• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • Mariana79
    frikenfröken skrev 2017-10-23 14:49:54 följande:

Hej tjejer! Var inne för en stund sen för att gå på UL för att klargöra om jag fick sätta in idag. Tyvärr har jag vätska i buken och de ville inte chansa med att sätta in ett ägg om jag skulle bli sjuk. Så nu blir de andra gången vi får vänta... Första pga dålig stimulering och nu överstimulering...

Är så glad för er alla som kommer vidare och får sätta in o ruva o allt men de känns som att vi blir omkörd hela tiden.

Vet i alla fall att jag har 1 som är 5-dagars och sen imorgon kommer vi få besked om mina 2st 6-dagars går till frys eller hur de blir.

Vad tråkigt :( men huvudsaken är ju att du ska må bra <3 lycka till!
  • Milja

Tjuvtestade idag rd 11 men negativt... ville på något sätt vara förberedd om jag skulle börja blöda och så åker min man på jobbresa och är inte hemma på TD. Hoppas ännu på att det skulle kunna bli positivt till fredag som är TD men känns som hoppet sjönk ytterligare.

• waldesten16
    Milja skrev 2017-10-24 06:49:11 följande:

Tjuvtestade idag rd 11 men negativt... ville på något sätt vara förberedd om jag skulle börja blöda och så åker min man på jobbresa och är inte hemma på TD. Hoppas ännu på att det skulle kunna bli positivt till fredag som är TD men känns som hoppet sjönk ytterligare.

förstår din känsla. Men tycker du ska försöka hålla modet uppe tills din testdag eller om mensen kommer. Håller tummarna för dig !
  • Ellencassandra

Hej allesammans. Nu är jag på kliniken å väntar på mitt allra första äggplock. Känner mig rätt lugn just nu.. men det kommer väl snart - nervositeten. Får se hur det går!

• Milja
    Ellencassandra skrev 2017-10-24 08:16:17 följande:

Hej allesammans. Nu är jag på kliniken å väntar på mitt allra första äggplock. Känner mig rätt lugn just nu.. men det kommer väl snart - nervositeten. Får se hur det går!

Lycka till massor idag! Det kommer gå bra!
  • frikenfröken
    Ellencassandra skrev 2017-10-24 08:16:17 följande:

Lycka till! Håller tummarna för att de blir bra med ägg! Kommer gå jättebra :)
  • frikenfröken
    Mariana79 skrev 2017-10-24 06:47:22 följande:

Vad tråkigt :( men huvudsaken är ju att du ska må bra <3 lycka till!

Ja de var väldigt tråkigt. Men precis, du har rätt. Ska ju må bra, kommer ju garanterat bli en bättre upplevelse när jag inte har någon överstimulering :)
  • Ellencassandra
    Milja skrev 2017-10-24 08:23:39 följande:
    Lycka till massor idag! Det kommer gå bra!
    Tack! :)
  • Ellencassandra
    frikenfröken skrev 2017-10-24 08:31:07 följande:
    Lycka till! Håller tummarna för att de blir bra med ägg! Kommer gå jättebra :)
    Tack! Hoppas det! :)
  • Västerås
    Tyvärr började jag blöda igår  och nu vet jag inte längre....kan skymta ett streck men det är så svagt så man måste anstränga sig....helt tom inuti
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017