• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • Ellencassandra

Fick tag på kliniken nu å de lugnade mig med att min kille kan lämna spermaprovet när han kommer dit innan äggplock eller efteråt till och med. Så nu är jag lugn! Puh! Räcker väl att man ska oroa sig för själva äggplocket ;)

• waldesten16
    Cindy22 skrev 2017-10-23 07:55:12 följande:

Det sket sej även denna gång. 3 av 3 misslyckade försök bara i år. Fyfan.

Mensen kom idag, 3 dagar försent... En jäkla dag före testdag!! Blä.

Det gör så fruktansvärt ont att misslyckas återigen.

Och det här var vårat sista försök.

Lycka till alla ni andra

beklagar, måste kännas tungt. Känner med dig, stor kram
  • Milja
    Ellencassandra skrev 2017-10-23 11:13:00 följande:

Fick tag på kliniken nu å de lugnade mig med att min kille kan lämna spermaprovet när han kommer dit innan äggplock eller efteråt till och med. Så nu är jag lugn! Puh! Räcker väl att man ska oroa sig för själva äggplocket ;)

Min man fick inte lämna provet före äggplocket eftersom de först ville se att de fick ut några ägg, att inte blåsorna var tomma. Det hade varit onödigt att lämna om de inte fick ut något från mig. Så han var med hela plocket och även tills jag låg i vilorummet och sen hämtade de honom. Så tror inte du behöver vara orolig för det!
  • Ellencassandra
    Milja skrev 2017-10-23 11:45:38 följande:
    Min man fick inte lämna provet före äggplocket eftersom de först ville se att de fick ut några ägg, att inte blåsorna var tomma. Det hade varit onödigt att lämna om de inte fick ut något från mig. Så han var med hela plocket och även tills jag låg i vilorummet och sen hämtade de honom. Så tror inte du behöver vara orolig för det!
    Ja det låter ju vettigt faktiskt! Jag blev ju så förvånad när läkaren sa att det inte blir så många ägg förmodligen denna gång då jag har lägre amh värde för min ålder. Hade ju ingen som helst aning om det. Så nästa gång får jag väl en högre dos. Så är väl bra som du säger att vänta med spermaprovet tills man fått ut nåt ägg!
  • jamka
    Ellencassandra skrev 2017-10-23 10:43:05 följande:

När ni fått en tid för äggplock, har de alltid stämt då att det blir exakt den tiden? Haha förlåt men är så nervös över det jag skrev om tidigare å tänker att det kanske finns liiite mer tid till spermaprovet :P

Mitt äggplock skedde vid 11.00 och det stod 8.30, stressa inte, han hinner att lämna under dagen.
  • Ellencassandra
    jamka skrev 2017-10-23 12:33:34 följande:
    Mitt äggplock skedde vid 11.00 och det stod 8.30, stressa inte, han hinner att lämna under dagen.
    Tack! :)
  • frikenfröken

Hej tjejer! Var inne för en stund sen för att gå på UL för att klargöra om jag fick sätta in idag. Tyvärr har jag vätska i buken och de ville inte chansa med att sätta in ett ägg om jag skulle bli sjuk. Så nu blir de andra gången vi får vänta... Första pga dålig stimulering och nu överstimulering...

Är så glad för er alla som kommer vidare och får sätta in o ruva o allt men de känns som att vi blir omkörd hela tiden.

Vet i alla fall att jag har 1 som är 5-dagars och sen imorgon kommer vi få besked om mina 2st 6-dagars går till frys eller hur de blir.

• ivfbebis
    Ellencassandra skrev 2017-10-23 11:13:00 följande:

Vad skönt!
  • Tesora
    MollyB skrev 2017-10-23 08:12:26 följande:

Vad härligt att mensen äntligen kom! Jag fick min i förra veckan och äter femanset nu. Har tid den 30/10 för att mäta slemhinnan! Hoppas att de växer på bra nu!

Åh spännande håller vi tummarna på att det växer på bra nu :)
  • Milja
    frikenfröken skrev 2017-10-23 14:49:54 följande:

Hej tjejer! Var inne för en stund sen för att gå på UL för att klargöra om jag fick sätta in idag. Tyvärr har jag vätska i buken och de ville inte chansa med att sätta in ett ägg om jag skulle bli sjuk. Så nu blir de andra gången vi får vänta... Första pga dålig stimulering och nu överstimulering...

Är så glad för er alla som kommer vidare och får sätta in o ruva o allt men de känns som att vi blir omkörd hela tiden.

Vet i alla fall att jag har 1 som är 5-dagars och sen imorgon kommer vi få besked om mina 2st 6-dagars går till frys eller hur de blir.

Nej vad tråkigt! Förstår att det känns surt! Men ni har i alla fall ett så förhoppningsvis får du snart det tillbaka! Får du sätta in det redan nästa cykel? Hålller tummarna för att de två klarar sig till frysen!
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017