• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • Milla8101

Ni som har haft ömma bröst under ruvningen, avtog det och det ändå blev pluss? Mina slutade att ömma nu idag på RD11, man blir ju så nojjig???? Mensen har tidigare kommit på RD10 så den dagen är passerad iaf????

• Tuttifrutti17

Hey.orange skrev 2017-10-22 12:09:54

]Ja det har jag, vi försökte 1,5 år med vår första och vi har ingen orsak till varför vi inte lyckats på egen hand. Vi har båda bra värden, och vi har verkligen försökt när ÄL har infunnit sig men ändå blev det inget då. Inte nu heller och vi har haft oskyddat sen sommaren -16. Så då har jag sett och läst att det kan vara något med antikropparna. Men det är inget jag vet med säkerhet att det kan vara vår anledning.[/quote]

Ah okej.. blir det ivf för er då eller hur går det?

• Emsoff
    Areeya skrev 2017-10-23 08:12:22 följande:
    Vad bra att du har fått hjälp och full kontroll den här gången. Hoppas verkligen att det går bra hela vägen för er.

Jag har åkt utomlands och gjorde test för APC-resistent och det var negativt. Men orolig är jag fortfarande eftersom mina gravsymptom har blivit mindre mindre.
    Ja, hjälpen är ju utanför själva behandlingen. Gör den vid sidan av. Har ett barn sen innan på naturlig väg. Så mina missfall beror nog mycket på ålder skulle jag tro. Men har ofta haft kraftig övervikt. Har gått ner 15 kg inför denna ivf. Hoppas att det påverkar lite.
  • Areeya
    Emsoff skrev 2017-10-23 19:30:04 följande:

Ja, hjälpen är ju utanför själva behandlingen. Gör den vid sidan av. Har ett barn sen innan på naturlig väg. Så mina missfall beror nog mycket på ålder skulle jag tro. Men har ofta haft kraftig övervikt. Har gått ner 15 kg inför denna ivf. Hoppas att det påverkar lite.

Håller tummarna för oss alla här!
  • Nube
    Milla8101 skrev 2017-10-23 19:17:38 följande:

Ni som har haft ömma bröst under ruvningen, avtog det och det ändå blev pluss? Mina slutade att ömma nu idag på RD11, man blir ju så nojjig???? Mensen har tidigare kommit på RD10 så den dagen är passerad iaf????

Jag fick ömma bröst först på rd 16 och sedan dess hade det bara blivit värre.. vissa dagar känns helt ok dock. När ska du testa? Håller tummarna :)
  • Milla8101
    Nube skrev 2017-10-23 20:28:28 följande:

Jag fick ömma bröst först på rd 16 och sedan dess hade det bara blivit värre.. vissa dagar känns helt ok dock. När ska du testa? Håller tummarna :)

Har TD på onsdag men kanske tjuvtestar imorgon, ska se vad mannen tycker.

Tack!
  • Hey.orange
    Tuttifrutti17 skrev 2017-10-23 19:27:00 följande:

Hey.orange skrev 2017-10-22 12:09:54

]Ja det har jag, vi försökte 1,5 år med vår första och vi har ingen orsak till varför vi inte lyckats på egen hand. Vi har båda bra värden, och vi har verkligen försökt när ÄL har infunnit sig men ändå blev det inget då. Inte nu heller och vi har haft oskyddat sen sommaren -16. Så då har jag sett och läst att det kan vara något med antikropparna. Men det är inget jag vet med säkerhet att det kan vara vår anledning.

Ah okej.. blir det ivf för er då eller hur går det?[/quote]Ja precis :) vi ska göra FET nu för första gången :) första gången vi gjorde ivf lyckades vi på första försöket med ET.
    UL på fre och sen insättning någon vecka senare. Ska bli så spännande!
    Hur går det för er?
  • frikenfröken
    Milja skrev 2017-10-23 18:26:33 följande:

Nej vad tråkigt! Förstår att det känns surt! Men ni har i alla fall ett så förhoppningsvis får du snart det tillbaka! Får du sätta in det redan nästa cykel? Hålller tummarna för att de två klarar sig till frysen!

Ja de känns väldigt bra, och imorgon kommer samtalet om hur de gått för de andra små äggen. Inte riktigt men de ska ju komma en blödning efter stimulering och sen blir de efter den blödningen så hamnar nog någonstans i december. Tack :)
  • Mariana79

Nu börjar nedräkningen för sprutstart.. mensen bör dyka upp vilken dag som helst denna veckan. Jag kommer inte ihåg alls hur många dagar det blev att spruta på förra gången vi gjorde IVF.. är lite orolig för att sprutorna inte räcker som jag har hemma, har bara menopur till 9 sprutdagar.. Jag vet att det är inviduellt - men hur många dagar sprutade ni? Kram på er <3

Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017