• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • Hey.orange
    MollyB skrev 2017-11-07 11:01:30 följande:

Ja precis! Var så lättad att upptiningen gick bra, varje moment är ju ett orosmoment! Vi går på Stockholm ivf, ni?

Vi satte in ett 2-dagars, har ett 2-dagars och ett 5-dagars kvar i frysen nu. Känner lite mer nu, sticker till ibland i området och ljumsken har lugnat ner sig lite. Då det är första gången har jag inget att jämföra med hur det ska kännas? :) borde fästa i dagarna nu, har du erfarenhet av det?

Okej, grattis :) förstår att det kan vara svårt att komma ihåg hur det var för två år sedan.

Jag med! Allt såg jättebra ut osv. Är så nervös! Men ändå så lyckligt lottad att vi har en liten tjej hemma <3

Ja vi går på Ivf Kliniken Stockholm, vid St Göran. Är det samma som ni går?

Vår dotter var ett två dagars :)

I fredags sa de till mig att vårt 5-6 dagars fäster 2-3 dagar efter insättning.

Ja då när vi ruvade för två år sen var jag hormonbehandlad och inte i mitt rätta element. Nu har insättning skett i naturlig cirkel. Men man glömmer så fort också... mycket som hänt på kort tid!

Ska nog tjuvtrsta någon dag tror jag. Har inte tålamod att vänta haha!
  • Azerp

Sitter och har suttit en halvtimme nu efter samtalet från äggplocket igår. Av 15 ägg var det 5 mogna, och bara ett som befruktades. Och de sätts in imorgon.

Jag är såklart besviken och kliniken sa att det här resultatet hade dom ju inte alls väntat sig :(

Snälla håll tummarna nu att detta 2-dagars är nog för att lyckas <3 Känner mig inte så värst hoppfull men vill såklart tänka positivt..

• Hey.orange
    Azerp skrev 2017-11-07 12:09:05 följande:

Sitter och har suttit en halvtimme nu efter samtalet från äggplocket igår. Av 15 ägg var det 5 mogna, och bara ett som befruktades. Och de sätts in imorgon.

Jag är såklart besviken och kliniken sa att det här resultatet hade dom ju inte alls väntat sig :(

Snälla håll tummarna nu att detta 2-dagars är nog för att lyckas <3 Känner mig inte så värst hoppfull men vill såklart tänka positivt..

Håller tummarna för dig! Hoppas verkligen att det är guldägget!
  • Mariana79

Nu har även jag fått mitt samtal.. 3 mogna av 16 alla 3 är befruktade via isci :)

Återföring i morgon eftermiddag. Nu hoppas vi oss blå på att detta ska gå hela vägen <3

Jag håller allt jag kan - detta ska gå bra nu! Istället för att tänka på hur det kan ha blivit så får vi nu lägga all vår energi och kärlek till återföringen i morgon <3 Vi fixar det här nu - kom igen <3

Kramar!!!
  • Ellencassandra

Åh va tråkigt! Vet hur drt känns.. jag är ung å trodde absolut att Jah skulle få ut flera ägg men fick bara 6 st å bara en klarade sig som jag ruvar på nu.. man e inte så hoppfull men som sagt man behöver bara ett <3 lycka till
  • segelvind

Jag håller mina tummar! Det behövs ett ägg och ni har ett ägg som ni får tillbaka imorgon <3 ETT guldägg
  • segelvind
    Mariana79 skrev 2017-11-07 12:15:42 följande:

Nu har även jag fått mitt samtal.. 3 mogna av 16 alla 3 är befruktade via isci :)

Återföring i morgon eftermiddag. Nu hoppas vi oss blå på att detta ska gå hela vägen <3

Jag håller allt jag kan - detta ska gå bra nu! Istället för att tänka på hur det kan ha blivit så får vi nu lägga all vår energi och kärlek till återföringen i morgon <3 Vi fixar det här nu - kom igen <3

Kramar!!!

Hoppas hoppas hoppas för er skull! Vad spännande i imorgon Då jag själv inte får tillbaka något känns det extra spännande att följa er som äggplockades samma dag som jag
  • segelvind
    MollyB skrev 2017-11-07 11:01:30 följande:

Ja precis! Var så lättad att upptiningen gick bra, varje moment är ju ett orosmoment! Vi går på Stockholm ivf, ni?

Vi satte in ett 2-dagars, har ett 2-dagars och ett 5-dagars kvar i frysen nu. Känner lite mer nu, sticker till ibland i området och ljumsken har lugnat ner sig lite. Då det är första gången har jag inget att jämföra med hur det ska kännas? :) borde fästa i dagarna nu, har du erfarenhet av det?

Okej, grattis :) förstår att det kan vara svårt att komma ihåg hur det var för två år sedan.

Visst gjorde du totalfrys också? Hoppas ok om jag ställer några frågor Hur tyckte du att det kändes rent mentalt? Fysiskt kunde jag ju känna innan äggplock att det var rätt beslut men nu mår jag bättre vad jag förväntat mig och kämpar med gråten i halsen över att vi inte får tillbaka något nu. Kan man tjata sig till att få tillbaka ett redan efter äggplocks-blödningen tror du eller hur var din känsla? Hur var dialogen mellan dig och läkaren? Min läkare känns orubblig men man vet ju aldrig
  • Ellencassandra
    segelvind skrev 2017-11-07 12:30:28 följande:
    Visst gjorde du totalfrys också? Hoppas ok om jag ställer några frågor Hur tyckte du att det kändes rent mentalt? Fysiskt kunde jag ju känna innan äggplock att det var rätt beslut men nu mår jag bättre vad jag förväntat mig och kämpar med gråten i halsen över att vi inte får tillbaka något nu. Kan man tjata sig till att få tillbaka ett redan efter äggplocks-blödningen tror du eller hur var din känsla? Hur var dialogen mellan dig och läkaren? Min läkare känns orubblig men man vet ju aldrig
    Som jag förstått det så är det för att skulle du bli gravid å va överstimulerad kan man bli jättedålig å få läggas in på sjukhus. Så även om du mår bra nu så kan det bli sämre senare tyvärr. Tror inte dom vill ta den risken.
    Men förstår din besvikelse!
  • ivfbebis

Håller tummarna!! Vi fick bara 2 ägg första försöket och bara 1 som klarade sig efter befruktning. Nu är vi inne på försök nr 2 och hoppas på lite bättre reslutat.
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017