jkl789 skrev 2017-10-30 20:01:49 följande:
Hej!
Jag och min sambo ska snart starta vår första ivf, inväntar mens under nästa vecka för att kunna köra igång :) Tänkte höra vad ni har för erfarenhet kring vilken dag det oftast blir äggplock, och om det har ngn betydelse om man har korta eller långa protokollet? Vi har korta. Och om någon av er har hört kring chanserna att lyckas, om de är olika om man har manlig eller kvinnlig faktor?
Hej!
När det blir äggplock är så individuellt beroende på hur just du svarar på sprutorna och om man hittar en bra dos direkt. Jag har gjort två äggplock första gången hade jag Gonal F 225 E och sprutade med den i 10 dagar och sedan otrivelle sprutan dag 11 och äggplock dag 12. Andra omgången sprutade jag med Menopur i ca 17 dagar och sedan äggplock två dagar efter. Anledningen till att det blev så många dagar andra omgången var att de hade svårt att justera rätt dos till mig. jag hade för låg från början och då hände inget. Vilka mediciner ska du ta?
Tyvärr har jag ingen aning om chanserna beroende på manlig eller kvinnlig faktor.