• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • MollyB
    Ellencassandra skrev 2017-10-28 09:21:40 följande:

Nu är man på ruvardag 2! :) usch lutinus är inge kul.. blöder lite av den ibland å det sticker hugger till i höger sida. Tror det är äggstockarna men vet inte.. känner mig rätt lugn just nu men blir väl värre ju närmare man kommer..

Hur går det för dig? :)
  • Ellencassandra
    MollyB skrev 2017-10-30 07:39:09 följande:
    Hur går det för dig? :)
    Jorå.. rd 4 idag. Så ägget borde väl fästa nu i dagarna.. eftersom jag satte in ett tvådagars.. men känner att jag blir mer å mer orolig å nervös för varje dag som går :(
    Hur går det för dig??
  • MollyB
    Ellencassandra skrev 2017-10-30 08:04:36 följande:

Jorå.. rd 4 idag. Så ägget borde väl fästa nu i dagarna.. eftersom jag satte in ett tvådagars.. men känner att jag blir mer å mer orolig å nervös för varje dag som går :(

Hur går det för dig??

Förstår att det är väldigt svårt stt tänka på annat och inte vara orolig. Vet du vilken/vilka dagar ägget generellt fäster? Håller tummarna för att det vill fästa och stanna :) Var på kliniken idag och ska göra återföring på fredag! Känns jättebra men också nervöst för upptining, att det ska fästa och stanna. Så mycket tankar!
  • waldesten16
    MollyB skrev 2017-10-30 17:36:18 följande:

Förstår att det är väldigt svårt stt tänka på annat och inte vara orolig. Vet du vilken/vilka dagar ägget generellt fäster? Håller tummarna för att det vill fästa och stanna :) Var på kliniken idag och ska göra återföring på fredag! Känns jättebra men också nervöst för upptining, att det ska fästa och stanna. Så mycket tankar!

Åh vad roligt med återföring på fredag. Spännande!
  • jkl789

Hej!

Jag och min sambo ska snart starta vår första ivf, inväntar mens under nästa vecka för att kunna köra igång :) Tänkte höra vad ni har för erfarenhet kring vilken dag det oftast blir äggplock, och om det har ngn betydelse om man har korta eller långa protokollet? Vi har korta. Och om någon av er har hört kring chanserna att lyckas, om de är olika om man har manlig eller kvinnlig faktor?

• holmgren89

Hej alla

Jag och min sambo hade oskyddat och försökt i 5år. Men nu äntligen i november ska vi börja med sprutor och första försöket.. hade varit kul att han några som förstår vad man går igenom ??

• waldesten16
    jkl789 skrev 2017-10-30 20:01:49 följande:

Hej!

Jag och min sambo ska snart starta vår första ivf, inväntar mens under nästa vecka för att kunna köra igång :) Tänkte höra vad ni har för erfarenhet kring vilken dag det oftast blir äggplock, och om det har ngn betydelse om man har korta eller långa protokollet? Vi har korta. Och om någon av er har hört kring chanserna att lyckas, om de är olika om man har manlig eller kvinnlig faktor?

Hej!
    När det blir äggplock är så individuellt beroende på hur just du svarar på sprutorna och om man hittar en bra dos direkt. Jag har gjort två äggplock första gången hade jag Gonal F 225 E och sprutade med den i 10 dagar och sedan otrivelle sprutan dag 11 och äggplock dag 12. Andra omgången sprutade jag med Menopur i ca 17 dagar och sedan äggplock två dagar efter. Anledningen till att det blev så många dagar andra omgången var att de hade svårt att justera rätt dos till mig. jag hade för låg från början och då hände inget. Vilka mediciner ska du ta?

Tyvärr har jag ingen aning om chanserna beroende på manlig eller kvinnlig faktor.
  • waldesten16
    holmgren89 skrev 2017-10-30 20:07:51 följande:

Hej alla

Jag och min sambo hade oskyddat och försökt i 5år. Men nu äntligen i november ska vi börja med sprutor och första försöket.. hade varit kul att han några som förstår vad man går igenom ??

hej och välkommen hit!

Jag inväntar min mens nu med för att göra en FET i stimulerad cykel.
    Vilken klinik går ni hos? Vilka sprutor ska du ta?
  • MollyB
    waldesten16 skrev 2017-10-30 19:34:05 följande:

Åh vad roligt med återföring på fredag. Spännande!

Det känns väldigt spännande men också nervöst för att det ska gå bra! Hur går det för dig? Fått indikation på när det kan bli? :)
  • MollyB
    holmgren89 skrev 2017-10-30 20:07:51 följande:

Hej alla

Hej och välkommen! Vad skönt att äntligen få börja. Jag sprutade i 12 dagar och sedan suprefact inför plocket. Hur ska ni göra?
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017