• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • Bella7

Hej jag och min sambo ska göra första försöket i slutet av november.

Hur gick det för dig?

• Bella7

Längtar så mycket men sprutorna hade jag gärna hoppat över

• soofa

Hej! Jag har varit med ingen här gruppen några månader nu men inte varit aktiv de senaste två på grund av att vi har stått stilla i vår IVF-process. I dag åker vi dock till Göteborg för FET kl. 14:30. <3

• hanna8911
    Bella7 skrev 2017-10-31 09:28:52 följande:

Längtar så mycket men sprutorna hade jag gärna hoppat över

Välkommen hit! Hur kommer det sig att ni ska göra ivf? Sprutorna är inte lika jobbiga som det låter, när man väl har tagit första så går det bra! Lycka till!
  • Bella7
    hanna8911 skrev 2017-10-31 10:11:19 följande:

Välkommen hit! Hur kommer det sig att ni ska göra ivf? Sprutorna är inte lika jobbiga som det låter, när man väl har tagit första så går det bra! Lycka till!

Vi har haft oskyddat i 5år och försökt i ca3 år. Jag har stopp i min äggledare så detta är som det ser ut ända chansen. Glad att dem hittade felet ????
  • Trött79

Hoppas att ni lyckas. ????

Vi har ett försök kvar och har kört kortvarianten. Fick bemfola å nå mer. Får se imorgon om det blev ägg att plocka.

• Bella7
    Trött79 skrev 2017-10-31 12:34:26 följande:

Hoppas att ni lyckas. ????

Vi har ett försök kvar och har kört kortvarianten. Fick bemfola å nå mer. Får se imorgon om det blev ägg att plocka.

Då får vi hålla tummarna för er
  • Milla8101

Hej alla

Har nu varit i kontakt med våran läkare. Dom tyckte att vi skulle köra en gång till fast med det långa protokollet, synarela först och sen både gonal -f o menopur.

Nån som har erfarenhet av både det långa o korta. Vilket har varit bäst?

På alla tidigare så har vi kört bara det korta.

Vi har inte bestämt något än men vi ger inte upp, har ju vart inne lite på ÄD oxå.

• MollyB
    soofa skrev 2017-10-31 10:09:42 följande:

Hej! Jag har varit med ingen här gruppen några månader nu men inte varit aktiv de senaste två på grund av att vi har stått stilla i vår IVF-process. I dag åker vi dock till Göteborg för FET kl. 14:30. <3

Hej! Vad härligt att ni fått starta igång igen. Gick det bra på besöket? Vi ska göra fet på fredag, spännande och nervöst. Är det ert första fet?
  • soofa

Ja, det här var vårt första och det gick bra. Om du inte redan vet det så försök att ha en ganska full urinblåsa vid besöket. Min var inte tillräckligt full vilket gjorde ingreppet något svårare än det annars behövde vara.

Testdag för min del blir den 13 november.

MollyB skrev 2017-10-31 22:01:30 följande:

Hej! Vad härligt att ni fått starta igång igen. Gick det bra på besöket? Vi ska göra fet på fredag, spännande och nervöst. Är det ert första fet?

Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017