• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • MollyB
    waldesten16 skrev 2017-10-28 09:05:39 följande:

Vi går på rmc i Linköping, vart går ni ?

Hoppas det går vägen på första försöket för er.

Vad äter du för tabletter för att bygga upp slemhinnan. Min läkare har inte sagt något om det.

Jag har läst om akupunktur och det finns en klinik i Jönköping som tydligen ska vara lite kända för att hjälpa till vid ivf. Om det inte går vägen denna gången ska jag nog boka tid där. Man går 10 g tror jag 2-3 gånger i veckan så det gäller att synka med jobbet. Jag hoppas dock så innerligt att denna gången blir det lyckat.

Vi går på Stockholm IVF. Jag äter Femanest för att bygga upp slemhinnan, har ingen egen cykel så det är därför. Men du skulle med göra stimulerad fet?

Har också tittat på en akupunkturklinik som hjälp till mycket vid ivf, att man går ganska många gånger verkar vanligt. Hoppas såklart att det ska gå denna gång! Håller tummarna för oss!
  • BettyBoop81
    Emsoff skrev 2017-10-27 06:23:19 följande:
    Hur kom det sig att ni får göra PGD?
    Min sambo har en ovanlig men ärftlig sjukdom som gör att vi uppfyller kriterierna för PGD. har dock tagit sin tid att få klartecken..vi började för 1½ år sedan med ansökan och prover o analyser och möten osv.
  • BettyBoop81
    FlatEric skrev 2017-10-26 22:17:04 följande:
    Jag sprejar också med Synarel och är nu inne på dag 8. Var också orolig i början när det kändes som om så mycket rann ut, men nu har jag börjat få en del biverkningar, så antar att det fungerar som det ska :) Rinner ofta ner i halsen för mig också och det smakar ju så vidrigt! Usch. Tänkte nästan kräkas en gång ????????

Nu väntat jag på att mensen ska köra igång och sen blir det sprutdags! Iiiik.
    Förstår precis vad du menar med smaken..går inte att beskriva :/
    Vilket försök är detta för er?

Känner mej oxså nervös inför sprutstarten!! var gör ni er behandling?
  • Ellencassandra

Fått reda bara idag att två vänner ska få barn :( blir så deppig. När ska det bli min tur? Är extra känslig nu också när jag tar lutinus märker jag.. sådär som man blir innan mens :/

• jamka
    Ellencassandra skrev 2017-10-28 18:02:25 följande:

Fått reda bara idag att två vänner ska få barn :( blir så deppig. När ska det bli min tur? Är extra känslig nu också när jag tar lutinus märker jag.. sådär som man blir innan mens :/

Under mina 10 år av icke lyckade försök att få syskon till min son har jag upplevt så mycket hopplöshet medan alla runt mig blev gravida och födde sina söta barn. Så jag förstår hur det känns för dig. Lycka till!
  • Västerås
    Ellencassandra skrev 2017-10-28 09:21:40 följande:

Nu är man på ruvardag 2! :) usch lutinus är inge kul.. blöder lite av den ibland å det sticker hugger till i höger sida. Tror det är äggstockarna men vet inte.. känner mig rätt lugn just nu men blir väl värre ju närmare man kommer..

jag vet hur det känns..mådde skitdåligt och fick svampinfektion och feber på kvällarna
  • ivfbebis
    BettyBoop81 skrev 2017-10-28 17:23:15 följande:

Förstår precis vad du menar med smaken..går inte att beskriva :/

Vilket försök är detta för er?

Känner mej oxså nervös inför sprutstarten!! var gör ni er behandling?

Luta inte huvudet bakåt efter du sprayat.. Jag gör inte det. Jag är inne på försök 2 nu med synarel.
  • Emsoff
    BettyBoop81 skrev 2017-10-28 17:20:10 följande:
    Min sambo har en ovanlig men ärftlig sjukdom som gör att vi uppfyller kriterierna för PGD. har dock tagit sin tid att få klartecken..vi började för 1½ år sedan med ansökan och prover o analyser och möten osv.
    Visste han om att han har den?
  • Ellencassandra
    jamka skrev 2017-10-28 19:52:31 följande:
    Under mina 10 år av icke lyckade försök att få syskon till min son har jag upplevt så mycket hopplöshet medan alla runt mig blev gravida och födde sina söta barn. Så jag förstår hur det känns för dig. Lycka till!
    Jaa det är verkligen hopplöst :(
    Tack! Det är bara å kämpa på.. fast idag känns verkligen allt skit. Rd 3.. visst borde ägget fästa nu i dagarna om allt går vägen? Satte in ett två dagars..
  • Ellencassandra
    Västerås skrev 2017-10-28 23:27:52 följande:
    jag vet hur det känns..mådde skitdåligt och fick svampinfektion och feber på kvällarna
    Ojdå! Att den påverkar så mycket! Jag trodde först att sprutorna skulle va jobbigast å så men det är fan lutinus!
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017