för eller stödjer? Många lycka till nästa cykel!
  • ivfbebis
    Milla8101 skrev 2017-10-22 19:54:24 följande:

Klart det kommer går bra, nålen är ganska tunn oxå!

Lycka till, när kör ni igång?

Jag gör långa protokollet så just nu kör jag nässpray. Förhoppningsvis så börjar jag med elonva den 6/11.
  • MollyB
    Cindy22 skrev 2017-10-23 07:55:12 följande:

Det sket sej även denna gång. 3 av 3 misslyckade försök bara i år. Fyfan.

Mensen kom idag, 3 dagar försent... En jäkla dag före testdag!! Blä.

Det gör så fruktansvärt ont att misslyckas återigen.

Och det här var vårat sista försök.

Lycka till alla ni andra

Så tråkigt att höra, förstår att det känns väldigt tungt. Väldigt ledsen för er skull :(
  • Ellencassandra

Måste få gnälla av mig lite.. imorgon ska ju vi göra ägguttaget. Har sagt till min kille FLERA gånger att förmodligen blir det ägguttag denna vecka så boka inte in något möte (han jobbar som säljare) så har han såklart gjort det å självklart imorgon då ägguttaget ska ske. Kl 7.00 är hans möte å han kan absolut inte boka om för han har kämpat länge till att få till det här mötet. Vi ska vara på kliniken 08.30 å 09.00 står det att operationen ska ske. Hans möte kommer ta typ 45-60 min. Så han har 30 min att åka till kliniken å göra sitt spermaprov. Så nu är jag så sjukt nervös att han ska bli försenad å dom typ ska ställa in för att han inte lämnar i tid :( han är rätt lugn å säger att han kommer hinna men blir så irriterad. Orkar liksom inte oroa mig för Ännu en grej.. behövde bara skriva av mig..

• ivfbebis
    Ellencassandra skrev 2017-10-23 09:29:36 följande:

Måste få gnälla av mig lite.. imorgon ska ju vi göra ägguttaget. Har sagt till min kille FLERA gånger att förmodligen blir det ägguttag denna vecka så boka inte in något möte (han jobbar som säljare) så har han såklart gjort det å självklart imorgon då ägguttaget ska ske. Kl 7.00 är hans möte å han kan absolut inte boka om för han har kämpat länge till att få till det här mötet. Vi ska vara på kliniken 08.30 å 09.00 står det att operationen ska ske. Hans möte kommer ta typ 45-60 min. Så han har 30 min att åka till kliniken å göra sitt spermaprov. Så nu är jag så sjukt nervös att han ska bli försenad å dom typ ska ställa in för att han inte lämnar i tid :( han är rätt lugn å säger att han kommer hinna men blir så irriterad. Orkar liksom inte oroa mig för Ännu en grej.. behövde bara skriva av mig..

Förstår känslan. Sitter lite i samma sits med min man. Han har möten och mycket ansvar på sitt jobb så det är svårt att få ihop ibland. Kan han inte göra provet hemma och du tar med det? Kolla med kliniken! Hoppas det löser sig! Kram
  • Ellencassandra
    ivfbebis skrev 2017-10-23 09:52:34 följande:
    Förstår känslan. Sitter lite i samma sits med min man. Han har möten och mycket ansvar på sitt jobb så det är svårt att få ihop ibland. Kan han inte göra provet hemma och du tar med det? Kolla med kliniken! Hoppas det löser sig! Kram
    Har tänkt på det också men han måste ju typ åka hemifrån halv sju å då måste han göra spermaprovet innan å så måste jag lämna det inom en timme. Alltså typ halv åtta men då tror jag inte ens kliniken är öppen?
    Jag hoppas att det ska gå bra ändå såklart.. att han kan göra spermaprovet mellan 08.30 å 09.00 :/
  • ivfbebis
    Ellencassandra skrev 2017-10-23 09:59:11 följande:

Har tänkt på det också men han måste ju typ åka hemifrån halv sju å då måste han göra spermaprovet innan å så måste jag lämna det inom en timme. Alltså typ halv åtta men då tror jag inte ens kliniken är öppen?

Jag hoppas att det ska gå bra ändå såklart.. att han kan göra spermaprovet mellan 08.30 å 09.00 :/

Håller tummarna hårt att det löser sig!!

Kolla när kliniken öppnar. Min klinik öppnar 7 för att kunna lämna prover.
  • Ellencassandra
    ivfbebis skrev 2017-10-23 10:10:22 följande:
    Håller tummarna hårt att det löser sig!!

Kolla när kliniken öppnar. Min klinik öppnar 7 för att kunna lämna prover.
    Jag har ringt dom nu å väntar på att de ska ringa upp! Vet ju att de gärna vill ha id kontroll å så när man lämnar men om jag kanske kan ha med hans leg å han dyker ju ändå upp sen! Hoppas det går å lösa!
    Tack för tips :)
  • Ellencassandra

När ni fått en tid för äggplock, har de alltid stämt då att det blir exakt den tiden? Haha förlåt men är så nervös över det jag skrev om tidigare å tänker att det kanske finns liiite mer tid till spermaprovet :P

Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017