• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • Emsoff
    BettyBoop81 skrev 2017-10-26 21:36:25 följande:

hej!

Hoppar in här i tråden..den verkar ju fortfarande vara aktiv :)

har precis börjat spraya (idag faktiskt) med Synarel. Lite blandade känslor/upplevelse..morgon puffarna fick sådär..kändes som hälften rann ut :P

Liite bättre nu ikväll..kände dock av lite smak i halsen men men tror på det gamla ordspråket..övning ger färdighet :D

var gör ni er IVF behandling?

Vi gör vår PGD behandling på Karolinska.

Hur kom det sig att ni får göra PGD?
  • waldesten16
    Bli3ifamiljen skrev 2017-10-26 20:35:28 följande:
    Förut var min mens som en klocka på 33-34 dagar fram tills för ca ett år sen. Ja jag misstänker också att det är hormoner som ställer till det. Jag ska till läkaren i morgon så jag får väll passa på att fråga.

Gör det, är så tråkigt att behöva vänta. Än så länge är jag sådan att jag vill köra igång direkt och vill inte vänta alls. Hoppas de kan ge bra svar och har en lösning så den kommer igång

• waldesten16

Undrar om det är någon här som har tar D-vitamin för att öka chanserna att lyckas under ivf? Dagliga intaget av D-vitamin som t.ex. apoteket rekommenderar är ca600 -800 IE mikrogram för en vuxen. Men har läst på flera ställen samt fått rekommendation av en hompot att vi behöver mycket mer ca 2000 - 4000 IE.
    Någon som äter extra kosttillskott med D-vitamin?

• Areeya
    waldesten16 skrev 2017-10-27 06:48:53 följande:

Undrar om det är någon här som har tar D-vitamin för att öka chanserna att lyckas under ivf? Dagliga intaget av D-vitamin som t.ex. apoteket rekommenderar är ca600 -800 IE mikrogram för en vuxen. Men har läst på flera ställen samt fått rekommendation av en hompot att vi behöver mycket mer ca 2000 - 4000 IE.

Jag tar D-vitamin 800 IE enligt läkarens ordination. Jag har haft det i ett par år nu eftersom jag kommer från ett varmt land och har fått d-vitaminbrist efter många år i Sverige.

Har läst också att det kan öka chansen att bli gravid. Jag tog också folsyra och E-vitamin innan jag gjorde ivf. Nu är jag i vecka 7 (6+3) och jag tar inte länge E-vitamin.
    MF 8/2015 v.10, MA 8/2016 v.10, Ofostrig grav 12/2016 v.7
  • MollyB

Jag äter D-vitamin 2000 IE per dag. Fått det rekommenderat (samt att jag har pcos). Har du börjat?
  • Ellencassandra
    MollyB skrev 2017-10-27 08:56:49 följande:
    Jag äter D-vitamin 2000 IE per dag. Fått det rekommenderat (samt att jag har pcos). Har du börjat?
    Kan man köpa det receptfritt elleer är det receptbelagd? Jag äter såna här multivitamin mineraler 2 tabletter om dan..
  • waldesten16
    MollyB skrev 2017-10-27 08:56:49 följande:
    Jag har börjat öka min dos sedan en tid tillbaka, så jag landar runt 3000 IE per dag nu. Men tycker det är konstigt att min klinik inte har nämnt något om detta utan fått till mig det på annat håll. Jag hoppas det kommer ge resultat.
  • waldesten16
    Ellencassandra skrev 2017-10-27 09:12:05 följande:
    Kan man köpa det receptfritt elleer är det receptbelagd? Jag äter såna här multivitamin mineraler 2 tabletter om dan..
    Receptfritt men du behöver öka den dosen som står angivet på burken. tar du enligt instruktioner på burken kan jag gissa att du landar runt 600 IE. Har din klinik sagt något om D-vitamin?
  • Mariana79

Jag äter 5000 ie D-vitamin. Den styrkan har jag ätit typ 6 månader tror Jag, innan har jag ätit det i flera år fast lägre dos. Jag tar även omega 3, magnesium och folsyra. Förra ivfen åt jag e-vitamin och Q10, det gör jag inte denna gång.
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017