• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • Hey.orange

ÄLspruta som gäller här idag, sen ÅF 3/11! Så spännande!
    Kul att följa hur det går för er andra :)

• Hey.orange

Och tråkigt att läsa att det inte lyckats för vissa. Jag kan inte annat än att ge er en stor kram, pusha er att fortsätta kämpa och finnas här för er!

• MollyB
    waldesten16 skrev 2017-10-27 11:49:48 följande:

Jag tror generellt på alternativ medicin så jag kommer boosta mig själv med massa vitaminer under hela processen.

Jag har precis haft en blödning efter ett misslyckat försök med färsk återföring. Så nu väntar jag på att nästa mens ska komma. Kommer ha återföring i stimulerad cykel. Kommer även äta tabletter för att framkalla mensen. Jag vill bara att det ska vara dags nu, har lite svårt med väntan. den tär så mycket på psyket.

Vart är du i allt detta?

Jag känner likadant med alternativ medicin, tror det är ett bra komplement. Funderar på att testa akupunktur men inte tagit steget. Har du provat?

Vad tråkigt att höra att ni haft ett misslyckat försök. Hoppas att det kommer gå bra nu i det stimulerade försöket! Jag håller verkligen med om att det tar mycket på psyket. Evig väntan och jobbiga tankar. Samtidigt som jag är väldigt glad att man får hjälp.

Vi är inne på vårt första försök och har gjort äggplock med 3 i frysen, blir FET direkt på grund av risk för överstimulering. Nu äter jag tabletter för att bygga upp slemhinnan, ska på vul på måndag och se när det blir insättning. Hoppas att allt går vägen. Vart går ni?
  • MollyB
    Hey.orange skrev 2017-10-27 15:52:27 följande:

ÄLspruta som gäller här idag, sen ÅF 3/11! Så spännande!

Kul att följa hur det går för er andra :)

Vad härligt!! Lycka till! Håller tummarna :)
  • Hey.orange
    MollyB skrev 2017-10-27 19:54:30 följande:
    Vad härligt!! Lycka till! Håller tummarna :)
    Tack!
  • Bli3ifamiljen

Mensen kom i morse. Dessutom fick jag en positiv överraskning idag hos läkaren. Jag får börja med nästa ivf dvs sprutor i morgon så just nu är jag glad att mensen var sen. Jag var helt säker på att jag först skulle få börja nästa period.

• Bli3ifamiljen
    Västerås skrev 2017-10-27 09:44:31 följande:

Blir kvar hos er kör igen ...

Började blöda på dag 39

Usch, så tråkigt att höra.
  • Mariana79
    Bli3ifamiljen skrev 2017-10-27 22:19:32 följande:

Mensen kom i morse. Dessutom fick jag en positiv överraskning idag hos läkaren. Jag får börja med nästa ivf dvs sprutor i morgon så just nu är jag glad att mensen var sen. Jag var helt säker på att jag först skulle få börja nästa period.

Härligt! Lycka till Nu! Då ligger vi ganska nära i tid, jag tar min tredje spruta ikväll. :)
  • waldesten16
    MollyB skrev 2017-10-27 19:53:00 följande:

Jag känner likadant med alternativ medicin, tror det är ett bra komplement. Funderar på att testa akupunktur men inte tagit steget. Har du provat?

Vad tråkigt att höra att ni haft ett misslyckat försök. Hoppas att det kommer gå bra nu i det stimulerade försöket! Jag håller verkligen med om att det tar mycket på psyket. Evig väntan och jobbiga tankar. Samtidigt som jag är väldigt glad att man får hjälp.

Vi är inne på vårt första försök och har gjort äggplock med 3 i frysen, blir FET direkt på grund av risk för överstimulering. Nu äter jag tabletter för att bygga upp slemhinnan, ska på vul på måndag och se när det blir insättning. Hoppas att allt går vägen. Vart går ni?

Vi går på rmc i Linköping, vart går ni ?

Hoppas det går vägen på första försöket för er.

Vad äter du för tabletter för att bygga upp slemhinnan. Min läkare har inte sagt något om det.

Jag har läst om akupunktur och det finns en klinik i Jönköping som tydligen ska vara lite kända för att hjälpa till vid ivf. Om det inte går vägen denna gången ska jag nog boka tid där. Man går 10 g tror jag 2-3 gånger i veckan så det gäller att synka med jobbet. Jag hoppas dock så innerligt att denna gången blir det lyckat.
  • Ellencassandra

Nu är man på ruvardag 2! :) usch lutinus är inge kul.. blöder lite av den ibland å det sticker hugger till i höger sida. Tror det är äggstockarna men vet inte.. känner mig rätt lugn just nu men blir väl värre ju närmare man kommer..

Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017