• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • MollyB
    soofa skrev 2017-10-31 23:10:20 följande:

Ja, det här var vårt första och det gick bra. Om du inte redan vet det så försök att ha en ganska full urinblåsa vid besöket. Min var inte tillräckligt full vilket gjorde ingreppet något svårare än det annars behövde vara.

Testdag för min del blir den 13 november.

Skönt att det gick bra. Min läkare sa det vid vårt senaste besök men alltid bra att få en påminnelse :) Håller tummarna för er den 13 november!
  • FruPäron
    Milla8101 skrev 2017-10-31 19:15:56 följande:

Hej alla

Har nu varit i kontakt med våran läkare. Dom tyckte att vi skulle köra en gång till fast med det långa protokollet, synarela först och sen både gonal -f o menopur.

Nån som har erfarenhet av både det långa o korta. Vilket har varit bäst?

På alla tidigare så har vi kört bara det korta.

Vi har inte bestämt något än men vi ger inte upp, har ju vart inne lite på ÄD oxå.

Förlåt! Satt och läste på mobilen och klickade galet så jag fick en inte gilla-markering på ditt inlägg här. Och nu får jag inte bort den! :( förlåt!!! Gillar visst ditt inlägg!

Så himla klumpigt!
  • ivfbebis

Hej alla

Har nu varit i kontakt med våran läkare. Dom tyckte att vi skulle köra en gång till fast med det långa protokollet, synarela först och sen både gonal -f o menopur.

Vi har inte bestämt något än men vi ger inte upp, har ju vart inne lite på ÄD oxå.

Hej

Jag kör långa protokollet för andra gången nu.

Första:

Synarela och Menopur

Andra:

Synarela

Elonva och Menopur

Jag börjar med sprutorna på fredag.

Dom får lite bättre koll på äggen har jag förstått det som när man kör långa protokollet.

Kram!
  • ivfbebis

På fredag kör vi igång med sprutor! Ultraljud nästa fredag. Hoppas det går bättre denna gång :)

• Mariana79

Första ultrat idag efter ha sprutat i 6 dagar, hade en salig blandning på äggblåsorna allt mellan 5 mm - 12 mm.. de under 6mm skulle man visst inte räkna med. Vet inte antal äggblåsor alls, fick inte veta det. Jag hade dock fått en stor vattencysta på vänster äggstock typ på 30mm. Gyn sa att det inte var ngn fara, men man blir ju nervös. Fick inte så förra gången. Hur som helst så ringde precis kliniken och meddelade att jag skulle fortsätta ta mina sprutor som innan ikväll och sedan få ett besked på fortsättning i morgon efter de fått svar på blodprovet..

• Mariana79
    ivfbebis skrev 2017-11-01 09:20:59 följande:

På fredag kör vi igång med sprutor! Ultraljud nästa fredag. Hoppas det går bättre denna gång :)

Lycka till!!
  • Mariana79

Hej alla

Lycka till nu!
  • Västerås
    Mariana79 skrev 2017-11-01 14:30:36 följande:

Lycka till nu!

Jag har gjort båda och tyckte bättre om det korta

Nu får jag tillbaka embryo i naturlig cykel 5e försöket
  • Västerås

Jag fick en redig smäll psykiskt denna omgången och känner panikångest inför två veckors väntan ..

Har bokat in akupunktur 2gr i veckan för att dra ner stressen

Hur klarar ni det?

• waldesten16
    Västerås skrev 2017-11-01 14:53:22 följande:

Jag fick en redig smäll psykiskt denna omgången och känner panikångest inför två veckors väntan ..

Har bokat in akupunktur 2gr i veckan för att dra ner stressen

Hur klarar ni det?

Låter klokt av dig. Borde också göra något sådant inför min kommande återföring.
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017